Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Nå er det andre gangen en norsk soldat dør i afghanistan. Jeg har selv en samboer som er der nede nå. Derfor blir jeg såååå utrolig sint år jeg leser at de afghanske mennene som skal få opphold her til enhver pris. De har jo fått nei flere ganger også tilslutt så konverterer de til kristedommen for så å si at de ikke kan reise tilbake pga det??? Bullshit, hvis du vet du blir sendt tilbake så konverterer du ikke til kristendommen og risikere livet ditt??? Syns det er veldig trist når ejg sitter her og bekymrer meg over at min samboer er der nede og vi venter barn. Han prøver å hjelpe afghanerene men det er jo ikke lett å hjelpe de når de gjør hva de kan for å slippe ut av landet. Og det er snakk om friske unge menn som kan hjelpe landet sitt.. Blir skikkelig forbanna fordi jeg er redd for samboeren min, Kanskje jeg er egoistisk men når du har en som du elsker i et annet land og han risikerer ikke bare sitt liv men framtiden til de gjenlevende. Sånn nå har jeg sagt mitt....
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Herregud!!!! Så be mannen din pelle seg tilbake til der han høre hjemme. Du mener afghanerene ikke bør være her, så da kan jo mannen din dra seg til helvete tilbake til Norge da. Det er krig der nede, mennesker dør, sånn er det og ja det er forferdelig. Tenker no mer på alle de uskyldige menneskene som bor der nede som ikke har mulighet til å reise, din mann kommer jo tilbake til trygge Norge. Alle afghanere er jo ikke mordere fordi 2 norske soldater har blitt drept der nede.. Blir kvalm av sånne som deg.. Og til de afganerene du snakker om, det var faktisk ingen av de som konventerte til kristendommen(så vidt jeg kan huske), det det handlet om var at det ble vist en repotasje på tv i afgnaistan om disse afganerene her i Norge, og der ble det sagt at de hadde konventert, noe de ikke hadde gjort!!
Patetica fåkksi Skrevet 24. juli 2007 #5 Skrevet 24. juli 2007 Jeg skjönner godt at du er veldig bekymra for samboern din som er der nede, men det har fortsatt pent lite aa gjöre med de som kommer til Norge for aa söke asyl. De fleste vil bo i sitt eget land med familien sin, men folk fra krigherjede land har ofte ikke noe valg. De kommer seg vekk eller blir drept, og det er en situasjon folk i Norge og andre rike og rolige land, ikke helt klarer aa sette seg inn i, dermed ser de bare det negative med de som kommer. Haaper selvfölgelig at samboern din kommer hjem i god behold, men som sagt, det har da ingenting med asylsökere i Norge og deres religion og situasjon aa gjöre.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 Enig med HI ang de som konverterte til kristendommen. De ble tross alt døpt av en prest i statskirka ETTER de fikk avslag på asylsøknaden. Noen her som bør følge med på nyhetene kanskje?? Skjønner HI er redd for samboern, og sender henne all min støtte, men det er dessverre en krig der nede og noen ganger dør soldater, sånn er det bare.. Heldigvis kommer de fleste hjem, og håper det gjelder for din samboer! Lykke til videre, krysser fingre for deg og din kjære!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #8 Skrevet 24. juli 2007 "Han prøver å hjelpe afghanerene" Tull! Han prøver ikke å hjelpe afganerne,han jobber der!!!!Han får penger for det.Liker han det ikke så må han bytte jobb da!Det er frivillig,det er ingen som tvinger han til å jobbe der. Men jeg er helt enig at muslimer fra land med radikal islamisme må ikke få opphold her i Norge.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #9 Skrevet 24. juli 2007 Hi her. Hvorfor tror du de har fått avslag på søknaden demmes??? Hvis det er så utrolig farlig for de å være der nede, så hvorfor i all verden sender vi våre sønner og døttere ned dit??? Poenget mitt er at hvis det er for farlig for de å være der så hvorfor skal vi sende våre folk ned? Og til deg som sier at han er der nede fordi han får betalt for det. Ser ikke akkurat at du er der nede å hjelper de?? Du syns jo så synd på de. Og faktisk så var det to av de afghanerne som var på nyheten som hadde konvertert til kristendommen. Og til deg som sier at det er frivillig.. det er vel det du tror. Når det gjelder samboeren min og meg, så hadde vi ikke akkurat noe valg. Forsvaret har lovet oss at vi skulle flytte sørover i 2 år og ingenting skjedde, så tilslutt sa de at hvis han dro ut så kunne vi flytte sørover for da er vi i en annen battaljon. Tilslutt vil jeg bare si til de som blir så sint og syns så synd på de stakkar afghanerne. Slutt dere bryr dere ikke idet hele tatt. Dere ser på de i noen min på nyhetene også er det glemt. Si meg hva har DERE gjort for de??? Not a fucking shit...
Ikkelektuell Skrevet 24. juli 2007 #10 Skrevet 24. juli 2007 Du kan jo fortelle hva DU har gjort for disse afghanerne, da? Bortsett fra å bli sinna på dem for en krig mannen din tilfeldigvis er med og holder styr på. Han får lønn for å gjøre denne jobben. Det er jo ikke slik at det er veldedighet han driver. Og er det slik at han ønsker en annen arbeidsgiver enn Forsvaret, ja, så står det ham fritt å bytte! Du spør hvorfor vi sender norske soldater til Afghanistan, men du burde kanskje spørre mannen din hvorfor han velger å dra dit, for det er faktisk frivillig.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #11 Skrevet 24. juli 2007 hele denne saken er bånn i bøtta spør du meg. min bror kom akkurat hjem fra afganistan så jeg vet akkurat hvordan du har det.. jeg synes det blir helt feil at vi fra den vestlige verden skal blande oss i hva de der nede gjør, tenk om de hadde kommet hit og skulle prakket på oss sin tro og levemåte. hvem kan bestemme hva som er riktig og hva som er galt? folk må få leve slik de er vant til, det er vi som skaper konfliktene.... Vi har ikke noe der nede å gjøre, heller ikke de har noe her å gjøre så det så!!!!
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #12 Skrevet 25. juli 2007 Jeg jobber med ei fra Afganhistan, og de har beholdt sin tro men plager ikke oss med den.Hun bruker vestlige klær,men nngår å vise bare armer og legger. Synes det er synd at noen tror at alle derfra er terrorister og alt mulig,de er like ulike som oss nordmenn vil jeg tro,hva om alle andre trodde at alle nordmenn var som Quisling eller Henry Rinnan under krigen? ikke døm ett folkeslag som like bare fordi det er noen som er skrudde i hodet. Skjønner godt at HI er bekymret og håper at alt går bra.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #13 Skrevet 25. juli 2007 Jeezez HI, for et tåpelig innlegg. Snakk om å gre alle under en kam.. Drittkjerring
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #14 Skrevet 25. juli 2007 Du skriver: "Forsvaret har lovet oss at vi skulle flytte sørover i 2 år og ingenting skjedde, så tilslutt sa de at hvis han dro ut så kunne vi flytte sørover for da er vi i en annen battaljon." Så da valgte han altså å dra dit slik at du kunne bo lenger sør? Hvorfor ikke bare holde seg der dere bodde, så kunne han ha sluppet å dra dit...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #15 Skrevet 25. juli 2007 Det er vel ikke de mennene som her HER i landet som er problemet for din mann? Nordmenn reiser ned til krigsrammede områder og tror de ikke skal lide tap. Det er jo som å tro på julenissen. Men hvis noen dør og da trekke inn innvandrernes rolle i dette, blir jo helt feil. Tror ikke du klarer å ha et objektivt syn på dette anonym HI
Penger Skrevet 25. juli 2007 #16 Skrevet 25. juli 2007 Å skrive.. blir så kvalm av sånne som deg virker veldig usensitivt når du tenker på HI som sitter redd hjemme å venter på mannen sin.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #17 Skrevet 25. juli 2007 Å lure til seg oppholdstillatelse er ikke pent. Tror nok ikke Gud valgte å kalle dem til seg i sitt navn etter at oppholdstillatelsen var avslott nei..... Bare svindel. Jeg syntes også de burde være med å hjelpe til å bygge opp sitt eget land. Feigt virker det å rømme når landet trenger dem. Vi sender hjelp og din mann riskikerer livet for landet sitt som forsvarer frihet i alle deler av verden. Håper allt går bra med deg i svangerskapet ditt og at far kommer hel hjem.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #18 Skrevet 26. juli 2007 Alle lurer seg ikke til opphold vel?? For en rigid holdning!!! Norge ut av afganistan og irak og alle andre land som kan løse stridighetene i sitt eget land!!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #19 Skrevet 26. juli 2007 "Og til deg som sier at det er frivillig.. det er vel det du tror. Når det gjelder samboeren min og meg, så hadde vi ikke akkurat noe valg. Forsvaret har lovet oss at vi skulle flytte sørover i 2 år og ingenting skjedde, så tilslutt sa de at hvis han dro ut så kunne vi flytte sørover for da er vi i en annen battaljon." Bla,bla,bla....Det var frivillig alikevel.Ingen tvunget han,dat var HANS VALG. Jeg synes ikke synd på muslimene,men jeg synes ikke synd på mannen din heller.Soldater ment for å drepe eller for å bli drept.Hvis ikke du liker det,så få han bytte jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå