Gå til innhold

Reisesyketablett når enn venter barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare 5 uker på vei og skal reise med ferje til fredag. Jeg blir så utrolig sjøsyk og lurer på om jeg kan ta reisesyketablett? Det står at det skal rådføres med legen? Men legen min har ferie for tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur de går bra å ta postafen. Æ har sjøl spist det i graviditeten, pga en båtreise.

Har hørt om mange som spiser dette pga svangerskapskvalme, så kan jo ikkje være farlig da.

Lykke til!

Skrevet

Jeg tok postafen mot svangerskapskvalme 2. gangen, med legens velsignelse. Men hvis du er skeptisk til å bruke medikamenter, så kan du kjøpe seabands på helsekost. Det er noen armbånd med "knapp" som skal trykke mot et spes. punkt på håndleddet for å hindre reisesyke. Gammelt sjømannsråd :-)

Skrevet

Jeg brukte seabands da jeg gikk gravid, og prostafen på de skikkelig dårlige dagene. Men i dag så jeg på discovery cannel at de ikke virket gitt. Skuffende, de virket på meg det er jeg sikker på.

Skrevet

Postafen går helt fint å bruke - det har jeg tatt både dette og forrige svangerskap pga ekstrem kvalme. Sånne sea-bands funket ikke på meg i allefall:o(

Skrevet

Vil bare si at jeg ble sterkt frarådet fra å ta reisesyketabletter, både fra lege og helsesøster... Spesielt tidlig i svangerskapet, da fosteret ikke er ferdig utviklet og er ekstra utsatt. Er selv mye plaget av reisesyke, men har holdt meg unna nå for å være på den sikreste siden.

Står litt om det i felleskatalogen, http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/show.do?filename=/content/preparat-register/P/Postafen_UCB_84079.html&frameset=0&thin=0&href=0.

"Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Fordelene ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko. Bør kun ordineres i laveste dose over kortest mulig tid. "

Sikkert delte oppfatninger rundt dette, men "bedre føre var"...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...