1kar&1møy&meg™ Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Jeg tar altså ikke telefoner med nr jeg ikke kjenner. Jeg sjekker heller nr først også ser jeg om det er noen jeg vil snakke med. Nå har jeg fått telefoner fra det samme nr i over en uke opp til seks ganger pr kveld! Jeg har sjekket nr og de er fra et selgerfirma, de tar IKKE et hint nei....... Grunnen til at jeg ikke kan si vennlig nei er at mange av dem begynner å snakke imot meg når jeg sier jeg ikke er interessert og da koker jeg. Er visst en smule hissig :O/
så var vi 4 Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 svar, si nei og legg på. Så slutter de iallefall og ringe og plage deg. Eventuelt kan du ta den med og skru på høy musikk og la høre litt på det ett lite øyeblikk.
Odine! Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Et godt råd til blodtrykket ditt: Registrer deg i Brønnøysundsregisteret. Hilsen en helt rolig og registrert
1kar&1møy&meg™ Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2007 hihi ja det skal jeg neste gang skru opp radioen på bånn gass ) stakkars selgere de opplever nok mye rart i løpet av en dag på jobb!
1kar&1møy&meg™ Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2007 er registrert der fra mange år tilbake....hjelper ikke.....
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Et godt tips... eller forresten jeg har to...hehe: 1. Sjekk telefonnr. på www.telefonterror.no der får du frem mye om firma og hvilke erfaringer folk har med dem. 2. Når du vet det er selgere og IKKE vil snakke med dem. Ta telefonen og legg på igjen med en gang. De fleste har systemer som ringer opp forskjellige nr. kontinuerlig til tlf. blir tatt. De ringer gjerne flere nr. samtidig også. Om du tar telefonen for så å legge på igjen uten å snakke med dem så er du i alle fall ute av systemet. Da vil maksinen kutte deg fra listen.... for denne gang. Oii... siste tips... Reserver deg mot telefonsalg på Brønnøysund. https://w2.brreg.no/reservasjon/
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 Ser at du har reservert deg.... men om de begynner å ringe deg igjen nå så kan det hende du må "oppdatere" reservasjonen.
Odine! Skrevet 23. juli 2007 #8 Skrevet 23. juli 2007 Da pleier jeg å si: "Jeg er registrert mot telefonsalg, så jeg er ikke interressert" og så legger jeg på. Det er lettere enn å bare si nei/vanskelig å komme med motargument for selger. Er forresten mannen din registrert?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 23. juli 2007 #9 Skrevet 23. juli 2007 Ifg brønnøysund så trengte ein ikkje "oppdatere" reservasjonen, MEN eg er reservert og trudde da at husnr var reservert sida det sto på meg. Alt gjekk jo så bra så lenge.......Men nei da dei starta å ringe på hustelefonen att og spurte etter mannen min!!! Da svara eg at han ikkje står oppført på detta nr så han får du ikkje tak i. Blei lei til slutt og ringre Brønnøysund, og det fungerar slik at det er ikkje nr som blir reservert, det er du som privatperson. Så eg måtte reservere mannen min au.........!! Og da blei det slutt på det. Så er du reservert men har mann/samboer så må vedkommende også reservere seg. Det går på personen ikkje nr.
3b@rnsmor-30* Skrevet 23. juli 2007 #10 Skrevet 23. juli 2007 svar telefonen, si: "vent litt, legg fra deg røret og gå og gjør noe annet.. de legger nok fort på...
3b@rnsmor-30* Skrevet 23. juli 2007 #11 Skrevet 23. juli 2007 jeg registerer meg på nytt en gang i året jeg.. bare for å holde det ved like... ser for meg at alle nye registreringer kommer høyt opp på ei liste eller noe.. hehe... den som er registrert på det telefonnummeret må registrer seg mot telefonsalg...
3b@rnsmor-30* Skrevet 23. juli 2007 #12 Skrevet 23. juli 2007 har akkurat vært inne og oppdatert jeg nå. og da reserverte jeg meg og mannen min. han har ikke vært reservert før, og har også fått en del telefone i det siste, om folk som spør etter han...
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #13 Skrevet 24. juli 2007 hva når hustlf står oppført på bare en av oss? Tlf her er oppført på meg! D er bare jeg som får telefoner av selgere..Trenger vel ikke registrere begge 2 da? jeg er ikke registrert.Hva koster det?
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #14 Skrevet 24. juli 2007 Jeg pleier å spørre dem om hvor de har fått mitt telefonnummer fra, og når de da svarer telefonkatalogen eller ett eller annet, så spør jeg dem om de er sikre på om de har lov til å ringe meg. Da pleier det faktisk å bli forholdsvis stille i den andre enden. Og så avslutter jeg med noe om at de pr omgående har å slette mitt tlf.nummer fra sine lister! Det forlanger jeg forøvrig også av alle sånne som ringer fra ett eller annet gallup-meningsmålings-firma. Hater de telefonene - og hvorfor MÅ de alltid ringe når det passer aller dårligst? Akkurat når vi spiser middag, midt i kveldsmaten, eller midt i legginga? Slitsomt!!!
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #15 Skrevet 24. juli 2007 ja,eller akurat når en av ungene gråter som verst...urgh !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå