Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 hmm, jeg har hørt at betydningen for å spise for to, er å spise dobbelt så sunt.. men jeg klarer det bare ikke, jeg spiser nesten dobbelt så usunt. ikke bra!!! Vel, det vil si,jeg hiver i meg en del frukt, men det som ikke er frukt er usunt (snop, chips, brus....osv...) noen andre som har det slik?
shinee Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 heisann!ja,jeg har det akkurat likedan,prøver å prøver å la snope være.men klarer det bare ikke:)spiser godterier hver dag,men prøver da å ha litt sunne middager me litt forskjellig varianter!også har jeg som regel med meg et eple eller noe sånt til lunsjen min!og til frokost spiser jeg også grovt med melk til!håper det hjelper på litt iallefall:)
Tuppamor Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Dette høres ut som meg. Jeg er veldig glad i sjokolade. Og salt potetgull er bare helt herlig til tider. Skummelt å ha noe liggende i skapet eller fryseren. Slekta var her i går og svigerinna og sønnene bestemte seg for å rane isbilen da de hørte ringelyden nedi bakken her. De kom tilbake med 3 esker med is som de reiste ifra... Jeg kommer til å ha rim på overleppa og øynenbrynene framover. Spiser en del frukt da og føler det hjelper å ha minst en type grønnsak til hvert måltid. Er en del tørst og da hjelper det å spise nektariner har jeg funnet ut og da selvfølgelig å drikke vann. Hørte fra en venninne at det beste du kunne drikke var vørterøl. Vet at det ikke er mange som liker det, men jeg er heldigvis oppvokst på det og drikker det minst et par ganger i uka. Men snop, brus og potetgull er digg og får sjeldent leve lenge i huset vårt. He,he!
shinee Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 ja.det er vanskelig dette med å spise sunt!:-)men så lenge man har et ganske så normalt norsk kosthold tror jeg det er helt iorden egentlig:)jeg også drikker en del vann,er ikke så gla i det,men synes vann med smak er veldig godt,så det drikker jeg en del av,også er "boble"veldig godt,med eple smak:)også synes jeg det er mye bedre å drikke av disse flaskene enn å drikke vanlig vann av glass:):)
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Det viktigste er kanskje at man passer paa aa spise variert og sunt, slik at man faar i seg nok naeringsstoffer saann at babyen kan utvikle seg slik den skal. Om man faller for fristelsen og spiser sjokolade, potetgull o.l er sikkert ikke saa farlig, saa lenge det er innen rimelighetens grenser (risiko for stor baby, svangerskapsdiabetes..). Klarer ikke akkurat heller alltid aa spise "riktig". Blir litt sjokolade og andre soete ting, men proever som sagt a kompensere med variert kosthold med frukt og groennsaker.
Skurvelurven Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 Jeg har heldigvis mistet lysten på godt etter at jeg ble gravid (i hvert fall i forhold til før). Frukt som jeg aldri har vært spesielt glad i står nå øverst på handlelisten. Det jeg forøvrig fortsatt får i meg for mye av, er brus. For meg så er ikke dette noe problem så lenge jeg ikke har det tilgjengelig. Derfor har jeg løst problemet med å la være å kjøpe det inn. Skulle jeg få lyst på brus er tanken på å stavre seg ned til butikken og opp bakken igjen med åndenød ikke verdt brusen i seg selv:) Så et tips er å ikke kjøpe inn masse snop og digg, da blir det lettere å holde seg unna. Jeg merker at når jeg kommer på besøk til folk som har mye snop stående fremme blir det til at man småspiser uansett, så for meg har det i hvert fall hjulpet masse å ikke kjøpe inn det jeg vet ikke er bra for meg. Når det er sagt må det jo være lov å kose seg innimellom også. Vi må ikke bli hysteriske:)
1 Gulljente + gull i magen <3 Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 jeg har dårig samvittighet for at jeg ikke spiser sunt..spiser for d meste brødskiver med nugatti..ostesmørbrød....av og til middag..litt for mye sjokolade..off det hørtes ikke bra ut. drikker mye melk da...hvertfall en halvliter til dagen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå