Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sjekkes på 4-års kontrollen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Språk, balanse, ordforråd, høyde, vekt. Tror det var noe sånt. Helsesøster hektet seg voldsomt opp i at sønnen min ikke kunne tegne firkant (greide sirkel)... så jeg ble litt pist og ba han tegne og forklare om kraftstasjoner. Da kom både firkanter, trekanter, turbiner osv.. Litt lei helsestasjoner som ønsker alle skal kunne det samme...

Han kan alfabetet, bokstaver, tall og slikt, men kunne altså ikke tegne en firkant på kommando.

Skrevet

syn oxo...

helsesøsteren mente at datteren min skulle klare å se på den samme plakaten i 20 minutter og navngi de samme figurene gang etter gang. klart at datteren min gjorde som alle barn i den alderen som kjeder seg, hver gang hs spurte om hva den og den figuren var, svarte hun "vet ikke".

resultatet er at mitt barn ser dårlig og må til øyenlege i september... enda jeg sa at hun svarte sånn for at hun kjedet seg... hehe

Gjest ingenbarnimangen
Skrevet

<>

Jeg vet... Man får jo nærmest prestasjonsangst, og føler man må forberede barnet i forkant. Slik skal det ikke være.

Jeg har reagert veldig på de tidligere kontrollene. Der setter helsesøster frem noen leker og måler barnets evne, studerer og noterer. Noen vil jo naturlig score veldig høyt ved at de har samme leke hjemme.... Andre har kanskje ikke en slik leke hjemme. Blir jo så kunstig, og særdeles lite representabelt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...