LRMG Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Hei, Tar gjerne imot litt tips fra noen erfarne. Vi har et ganske trangt bad der det ikke er noe plass til å legge en stellematte på vaskemaskin el.l. Jeg stemmer for å kjøpe et stellebord på hjul med badekar og slange under lokket. (Mer praktisk mht. bading) Mannen min stemmer for å kjøpe en stellekommode og badebalje ved siden av. (Mer praktisk mht. oppbevaringsplass). Kan ellers nevne at vi har en ganske romslig vask som sikkert kan brukes til rompevask, og et badekar som kan brukes til bading etterhvert. Hva tror dere er mest praktisk?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Jeg hadde knøttlite bad da jeg fikk nr 1 og 2. Begynte med stellebord på hjul med badekar og 2 korger, men det måtte ut hver gang vi skulle dusje eller komme til vaskemaskinen. Så til slutt ble jeg lei og hev det ut og kjøpte et trådkurvstativ som jeg satte ved siden av vaskemaskinen og la stellematten oppå der og hadde badebalje i tillegg. Men det høres ikke ut som det var alternativ for dere? Det finnes stellebord man kan ha på badekar, og stellebord du kan skru fast i veggen og ta opp og ned etter behov. En venninne av meg med lite bad og dusj har montert et sånt over wc, og man trenger jo ikke ha hele garderoben til babyen på badet.
LRMG Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2007 Hmmm. Siden vi dusjer i badekaret er det ikke så praktisk å ha sånn stellebord man monerer på badekaret, for da vil alt bli vått hver gang vi dusjer. Og så har vi helt nyoppusset bad, så vi har ikke så lyst til å skru noe inn i veggen...
Gjest Ut på tur Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Vi har lite bad. Nyoppusset nå. Har ikke vaskemaskin på badet. Vi har akkurat plass til et stellebord fra Ikea http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20045205 Det er uten vask og skuffer. Vi kommer til å sette hjul på to av bena så vi kan flytte litt på det. Ved siden av har vi en badebalje, er mulig vi prøver oss på disse "bøttene" som fins som babyen vistnok skal trives veldig godt med. Vi ser for oss at vi har bleier og kluter på badet. Resten av garderoben på soverommet. Dersom vi syns badet blir alt for trangt får vi heller stelle på barnerommet. Mange som gjør det også. Trenger jo ikke stelle på badet Vi vet ikke hvordan det kommer til å fungere men tror det blir bra etter å ha diskutert med andre
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Vi hadde stellekommode forrige gang som vi lånte, litt upraktisk siden det var uttrekk til badebaljen. Denne gangen har jeg kjøpt stellekommode med balje nedi, praktisk med babytøy tilgjengelig. Kommoden har jul og er lett å flytte på.
nr 2 i oktober? Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 jeg har også lite bad og har valgt stellekommode med fire skuffer der den øverste skuffen er badekar to i ett
kaur *har født!* Skrevet 23. juli 2007 #8 Skrevet 23. juli 2007 Vi har ett knøttebad i 2. etg. Det er skikkelig trangt, og vi fikk ikke plass til noe stellebord ved siden av dusjkabinettet. Men vi fant til slutt at vi kunne forandre litt på det enkleste stellebordet man finner på IKEA. Vi kappet det slik at det ble smalere, og skudde til skikkelig med nye skruer. Nå passer det akkurat. Får plass til balje oppå. Men jeg synes det er noe pes å skulle tømme baljen når den er full av vann, så jeg skulle ønske jeg hadde en med sånn slange så det blir letere å tømme.
purple Skrevet 24. juli 2007 #9 Skrevet 24. juli 2007 Hei V har og lite bad så kommer til å stelle barnet på soverom. Da har jeg tengt praktisk og økonomi. I og med at vi ikke har ekstra kommode til barne klær så kjøper v en vanlig kommode + stelle matte som kan legges oppå. Da får vi stelt barnet og vi har kommode til klær o.l. å bade barnet gjør vi i ei egen balje. enkelt og greit.
~Milly~ Skrevet 24. juli 2007 #10 Skrevet 24. juli 2007 Vi har også ett liiiite bad,og har løst dette på følgende måte; * På badet har vi det stellebordet fra IKEA som ble linket til lenger oppe. Det er lite, og selv om det blir trangt, fikk vi knødd dette inn på badet =) Vi har og IKEA sin badebalje(som får plass på hyllen under stellebordet.), som vi har tenkt å bade mini i. * På soverommet har vi kjøpt en vanlig kommode til alle babyklærne, og kjøpt en løs stellematte oppå.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #11 Skrevet 24. juli 2007 Har du hørt om TummyTub? Hvis det kunne være noe for dere i steden for badekar, så ville eg si at dere tar en stellekommode. TummyTub skal være veldig bra til å bade de små i. Har ennå ikke prøvd, men skal det snart, når den lille kommer ut Ellers har du jo fått mange gode tips her.
Fabelaktiv Skrevet 24. juli 2007 #12 Skrevet 24. juli 2007 Kan du ha stellebordet et annet sted da? kjøkken eller gang? lykke til uansett.. bebbis kommer ikke til å klage - bare dere blir enige så blir det så bra så (sliter selv altså.. og vi har ikke plassmangel engang.. er det mulig?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå