Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

* Når man holder på/nettopp har blitt gravid, eller rundt 3+3, er det vanlig at kvalme ogsånn kommer da? Har vært en del kvalm i det siste og katet opp sikkert i hele går. Og har litt luft i magen, og det stikker litt i magen til tider. I tilegg gjør det liksom litt vondt nederst i mageøl i magen, som om jeg er støl i magen.

Vet ikke om det er litt tidlig enda, men jeg får innfall av at jeg har lyst på ting. I tilegg er jeg veldig, veldig følsom... Jeg har ikke tatt noe test enda, jeg har veldig uregelmessig mens, så jeg er litt usikker. Men hvor lenge må man vente (ca) før det evt får utslag på graviitets test? Og er det best å gjøre det om morningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. noen har forskjellige symptomersom tyder på at en er gravid, men de vanlige er jo kvalme, ømme bryster, luft i magen. Jeg merket ingen stølhet, det kan kommeav andre årsaker. Når du mener følsom så regner jeg med at du er emosjonelt følsom, og dette er også normalt. Jeg er selv i uke 22+6 og har ikke htt dilla på noe som helst, men noen har det. Du burde absolutt teste deg da du skulle hatt mensen, du sier du har uregelmessig mens. Så da ville jeg sjekket den første dagen du i forrige mnd hadde mens...

Lykke til med prøvingen og håper at det er et lite frø inne i magen din som spirer..

Skrevet

14 dager etter befruktning bør det vise på test, men det er ikke alltid man vet når befruktningen skjedde. Morgenurin er best ja, men testen kan taes senere på dagen også, men ikke sikkert den gir positivt svar så tidlig da.

Jeg merket på luktesansen min at jeg var gravid lenge før jeg tok testen, men det kan jo være fordi det er 3. gang så jeg kjente symptomene. Men kvalmen kom ikke før i uke 7 hos meg da, men er sikkert ingen regel på det.

Skrevet

Jeg har vært kvalm fra uke 3, men det er veldig individuelt hvordan man reagerer. Var ganske emosjonell veeeeldig tidlig..... Jeg tok en test 2 dager etter mens, og fikk svak positiv resultat, men det er noen tester som er mer følsomme som man kan ta noen dager før, men for å være helt sikker ville jeg nok tatt morgenurin etter forventet mens. Lykke til:-)

Skrevet

Tusen takk for informasjonen så langt:) Kanskje litt dumt å ta sorgene på forskudd, men jeg har en type som jeg elsker, og han elsker meg. Desverre skal han flytte sydover i landet, for å bli pilot. Han mener at han ikke kan være sammen med meg for han sier han ikke holder ut tanken på å savne meg så mye, men samtidig sier han at han aldri har vært sammen med en bedre dame og at han elsker meg mer og mer for hver dag. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal si eller gjøre, og er jeg gravid gjør det ikke situasjonen lettere. Selvom jeg er veldig i mot abort, og uansett ville beholdt det. Men han er ikke gutten som stikker fra ansvaret heller...,men det er vanskelig uansett

Skrevet

Hva er et svakt posvitv resulatat og et sterkt positvit resultat? Har det noe å gjøre med hvor sterk streken er eller noe?

Skrevet

Hvis du ikke er bundet til noe skole e.l kan du jo f.eks bli med han et år og se hvordan det blir.. kan jo gå skole sydover og det er muligheter for jobb osv. Hvis dette virkelig ER mannen ville jeg vurdert det i høy grad. Men jeg er jo ikke deg og skjønner at det er vanskelig.

Skrevet

På tidlige tester kan det være vanskelig å se streken, den kan være veldig svak eller stiplete.

Du har ikke mulighet å flytte med kjæresten din da? Litt tøft å flytte fra venner og familie når du er gravid, men..

Skrevet

Saken er den at jeg ikke vet om jeg er gravid enda....har jo ikke tatt noe test. Men om jeg er gravid gjør det saken litt vanskeligere. Og han skal dra om ca 3 uker... og det er veldig trist. Vi har akkurat vært på en ferie sammen, så da snakket vi jo litt om det at han skulle dra. Og jeg bare fortalte alle følelsene sine, men fortsatt sier han at han ikke kan være sammen med meg, for han kan ikke ha noen forpliktelser. Men jeg prøver å fortelle han at jeg aldri har møtt en som han(og for å værlig ærlig, jeg har vært borti mye). Savner han med en gang han går ut av døren, og smelter bare jeg ser han. I tilegg er det en iten ufroklarlig følelse inni meg som forteller meg at uansett hvor mye blod, svette og tårer du må ofre for han, kommer dere til å få det utrolig bra. Nesten som han is THE man.

Og ang. at han reiser, så har jeg ikke nevnt at jeg godt kunne tenkt meg å dra dit med han, selvom jeg har mulighet til det. Jeg tør liksom ikke nevne det. Grunnen hans til at han må slå opp er jo fordi han ikke vil ha forpliktelser, men hvis det er avstanden somer problemet, er det kanskje verdt å nevne det.

Skrevet

Jeg synes at du skal nevne det for han at du kunne tenkt deg å blitt med. Snakk litt sammen om temaet. Vil han ikke ha deg med,så er han jo ikke intr i å ha deg som kjæreste.Hvor lenge har dere vært sammen? Virker jo som at du har truffet en du virkelig liker og det er synd når en skal miste en sånn person grunnet avstand...

Skrevet

Det er "porblemet" igjen da.... vi har bare vært sammen i fire måneder. Jeg vet det ikke er mye, og at man kanskje ikke kan forvente like mye som hvis man hadde vært sammen lenge...,men jeg bare vet det er noe ufroklarlig spesielt med han..på den gode måten

Skrevet

Tror dere bør ta dere en skikkelig samtale, og før du vet sikkert hva som skjer, bør du ikke prøve å bli gravid. Ikke noe særlig å sitte alene igjen med en baby når du er bare 18 år. Jeg blir litt skepisk til hensiktene hans når han sier han ikke vil være sammen med deg når han flytter for han kom bare til å savne deg sånn. Hvis han elsker deg er savnet minst like stort om det er slutt, mener nå jeg.

Litt usikker på om jeg har rett til å uttale meg her, jeg kunne vært moren din, og jeg vet at jeg hadde blitt litt fortvilet om min datter ble gravid som 18åring og forlatt av barnefaren, men jeg ville selvsagt prøvd å støtte henne så godt jeg kunne.

Du bør få tatt en test så snart som mulig, og snakk med kjæresten din om hvordan du føler det. Ønsker deg masse lykke til og håper det ordner seg for dere!

Skrevet

Vet hvordan det er, hadde den samme følelsen med faren til barnet. Det sa klikk for tre år siden og har holdt sammen siden det. Jeg ser ikke på det som noe problem, men dere må snakke sammen og finne ut om dere er klare for barn nå og hva dere må "ofre", og da tenker jeg på at du eventuelt må flytte hvis han gjerne vil sydover. Jeg håper jeg hører fra deg fremover, bare å sende en meld til meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...