Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt at det å få barnet til å slutte med smokk før de er fylt et år, er veldig mye lettere enn senere..at det tar kortere tid og mindre dramatisk..noen med erfaring på dette? min sønn er nå 10 mnd, og jeg vurderer smokkslutt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur kanskje det viktigaste er å begrense smokkbruken til soving, innbiller meg at ein del ungar framleis vil trenge smokken om natta når dei er så små. Men det er nok veldig individuelt frå unge til unge.

For vår del var det uansett ikkje noko problem å slutte seinare, guten vår nekta plutseleg å ta smokken lenger då han var ca 15 mnd. Var definitivt meir traumatisk for oss foreldre enn for han, for det var lettare å få han til å sovne MED smokken ;o)

Skrevet

første gangen jeg hører det faktisk, men kan nok være sant.

min datter har brukt smokk til ho var drøye to, og da sa ho en kveld at ho ikke ville ha smokk lenger. tenkte jaja, og lot være å gi ho den, og ho har aldri spurt etter den igjen. veldig greit.

ellers sånn erfaringsmessig så brukte ikke min datter smokk mer enn til soving. fikk ikke lov til å bruke smokk på dagen. dette hemmer språkutviklinga, og jeg er av dem, som bevisst ikke forstår hva barn sier til meg om de har smokk i munnen sin.

hadde jeg vært deg, så hadde jeg nok latt han få ha smokk, men kun til soving. ifølge tannleger så er det ikke farlig for barn å bruke smokk til de er rundt tre år, men da mener de moderat bruk.

dette var mine tanker og erfaringer, og så får du finne ut hva du ønsker..

uansett. lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...