Gå til innhold

Jeg må bare innrømme det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et langt over gjennomsnittet anstrengt forhold til makrell i tomat...

Har alltid synes det har vært ekle saker, men nå har mannen min introdusert alle ungene for det - som eeeelsker det.

Så nå må jeg ordne skiver med det motbydelige pålegget når han er borte.

Allerede når boksen skal åpnes starter problemene; jeg greier alltid å få tomatklin på meg selvom jeg behandler greiene som ebolavirus.

Èn ting er å gi det til de største. Men det minste revegullet greier i løpet av ca to sekunder å ha pålegget OVERALT - på hendene(såklart), i ansiktet(selvsagt, man kan ikke spise dette uten at noe treffer utsiden av munnen når man bare er ett år...), på bodyen(for hun legger seg oppi tallerkenen, eller bruker den som serviett), på bukser/skjørt, bena, under tærne(det skjedde i dag tidlig; hvordan er det MULIG!) - kort sagt - HELE revungen er innsmurt med stinkende pålegg som ikke går av i vask; det må slites bort..... - og jeg er også rimelig kontaminert med stoffet...

Og vi som var nybadet før frokost i dag begge to....men jeg burde jo visst bedre, for dette skjer jo hver gang.

Oppsummeringen må jo være at jeg er innmari grei som lager sånne brødskiver til ungene - det er skikkelig pjuuuuk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hohohoho jeg har samme forhold til KAVIAR! Usj fysj æsj makan til stinkende uspiselig gørr! Ungene er selvfølgelig glade i det, så jeg må også bite sammen tennene og klasse det på skivene innimellom. Søler på fingrene hver gang - vask vask vask! Og barna lukter kaviar i timesvis etterpå - kaviarsuss er bob-bob altså hehehe...

:o)

Skrevet

Hehe, nå ler jeg godt her jeg sitter for meg selv! Godt vi er flere! c",)

Skrevet

Makrell i tomat, er rett og slett en unødvendig, grusom oppfinnelse. Jeg syns det er så ekkelt at mine barn får det rett og slett ikke av meg. Jeg har valgt at både makrell og kaviar er sånne pappa pålegg, og om de absolutt skal ha det på, så er det fars oppgave å sterilisere barn, bord, kjøkken og oppvaskmaskin + eventuelle klær :-))))) snakk om pyse... Jeg er så lite glad i makrell i tomat at, jeg ofte nesten brekker meg når jeg går inn i en barnehage, for den lukta som er der, blandingen mellom bæsjebleier, makrell i tomat og sure votter.... My gooooooodness .... :-) Ikke pses god på den veit jeg :-)

Skrevet

Jeg er heller ikke glad i makrell i tomat. Storebror er heldigvis enig med meg, mens lillebror elsker det. Heldigvis syns mannen det er helt greit med den på tube. Den gjør verden mye lettere. Det blir ikke noe gris når man åpner, den smøres lettere ut og ned i skiva, så det blir heller ikke så mye klin når den spises av en på 16 mnd. Det blir jo selvsagt litt på henda og rundt munnen, og til tider i håret, men det er ikke halvparten så klissete eller grisete som den på boks. Så jeg anbefaler deg å kjøpe den på tube.

Trøsten er jo at barna ihvertfall spiser noe sunt på skiva:-) Men susser som smaker "flykræsj" er ikke så populære her heller....

Skrevet

okei,jeg skiller meg ut her.for jeg digger den smørja der jeg ;o)

rett at den er stinkende og grisete,hehe.men gosj,godt er det da!!

på knekkebrød,mmmmm.

ungene digger det å.så her går det noen bokser i uka av det.men du får det jo på tube å nå....litt mindre gris det,hehe.

Skrevet

Hihi... Jeg også liker både makrell i tomat og kaviar ;-)

Men tusen takk for en GOD LATTER ;-)))))

Skrevet

Jeg er da en som ALDRI helt klarer å bestemme meg for om jeg egentlig synes det er godt (med majones og pepper og en dæsj sitron) eller om det faktisk er superekkelt med flykræsj på brødskiva!

Men kaviar er jeg helt sikker på at jeg liker:-)

Nå hører det med til historien at jeg ALDRI kjøper flykræsj, men klattispappan har hørt at det er sunt og kjøpte det på tube.....jeg har holdt meg langt unna so far:-)

Skrevet

Jeg synes det er godt jeg da, hehe.

Særlig med pepper på.

Ungene elsker det, og jeg synes det er laaaangt bedre enn syltetøy som vi bare helt og holdent har kuttet ut her i huset.

Men snill er du som lager dette ja=D

Skrevet

ha ha ha. makrell i tomat er noe jeg som utlenning har lært og like.......:-))))

Skrevet

Også det som er så godt da.... Her går det i tube=mindre søl når man åpner.

Skiven deles i 2 og legges på hverandre= enda mindre søl.

Jeg er IKKE glad i søl, enten det er det ene eller det andre.

Og hvis du legger agurk på makrellen og et lite dryss pepper over der... mmmmmmmmmmmmm skikkelig digg.

Men jeg må si at du er skikkelig grei som smører det på maten okke som. Har en venninne som ikke kan fordra det, og hun kjøper det ikke heller, selv om barna digger det.

Så når de spiser hos oss blir de helt i ekstase..: Jippi!!! Vi kan spise makrell i tomat!!!!

Skrevet

Jeg liker makrell i tomat , særlig med litt sitronpepper på.

Kaviar har jeg et kick på for tiden , så det må vi ha i kjøleskapet. :o)

Skrevet

Tror jeg ler meg fillete!

Kjenner meg så godt igjen. Makrell i tomat er yndlingspålegget til den mellomste og pappaen her i huset. Eldstemann har vokst opp på leverpostei. Begge disse påleggene har jeg et mildt sagt anstrengt forhold til...

Da jeg gikk gravid med minstemann var jeg ikke plaget med kvalme BORTSETT fra når jeg skulle smøre brødskiver til ungene. YAK!

Eldstemann måtte smøre på leverpostei selv, sitte langt unna meg når hun spiste, og aller viktigst: ikke få det forferdelige pålegget på min kniv.

Mellomste måtte få hjelp, men fikk kun makrell fra slike engangspakker. Godtok hun ikke det måtte hun velge et annet pålegg.

Kan sitte ved siden av dem når de spiser nå, heldigvis, men synes fremdeles det lukter vondt...

Får vel være glad de ikke bare spiser sjokoladepålegg og syltetøy!

Skrevet

Jeg kan se på utviklingen av denne tråden at jeg ikke er så grei .... :-)

ha ha ha ha ha......

ja ja... leverpostei får de da ;-)

Skrevet

Hahahaha...denne tråden reddet akkurat dagen min. Mini nekter å sove og jeg kommer til å kline hjernen min utover en vegg snart. Men nå humrer jeg for første gang i dag:) Tusen takk. Når det først skal sies elsker jeg både flykrasj og kaviar. Jeg har derimot aldri forstårr prim, hapå, gomme og slike andre ekle, ekle ting. Usj!

Skrevet

Da må jeg bare si at Litago-prim er nam-nam, altså!

Skikkelig sukker-røre.... :-)

Skrevet

Jeg skammer meg når jeg sier dette, men usj. Jeg gjemmer meg under sofaen samtidig for jeg har ikke uttalelsesrett. Jeg elsker f.eks sjokopålegg.... Det er jo ikke mindre søtt...

Skrevet

Hehehehe! Da vil du like Litago-prim, for det smaker som karameller!

Helt sikkert ikke spesielt sunt!

Skrevet

Kanskje derfor jeg ikke liker karameller så godt. Rygger forresten av både brunost og makrell generelt.... Får jeg servert makrell til middag, er jeg veldig glad om det sitter en hund under bordet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...