-spent- Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Lurer på om min lille datter ikke får nok mat eller hva det er for noe som skjer... Når hun skal ha mat så suger hun bare en liten stund før hun vrir seg unna og skriker, og er helt hysterisk. Prøver å legge henne inntil igjen, og hun suger da ca 1-2 sekunder for så å vri seg unna og skrike igjen. Sånn er hun hver gang hun får mat. Hun kan da ikke få nok mat skulle man tro..?? Hun er mye våken, men sover da stort sett om natta. Vet ikke helt hva det er for noe når hun gjør sånn, men er litt redd hun ikke får i seg det hun trenger. Virker som hun er mer glad i smokken enn puppen, men dårlig med mat i smokken i grunn, hehe.. Hun er 7 uker gammel.
Mamman til M&E Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 HUff, kjenner meg igjen. Slik var det en periode med lillegutt også og jeg syntes det var utrolig slitsomt, og ikke minst bekymringsfullt. Det tok ikke lang tid før det gikk helt bra igjen og jeg vet ikke hva det var. Jeg gikk på helsstasjonen og veide han ofte, det er den måten du kan sjekke at hun får i seg nok mat. Lykke til, jeg føler med deg
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Sånn hadde vi det også...når hun var ca 3 mnd....det var nesten tomt i puppen min, så vi beg m mme. (Hun hadde liten vektøkning, så i samråd m hs valgte vi å gjøre dette) Det er jo slett ikke sikkert at det er det som er grunnen hos dere. Legger hun godt på seg?
-spent- Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2007 Jeg har ikke vært på 6 ukers kontroll enda, det er ikke før 6.august. Da er hun 9 uker gammel..litt sent. Har bare veid henne to ganger etter hun ble født, så spørs nok om jeg må gå innom helsestasjonen og få veid henne.
Mamman til M&E Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Gjør det, samtidig kan du spørre om å få prate litt med en helses. Det hjalp godt her i gården (slappet mer av) og jeg fullammer ennå (4 1/2 mnd nå)
-spent- Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2007 Okay. Får tro det er noen å snakke med da, er mange som har ferie nå sikkert.. Hun er ei fornøyd lita jente, men skulle likt å visst hva det betyr når hun gjør sånn. Om hun er forsynt og ikke vil ha mere, eller om hun ikke får nok eller hva det er. Vil egentlig tro hun hadde skreket og ikke sovet noe særlig om natta hvis hun er veldig sulten?!
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #8 Skrevet 23. juli 2007 HVordan ligger hun når hun sover? Hvordan er hun i våkentiden sin? Ikke for å skremme deg men kanskje du burde ta en titt på kiss-kidd.no
-spent- Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 23. juli 2007 Hmmm... Hun ligger da helt normalt vil jeg tro. Hun ligger på ryggen, men snur hodet til en side, eller vil helst ligge inntil noe. Når hun ligger i vognen, sklir hun nedover og legger seg helt inntil kanten, og ligger der, hehe:) På dagen er hun mye våken egentlig, og liker å få med seg det meste. Er blid og fornøyd stort sett hele tiden, unntatt når hun er sulten og er trøtt, men ikke helt får sovne. Koser seg masse på stellebordet da:) Ikke noe flatt i bakhodet eller på ene siden i ansiktet eller noe.
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #10 Skrevet 23. juli 2007 Trenger ikke være skjev:) Men liker hun å snu seg til samme side hver gang? Det kan også være en vanslig låsning. (altså mindre alvorlig enn at det blir definert som kiss/kidd) Men det kan også være noe helt annet asså! Feks at du er en av de som tidlig får tilbake mensen, da kan de reagere som du har beskrevet. Evt så kan det være du har lite melk, for mye melk, at den renner for fort eller for sakte:) Så mye å velge mellom dessverre. Lykke til!
-spent- Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 23. juli 2007 Hun liker å ligge med venstre kinn ned mot madrassen ja, men i vogna er det høyre side. Men hun ligger også vanlig på ryggen da. Har ikke peiling på hvor mye melk jeg har, men stort sett når hun spiser så renner det over. Og noen ganger så slipper hun akkurat når melka har begynt å komme så spruten står, hehe. Kan være det kommer litt mye.
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #12 Skrevet 24. juli 2007 Det kan godt være, hør med Expat, Blomman, Fjummsi eller Ellie83, de er ammehjelpere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå