Gå til innhold

Dere med bebiser rundt 6 mnd (mat)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen ser dagens måltider ut....???

Da lurer jeg antall måltider, tid, mengde, f.eks. middagsglass- hvor mye, hele glasset ???? osv osv.. mme- hvor mange ml...????

 

Spør fordi dattera mi er ganske liten i forhold til alder .. og spiser så lite... hun har aldri spist mer en 100 ml mme pr måltid f eks...

Grøt mindre en halv porsjon, og en kvart middagsglass...

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

godt spørsmål du. malin ammes ca hver 3-4 time og får velling på kvelden og hopper av og til over ett måltid om natten. tilbyr henne ca 2 dl velling, men er ikke alltid hun spiser opp alt.

 

av glass og sånt kan du egentlig gi så mye barnet vil ha når det er tilvent matvaren.

og er feks dere foreldre små så kan du jo regne med at barnet helelr ikke er store biten.

 

tilby henne mat oftere om hun er veldig liten. ellers tilpasser de mye matinntaket selv.

Skrevet

Hun er over 6 mnd nå... og veier bare....6.300... derfor blir jeg litt bekymret...

 

Noen flere...

Skrevet

hva sier de på helsestasjonen da?

Skrevet

Dattera mi blir 6 mnd den 30./7 og hun spiser slik:

 

Våkner mellom 0700 og 0800: får mm, masse siden hun sover hele natta og da har jeg melk.

 

i 12 tida får hun en god porsjon med grøt (1,5 dl kanskje) (ammer litt før det),

 

rundt kl. 1700 får hun grønnsak puree: gullerot, squash (litt mindre en 2 dl)

 

mellom 19-20 får hun en most banan, en HEL banan!!!!

rett før legginga, får hun en flaske med mme, mellom 120 og 150 ml.

 

i tillegg til det, tilbyr jeg henne bryst ofte (har det dårlig med mm, så det er for å holder produksjonen opp!)

 

Hun veier 6300 gr.

(vi sleit masse med vekta etter fødseln..., begynte med mme da hun 6 uker siden hun var fortsatt under fødselsvekta hennes)

Skrevet

jenta mi er snart 7 mnd.. slik spiser hun..

 

0500-0700: 140 ml mme

0830-0900: 100 ml mme

1100-1200: full porsjon grøt, sviske + vann

1430-1500: halvt middagsglass, vann, sviske og av og til vil hun ha litt mme

1830: full porsjon grøt, sviske, vann og av og til litt mme...

 

jenta mi er også småspist. er som sagt snart 7 mnd og veier 6960. men hun følger sin egen kurve veldig bra. hvordan er der me jenta de, følger hun sin egen kurve??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...