Gå til innhold

Da har jeg kommet hjem med gutten min :-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Verdens herligste gutt kom til verden torsdag 19.juli kl to om natta =) Han har fått navnet Tony Leander og var 3960g og 51 cm lang. En helt utrolig opplevelse å bli mamma ja... gled dere dere som ikke har fått ennå :-D

Fødselen tok litt tid.. vannet gikk mandag morgen, riene begynte samme kveld. Ble lagt inn tirsdag, men hadde ikke noe åpning, bare tullerier. Onsdag ble jeg satt igang med en kapsel. Nå begynte det å skje litt mer, men tok tid. På ettermiddagen var det bare 3 cm åpning og jeg begynte virkelig å slite. Slike modningsrier er virkelig slitsomt altså, for de er fryktelig vonde uten lindring. Fikk klyster og en laaang varm dusj, det var godt.

Så fikk jeg endelig lystgass, det hjalp ikke særlig på smertene, men ble jo liksom avledet og jeg kunne konsentrere meg bedre om pustingen. Fikk så epidural, og var et par timer i paradis. Nå fikk jeg slappet av litt og få i meg litt mat. Å spise med smerter tidligere på dagen gikk jo ikke..

Men riene avtok jo, så nå fikk jeg drypp. Da ble det fart i sakene, men samtidig ble virkningen av epiduralen nærmest borte.. På den timen jeg gikk fra fire til ni cm åpning trodde jeg jaggu jeg skulle dø! Jeg skrek meg gjennom den, stakkar sambo altså - ikke greit for ham å se meg slik. Men det verste var likevel ikke over, for gutten satt godt der inne. Når vi kom til pressingsfasen var jeg blitt så avkreftet at jeg nesten ikke maktet å presse. Tilslutt måtte de få inn en lege som hjalp til med vakum. Etter noen rier med det, fikk de tak i ham og dro ham ut mens jeg presset det jeg kunne. Merkelig følelse akkurat da han skled ut ja. Trodde ikke det var mulig jeg - var redd det ikke skulle gå.

Han var litt medtatt etter å ha blitt hentet ut med sugekopp stakkar, og jeg fikk ham ikke på brystet med en gang. Men kviknet til og skrek godt tilslutt. Da de kom inn med ham smilte vi bredt.. såå nyydelig en liten kar - tenk at han er vår!!! Han fikk jo et stort merke av sugekoppen og hodet var litt avlangt pga den. Det er blitt nesten helt normalt nå på hans fjerde dag i verden. Merket er skrått på siden, så han hadde ligget litt skjevt der inne stakkar - de sa det var ikke rart at han var hard å få ut pga det.

Det var min fødehistorie - er helt utrolig deilig å være MAMMA :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grattis så mye!!!!!!!!!;) kos deg!

Skrevet

Gratulerer så mye med lille prinsen! Godt det gikk bra etter en lang og sikkert slitsom fødsel! Ønsker dere lykke til videre og håper det snart er min tur :-)

Skrevet

Gratulere så mye,har ventet på å høre fra dere det gikk vannet på samtidig..enn storemagen?hørt nå fra henne?

Skrevet

Grattis med gutten=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...