Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Min sønn på 4mnd har ingen rutiner enda. Tror vi begge begge begynner å savne noen rutiner. Har jo prøvd å innføre noen, men han forandrer på dem hele tiden. Aller verst er det med søvnen. Legger jeg han f.eks kl12 en dag, så er han ikke trøtt kl.12 neste dag. Noen ganger ender det med en så overtrøtt baby at han ikke klarer å sovne. Hvilke rutiner har/hadde dere? Når begynner dagen? Søvn? Mat? Når inntas måltider? Hvor mange dagdupper? Både jeg og lillegutt hadde satt stor pris på litt hjelp:)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 hei Her i gården så er det vel egentlig bare 2 "faste rutiner" :-) Snuppa legger seg mellom 19 og 20 hver kveld, da er hun helt kjørt. Og våkner som regel rundt klokka 06 for mat, og sover så et par timer til før det er morgen. Utover det så spiser og sover hun litt som det passer henne i løpet av dagen, hun blir uansett trøtt til hun skal legge seg :-)
trudiz Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Min sønn blir 4mnd 30.juli og vi har hatt rutiner ca. 1mnd nå... Dagen begynner i 8-9 tiden. Får mat rundt 10-11 og da er det tid for en liten formiddags hvile. da kan han sove fra alt mellom 1time til 3timer. Så er det mat i gjen i 2-3 tiden. Så i 4-5 tiden er det en liten blund på en halv time, time. så får han grøt hal 7, så bader vi etter på. så ammer eg han....og da sovner han som regel fint i 8 tiden.....så sover han til 03.00 og vill ha mat, så mat i 7 tiden igjen....hva tid han vill hvile å ha mat variere litt etter hva tid han har våknet om morgonen og hva tid han fikk mat på natten/tidlig morgen... håper dette har vært til litt hjelp
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Tusen takk for svar begge to. Min sønn blir også 4mnd 30 juli. Har du begynt med grøt allerede, trudiz? Har det gått bra? Ser også at min sønn kanskje bør legge om rutinene på søvnen sin. Sammenligner jeg med dere så sover min sønn mer på dagen, og mye mindre på natten.......slitsomt! HI
Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Hos oss er det ganske likt som hun over her! Lillegutten tar kveld rundt 19 så vi bader kl 18.30 og så går vi på rommet å ammer og så legger jeg han. Han er ikke flink til å sovne selv enda, så det blir noen runder inn på rommet før det endelig er natt. Ellers så har vi funnet ut at en kort lur ganske tidlig på formiddagen, rundt 9-10 og så en lang lur når han blir trøtt etter det er det beste for oss. Vi legger det til rette slik at han får ro til å sove så lenge han vil, vi prøver å ikke være på farten akkurat i den tiden, i så fall er vi ute slik at han kan sove hele luren i vogna. Vi ammer stort sett hele tiden her for han er 3,5 mnd og snart 7,5 kilo... *puff* Så jeg har begynt så smått å gi han litt fast føde! Han er superaktiv allerede så jeg misstenker at han ikke får nok energi av bare mm. Grøten har vi ikke fått noen rutine på enda, siden vi er i innføringsfasen, men den blir nok på kvelden i første omgang slik at det går litt mer enn 3 timer mellom hvert måltid hele natten! Ellers lar jeg han styre det meste selv enda, for han jobber seg mot et mønster som jeg følger, men du må nesten gjøre dette i samarbeid med sønnen din, for han vet best.... enda *hehehe*
trudiz Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Ja, har gitt han grøt en stund nå, krever så mye mat. Går kejmpe fint:) elsker det:) prøv å la han prøve å finne sove rutinene selv...vi prøvde lenge å få inn rutiner, men det gikk rett og slett ikke. eg gav opp til slutt...å lot han væra våken til han selv sovnet...og det tok litt over en uke så hadde vi noe lunde fått inn rutiner. når har vi godt ganske godt i gang med rutinene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå