Gå til innhold

HVOR SKAL VI BO???

goldenticket *BLITT MAMMA*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leier i dag...vi har lyst på enebolig, vi er begge veldig gladi dyr og muligheten til at f.eks bikkja kan få ligge ute når det er fint vær er viktig for oss, dessuten ønsker vi oss veldig en liten pusekatt eller 2 :)

Vi bor i Lillestrøm, her er det helt HÅPLØST å få kjøpt enebolig i umiddelbar nærhet til rundt 1.600.000,- (det er det vi har fått innvilget)

Men så finner jeg denne her 3mil unna Lillestrøm,: http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=10441202&sid=4aBeTi0LZ299799&pos=11&tot=32

jeg jobber også forressten i Bærum...og det er HELT feil vei i forhold til jobben...men jobb kan man skaffe seg på nytt...

Hva syntes dere??? Hva ville dere gjort?? 30km er ikke så langt er det det da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare 3 mil!

I Drammen er det veldig mange som jobber i Oslo. Det er jo ca 4 mil.

Det tar 30 til 45 minutter alt etter trafikken. En halvtime til jobb er absolutt akseptabelt. Det tar meg så lang tid å kjøre gjennom sentrum i rushen...

3 mil er da ingenting!

Skrevet

JØSS! Det var lekkert!!!

Hmm...vanskelig dette med bolig og penger osv...

Men....hvis jeg var deg...hmm..kunne nok tenkt meg å bo der ja:)

Skrevet

Ja det er sant, jeg bruker jo 25-50min til og fra jobb jeg også..kø gjennom Oslo...

men er så redd det skal bli for langt unna sivilasjonen lissom...

Jeg er ekstremt sosial nemlig...

Skrevet

Jeg tror vi skal dra på visninga jeg :) Så får vi se..sambo er jo fra vestlandet og er vant til å bo øde, så han blir bare glad for å flytte litt ut av "gryta"...og det er jo lettere å få b.hageplass der også...

Dessuten kan vi ha hund og katt uten å møtte bekymre oss for at de sitter innestengt i en liten 3-roms hele dagen...og ungene (foreløpig er det kun en, og hun er ikke kommet enda...hehe) kan ha trampoline og basseng og lekestativer i hagen osv osv...

Skrevet

Jeg bor i samme kommunen! ;) Men jeg bor i selve Aurskog jeg da! :) Det er en helt flott kommune assa! Jeg pendler hver dag inn til byen (jobber ved Ullevål) og det gjør meg ingenting å reise litt om man skal ha det større assa!!! :D

Aurskog Høland er en flott kommune!!! :D:D:D

Skrevet

Så fint hus og tomt da!! Go for it! 3 mil er jo ingenting. Selv kjører jeg to til tre mil på jobb, og min samboer kjører 5 mil til jobb, ikke noe problem i det hele tatt. Dra på visninga iallefall. Det så jo bare helt fantastisk ut :-)) Lykke til da

Skrevet

ÅÅÅÅ jeg blir helt gira her jeg sitter... Trultemora og knerten, hvordan er b.hage dekninga der?? Og skolen??

Jeg vurderer den der virkelig assa, har finskjemmet taksten nå og det er egentlig ingenting å "utsette" av ting på den...

Vi skal DEFINITIVT dra på visninga ja! Så sant jeg ikke har føda da...hihi

Skrevet

Sånn som jeg har hørt ihvertfall så skal barnehagedekningen være bra i Aurskog Høland! :) Jeg har ikke barn enda, men har bare hørt positive ting om kommunen ihvertfall!!! :D

Gleder meg til å få barn som kan vokse opp i denne kommunen ihvertfall! :D virker som en ganske rik kommune! :D

Har sett den annonsen selv og skulle gjerne ha hatt det huset assa!!! :D Nyyyydelig!!! :D:D:D

Skrevet

Knallfint hus! og masse plass for ungene å leke ute.

Lykke til på visningen og eventuell budrunde :)

Ps. Bor selv på landet og 3 mil til jobb er ingenting, det blir du fort vandt til. Det er forresten også utrolig deilig å bo i litt rolige omgivelser og ikke midt inne i byen.

Skrevet

Jepp, da er det avgjort....vi SKAL på visninga...håper ikke budrunden går over "stokk og stein" for vi har ikke mer enn 1.6mill...(førstehjemslån) :) Nå kommer jeg ikke til å få sove i natt...skal ringe på den i morgen... :)

Skrevet

Ja,ikke sant??? har helt sommerfugleri magen her :)

Skrevet

hehe.....:D

Dra på visningen dere!!! :D Håper virkelig dere får det!!! :D

Skrevet

Ja, må bare vise det til sambo først...han ligger å sover intetanende om at jeg har "kjøpt" hus ikveld...hahaha :)

Skrevet

Æææøøøåå! Jeg vil ha det huset! Bare synd at ikke vi får lån med det første :P Det huset var jo NICE! Jeg bor på Jessheim og her hadde man nok ikke akkurat fått et sånt hus til den prisen..

Kan dere ikke bare slå til? Om dere blir lei kan godt vi kjøpe det av dere om et års tid altså!!?;D

Skrevet

viss du ikke kjøper det huset der blir eg suuuur! :D hehe! altså her er jeg og sambo på LEILIGHET jakt og her i bergen får vi søren meg ikke en fin leilighet til under 1,5 mill!!! et helt HUS for 1,6 er jo syyykt!! + at det var nyyyyydlig!! hadde kjøpt det selv viss d ikke hadde vert for at eg bor på vestlandet.. =P hehe..

Kjøp, kjøp=)

Skrevet

Kikka på annonsen. Der får du mye for penga!

Jeg regner med å få noe rundt det for min halve tomannsbolig i Drammen. Og den er ikke på langt nær så lekker (men skal selvfølgelig bli det :-) ). Og vi har knøttetomt på 300 m2. Men vi bor veldig sentralt da...

Skrevet

Der var det fint. Litt usikker på hvor det er.. Jeg bor jo ikke såå langt unna.. Bor på Lierfoss. i Aurskog-Høland. Ca 30min unna.

Lykke til:-)

Skrevet

Er litt usikker på hvor det er selv, men når jeg plotter inn adressen på kartet virker det som om det er i Aurskog-Høland...

Også kommer det opp med at det er 24km dit fra der vi bor i dag :) Midt i Lillestrøm sentrum...

Det jeg er mest redd for er å bli "ensom" der ute...

Skrevet

Hmmm.. Det er ganske øde i Hemnes, og du blir veeeeeeldig avhengig av bilen, men samtidig er det jo ikke sååå lang til "sivilisasjonen" da, hehe... Og tror faktisk det går fler busser der enn her jeg bor (bor i Sørum kommune, på grensen til Aurskog-Høland)..

Men tenk på at du får rush-trafikken fra der du svinger ut på veien til Lillestrøm ved Fetsund.. Tar vanligvis under 10 min å kjøre fra den avkjøringa og til Lillestrøm, men i rushen tar det nok dobbelt så lang tid, dessverre..

Prøver ikke å skremme deg fra å kjøpe huset da :) men greit med noen fakta kanskje?

Skrevet

Jess, I know, det der med trafikken er noe dritt...muttern bor i Gansvika og hun vet alt om den kø-kjøringe på fetveien...

Men nå jobber jeg fra 09.00-17.00 da...

Og sambo fra 07.00 til 15.00...så da kanskje vi slipper unna det verste??

Skrevet

Ja, da slipper dere nok unna det værste.. Køen er nok værst mellom 7 og 8..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...