tmtm Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 hei dere! jeg har termin 12 feb. og vurderer å ikke ta permisjon fra høgskolen, men heller fullføre året. noen som har erfaring med det eller planer om å gjøre det samme?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Jupp...allerede gjort det når i år, og har planer om å gjøre det igjen. Har ingen fag med obligatorisk oppmøte, så det er derfor det går greit. Men siden jeg blei gravid igjen da snulla var så liten + annen sykdom var jeg ikke i stand til å fullføre våren, og henger etter, så derfor orker jeg ikke ta permisjon nå heller. Har ingenting å si for Lånekassen at jeg ikke tar eller består eksamen, men en må jo ordne litt med skolen hvis en faller bak. Vet ikke åssen det er med høgskoler for jeg er universitetsstudent.
kaur *har født!* Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Jeg kommer til å ta 10 studiepoeng dette semesteret og 20 neste semester. Jeg har mer eller mindre kommet meg gjennom pensum. Har planlagt dette lenge, så jeg har forberedt meg. Holder på med de siste 150 sidene nå. I tillegg til kompendiumet som ikke er å få kjøpt ennå. Da kan jeg ta det med ro når babyen kommer i august og kose meg, og gå på forelesning en gang i uka. Jeg fikk minsten midt i semesteret. Studerte da 30 studiepoeng. Det vil jeg ikke anbefale. Det gikk på ett vis, og jeg sto på alle eksamene, men bare så vidt. Jeg vanvittig mange sider å komme meg igjennom, så det er mye lesing og mye tungt, engelsk stoff. Hadde litt følelsen av at aldri fikk slappet av og nyte nyfødt perioden. Leste hele tiden, mens jeg ammet og hadde baby på skulderen. Jeg hadde en mann som var en utrolig støtte! Han har vært med på Blindern med baby, slik at jeg kunne amme i pausene. Minsten var ikke mer en 1 uke før hun var på Blindern for første gang. Hadde ikke klart det uten han. Har man et studie som ikke krever så mye lesing, så er det bare å sette i gang. Har man i tillegg en mann som er støttende så går det meste.Vil man, så klarer man det meste, men det kan bli tøft.
tmtm Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2007 takk for svarene:-) går nok bra skal dere se, skal gå faglærer og får ikke så mange lese fag. men må evnt. ta med den lille på skolen. setter pris på å høre andres erfaring.
petite fleur Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Da jeg gikk på høgskolen for et par år siden var det skikkelig babyboom i klassen vår, 3 stk ble mamma omtrent samtidig. Veldig koselig det, var verre at alle 3 valgte å fortsette og tok barna med på skolen. Det var grining og pupper og bæsjebleier i tide og utide.....Det var ikke populært... Bare så du er forberedt på at noen kan reagere. Lykke til med barn og studier!
MegOgAlleMine Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 jepp. har termin i januar og har planer om å fullføre det siste halvåret med baby. Kommer til å søke om å skrive bachleor oppgava alene, slik at jeg blir alene. håper det går i orden..
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 Jeg har termin 4 sep. og skal gå på skolen hele året...fult studie. Og du riga, det har faktisk noe å si for lånekassa om du tar eksamen eller ei. Om du velger å ikke ta for mange eksamener, kan du bli skyldig studiepoeng og da mister du retten til stipend/lån. Du kan skylde opp til 60 studiepoeng, noe som tilsier et år fultidsstudie. Alt over 60 poeng og du mister retten til penger fra lånekassa.
Galskapens overhode Skrevet 24. juli 2007 #9 Skrevet 24. juli 2007 Jeg har også termin i februar.. Og jeg skal fullføre utdanningen.. Har bare 2 fag igjen, og dem orker jeg ikke utsette.Blir jo bare 2 eksamener å lese seg opp til i mai/juni en gang. Men jeg skal derimot utsette praksisen. Har egentlig praksis nå i oktober også, men denne må jeg nok vente med pga bekkenløsning allerede..
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 24. juli 2007 #10 Skrevet 24. juli 2007 Ikke hvis en er syk heller fått barn, står dette på sidene deres: Forsinkelse Hvis du er forsinket i utdanningen (stryker, utsetter eksamen eller avbryter) kan vi normalt gi støtte til forsinkelse i inntil ett år utover normert tid. Hvis du er mer enn ett år forsinket fordi du har vært syk eller fått barn, kan vi gi støtte ut over ett års forsinkelse.
venter_trollunge_nr2;) Skrevet 24. juli 2007 #11 Skrevet 24. juli 2007 Gikk på universitetet med førstemann, fikk han i desember, og fullførte hele året, gikk faktisk veldig greit, var faktisk ikke før året etter at det ble mer slitsomt, med en ett åring uten barnehageplass. Denne gangen har meg meldt meg opp på høgskolen fulltid, har termin i oktober, men begge fagene er stort sett nettbaserte så da blir det ikke så mye fremmøte på skolen. Men jeg tror alt går ann bare man ikke stresser med det, men heller ta det som det kommer og enten så går det eller så går det ikke, da har mann iallfall gjort ett forsøk. Etter som jeg har forstått reglene fra lånekassen er det nesten bedre å medle seg opp fulltid og få støtte, for får man barn i studietiden er det ikke krav om å stå på eksamen, men har enn bare meldt seg opp halvt så blir det reduksjon i støtten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå