Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Frokost: grøt + 30-80 ml. sviskesaft Lunsj: fruktmos + mme ca. 40-50 ml. Middag: middag + vann/saft/sukkervann.. men da drikker han omtrent ingenting.. Kvelds: grøt + mme ca. 100 ml. Natt: 165 ml. mme Gjør det noe om jeg ikke får i han noe ved middagstider? Prøver å friste han med flaska gjennom dagen (har gjort det i noen uker nå), men han er ikke veldig intressert om det ikke er melk på den..
mini*mi Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Det er ganske vanskelig å si for det er så forskjellig fra barn til barn.. Han drikker det han klarer, siden han ikke vil ha flaske når du gir an. Mi tulle tar av og til i mot og andre ganger ikke. Men det går greit med melka..
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 De skal ikke ha 4 måltider pr dag før de er ca 8-9 mnd! De fleste får 5-6 skjeer grøt og resten melk ved 5 mnd alder. Han er jo stappmett, så det er ikke rart han ikke orker drikke... Prøv å bytt gi ett måltid grøt pr dag, en fruktmos og 1/2 glass middag, og resten MME. Han kan få for lite væske med det kostholdet nå ja.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Han skal ha tiss i hver bleie. Da får han nok, og det skal ikke være gult i fargen.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 Det der kan vel ikke du komme å si siden du ikke har noen annen info? Dette er i samråd med lege, for han TÅLER ikke all den melken!! Men jeg bare lurte på om det gjorde noe med det vannet.. Gutten min er en kjempefornøy gutt! Å han ble mye bedre når vi halverte mme forbruket! Kan ikke folk bare svare på det det blir spurt om?
selfangerkjerringa Skrevet 24. juli 2007 #8 Skrevet 24. juli 2007 du kjenner det på lukta også. Hvis urin-lukta er veldig intens kan det tyde på litt for lavt væskeinntak.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #9 Skrevet 24. juli 2007 Hm.. om morgenen lukter det veldig, men det er vel fordi han ikke har fått ny bleie på en stund..? På dagen så lukter det ikke veldig urin..
selfangerkjerringa Skrevet 24. juli 2007 #10 Skrevet 24. juli 2007 Morgen-lukta kan godt være pga "tung" tissebleie ja, og ikke nødvendigvis konsentrert urin Vil forøvrig anbefale at du gir vann fr tutekopp istedet for flaske. Mange unger assosierer flaska med mat, og ikke drikke - dermed nekter de hvis de får vann servert på den. Avent sine tutekopper er kjempefine, de fungerer også litt som "leke" hvis du kjøper den fra 3mnd, den har gummitut som er god å tygge på for små gommer som holder på å få tenner, og hankene gjør de lette å holde og fikle med
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #11 Skrevet 24. juli 2007 Ja, jeg har kjøpt en tutekopp, men den har sånn hard tut.. Det er kanskje litt dumt.. Han tar i hvertfall ikke den, skjønner ikke helt enda.. Han syns den er ekkel virker det som, men det kan da være fordi den er hard da.. Kanskje jeg skal se etter en slikt med myk tupp i stedefor.. Han har jo fått flaske omtrent hele tiden, så nå når han har begynt å få litt vann på den, så er han veldig skeptisk når jeg kommer med flaska. Må ofte putte den ett par ganger i munnen når det er melk på den, fordi han dytter den vekk (tror sikkert det er vann)..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå