trudiz Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 er det noen som har begynnt å gi grøt eller annet til babyen? vi har gitt grøt en stund nå å går kjempe fint...har fått smakt pittelitt grønsakspure......lurer på hvordan deres måltider ser ut? tar veldig gjerne i mot tips:)
Mamman til M&E Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Kan jeg spørre om hvorfor du gir babyen grøt så tidlig?
Freyja Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 jeg ga grøt til Oscar når han var 4 mnd og det var fordi han var såå sulten. Jeg fikk beskjed om dette på hs jeg da. Men på den tiden ga vi små små porsjoner og økte forsiktig etterhvert.. Venninnen min ga grønnsaks mos for gutten hennes ville ikke ha grøt.
trudiz Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2007 gir grøt fordi han krever så mye på kvelden at jeg ikke har nok...er så sulten....
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 Jeg har også begynt med grøt. Snuppa er 4 mnd i dag. Hun begynte å våkne om nettene (og ligger våken og prater med eg selv og har slett ikke tenkt å sove). Jeg har også for lite melk til henne på kvelden, så i stedet for å gi mme begynte jeg med grøt. Nettene har også blitt betraktelig bedre etter at jeg begynte med grøt. Men hun liker det ikke noe særlig da. Hun får risgrøt for jeg hadde en prøvepakke på det, men har kjøpt inn maisgrøt, for jeg syns den smaker bedre. Husker at storebror likte den bedre i hvertfall. Har ikke noen tips desverre. Men snuppa mi får litt grøt etter puppen i sju-tiden før hun legger seg.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 Hvorfor MÅ det alltid vere noen som skal pirke borti at noen velger å gi barnet sitt grøt når de er 4 mnd gamle?????? Kan ikke det få bli opptil hver enkelt?? Hver eneste gang noen lurer på noe om grøt til barn før 6 mnd og prøver å få litt hjelp her inne, så MÅ bare noen komme med et slikt spørsmål. Har selv spurt om grøt ved 4 mnd, og med en gang var det en som kom med "det er alt for tidlig...". Svar på det som blir spurt om og ikke kom med formaninger. Jeg velger å tro at de fleste har gode grunner til å gi grøt ved 4 mnd, og at de ikke gjør det for moro skyld. Måtte bare ha ut litt irritasjon! Jeg skal selv snart begynne med grøt til jenta mi. Hun er 4 mnd i morgen. Har de siste ukene begynt å våkne om nettene igjen, og er veldig urolig på kvelden. Men hvis jeg lurer på noe om grøt til henne, så er det tvilsomt at jeg gidder å spør her inne hvis jeg igjen skal få formaninger. Men synes det er veldig greit med de som svarer på spørsmål og deler sine erfaringer med meg!
trudiz Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. juli 2007 ar dere gitt babyen noen annet en grøt? min har fått smake grønsakspure det likte han:)
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 24. juli 2007 #9 Skrevet 24. juli 2007 Thea er litt over 4 mnd, og får grøt på kvelden. hun får også litt fruktmos på glass, og det faller veldig i smak =) Vi bruker maisgrøt fra Nestle
trudiz Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 24. juli 2007 hvor mye frukmos får hu da? bare litt til prøvesmaking eller en porsjon? økte dere etterhvert.... er førstegangs så er litt usikker på hvor mye eg skal våge å gi han...
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 24. juli 2007 #11 Skrevet 24. juli 2007 Hun elsker fruktmos, så hun får så mye hun vil ha av det, en gang om dagen.. =) Det vil si ca 1 tredjedel av ett glass tipper jeg..(de glassene fra Nestle) Når det gjelder grøt, så begynte vi med smaksprøver, og når vi så at hun spiste opp alt, og ga tegn til å ville ha mer, så lagde vi en hel porsjon. Lykke til! PS: I begynnelsen begrenset vi selvfølgelig inntaket pga eventuelle mageproblemer.. siden det gikk fint, så nå får hun spise så mye hun vil.
makkapakka med spire Skrevet 24. juli 2007 #12 Skrevet 24. juli 2007 Vi begynte med grøt når Rasmus var akkurat 4 mnd. Han begynte å sove dårlig, våknet 3 og 4 ganger fra 8 om kvelden til 8 om morgenen. Etter han begynte å få grøt sover han ca fra 19.00 til 07.00 herlig:O) Har fått grøt i litt over ei uke, men ikke full porsjon enda. Han får også et par skjeer Frutti midt på dagen noen dager. Det er kjempegodt:O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå