Gå til innhold

ul i dag: cyste på babyen sine nyrer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 3 D ultralyd i dag, og legen sa det var flere små cyster på babyen sine nyrer.

Han sa att det ikke var uvanlig, og att vi skulle se om de evt. var borte på neste ul ( om 1 mnd. )

Jeg gråt og gråt, og fikk ikke fram ett eneste spørsmål. Er det noen som har erfaring med dette?

Jeg er i uke 30 ca.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med det her, men vil bare gi deg noen trøstene ord og en klem.. tenkt positiv. Lykke til, håper det ordner seg..

Skrevet

har ikke vært borti det før, men cyster kan oppstå og være heeelt ufarlig... min søster fan kul i bryst(brystkreft i familie) og var til utredning og fikk beskjed om at det bare var en ufarlig cyste( vann tror jeg) og var ikke vits i å fjerne med mindre den ble øm..

er babyer som blir født med cyster utvendig (ansikt, mave etc).

hvis dette plager deg veldig ring fastlege(eller en annen lege) og få snakket om dette..

Skrevet

det fant de på gutten av ei venninne av meg også! Var borte på neste UL...hun fikk beskjed om at hun ikke skulle bekymre seg,og at de ofte var borte etter en mnd+/-!

har hørt flere her inne også som har hatt barn med det, og det går bra!!

prøve å roe deg ned! Dette går bra!

Skrevet

Begge barna til søstra mi hadde det.

Med første mann gikk de bort av seg selv ikke så lenge etter fødsel og med nr 2 forsvant de også av seg selv men det tok ca 3 år.

De hadde ingen plager.

Dette var vanncyster da.

Skrevet

En bekjent av oss fikk samme beskjed som deg, men den ungen er i dag stor og frisk ;) Det er alt jeg vet ang dette....

Skrevet

Hei, jeg kom over dette innlegget da jeg søkte etter et innlegg ang vogner.

Jeg har erfaring med dette, dvs fra mitt forrige svangerskap.

På den ord ul sa de hun hadde cyste på lever og i/rundt magesekken. Jeg ble hysterisk og vi var på en rekke ul etter dette hos spesialister i fosterdiagnostikk på ullevål. Jeg var konstant redd igjennom hele svangerskapet og fikk beskjed om at hun måtte utredes etter fødsel. Jeg tenkte på alt mulig og var såååå redd!

For å gjøre en lang historie kort, Mimmi ble født og det var ingenting galt med henne:-) På CT, ul, og alle de andre prøvene som ble tatt av henne frem til hun var 2 mnd fant de ingenting, forklaringen på det de hadde sett hele tiden når hun var inne i magen min var ganske vag, de visste ikke. Det kan ha vært vanncyster som forsvant underveis, uannsett så synes jeg det var veldig rart siden de "så" de helt frem til fødselen.

Mimmi er en frisk jente på 16 mnd og nå venter jeg nr2.

Føler med deg i din engstelse, jeg vet hvor fælt det er.

Men jeg tror alt er helt fint med babyen din, de ser mye de ikke helt vet hva er rett som det er, det sa de til meg den gangen og det stemte jo!

Masse lykke til, det går bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...