Gå til innhold

Bilyd på hjertet


Kstin

Anbefalte innlegg

I dag fann jordmora ut at fosteret hadde ein bilyd på hjertet. Hoppa over eit slag. Eg blei sendt til sjukehuset for nærare sjekk. Legen på sjukehuset konstanterte det samme. Innimellom var hjerterytmen heilt normal.Tok ul etterpå. Det føltes som evigheter der eg låg med klump i magen og stor engstelse for at noko skal vere gale. Men til slutt så sa legen at det såg ut som at det likevel står bra til med barnet.Og at mange har bilyd på hjertet, men at det likevel ikkje treng vere noko og at bilyden kan gå vekk av seg sjølv. No har eg 3 veker igjen til termin. Uff. Eg er likevel redd for at noko skal vere gale. Har andre opplevd noko liknande?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bilyd alene på hjerte er sjeldent noe alvorlig. Mange har det uten å vite det. Hadde det selv i flere år når jeg var lita. Og jeg hadde det på alle slag, ikke bare innimellom. Og det er ingen ting å bekymre seg over :) Men du kan jo nevne det til legen når du er på sjekk med barnet etter fødsel bare så de er klar over det. Har hørt at bilyd ikke er så bra på voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hadde bare lyst å si at jeg har en frisk og veldig aktiv jente på 7.5år som har bilyd på hjertet sitt. De oppdaget det når hun var 5år. Hun har vært på UL flere ganger for å sjekke det, men ingenting galt ble oppdaget. Det er ikke så unormalt egentlig, unger kan også vokse fra det etterhvert. Tror ikke du trenger å bekymre deg som mye, jeg må si at hun på 7.5år er mye mere aktiv og fysisk sterk enn lille søstra (som ikke har bilyd) på 6.5år. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Sønnen min hadde billyd på hjertet da han ble født.

Men det ordnet seg selv før han ble 1 år. Nå er han snart 4 og en frisk, sunn og sprek gutt:-)

Han ble kanskje sjekket litt ekstra på kontroller, men det er jo bare positivt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...