Gå til innhold

MA...!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt så bekymret i de siste dagene, da jeg har lest om så mange som opplever MA, og jeg har drømt veldig fæle drømmer. Jeg er 16+5 idag.

Kan man ha hatt en MA uten at man vet det? Jeg opplever fortsatt å være veldig følsom, jeg har fått vondt i lysken i dag, jeg TROR jeg har kjent noe bevegelse der inne, litt redd jeg innbiller meg det bare. Tror dere at det går an å ha symptomer på graviditet, men likevel hatt MA?

Bekymret mor...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Missed abortion merker man jo som regel ikke, men dersom du har vært til ultralyd eller fått påvist hjertelyd er jo sjansen veldig liten. Du har kommet så langt i svangerskapet nå at sjansen for at noe skal gå

galt er veldig, veldig liten. Lyskesmertene dine er nok bare ligamentene som strekker seg. Jeg hadde mye sånne smerter mellom uke 14 og 18. Hvis du fortsetter å bekymre deg bør du ta kontakt med lege, det er bedre å sjekke en gang for mye, enn en gang for lite.

Til slutt et liten påminnelse om hvor ofte det går bra:)

Hvor ofte går det bra:

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

Skrevet

Og når det kommer til drømmene dine er du ikke den eneste som drømmer mye rart. Jeg leser om veldig mange inne som drømmer det utroligste.

Selv drømmer jeg at jeg føder for tidlig nesten hver natt, og i forrige uke drømte jeg at jeg fødte et hardkokt egg! :)

Skrevet

Tuuusen takk for flott svar...jeg ble mye roligere...og ja, har hørt hjertelyden:)

Skrevet

Hardkokt egg!! Jeg droemte at jeg var gravid med baby og katt samtidig!! Og katten hadde termin foerst, og maate opereses ut slik at ingenting skulle skje med fosteret. Helt utrolig altsaa, hva man kan droemme naar hormonene herjer! Litt utenom temaet til traaden her, men jeg maatte bare kommentere det :)

Kan forresten legge til at jeg ogsaa er redd for SA (som hun som skrev hovedtraaden). Vanskelig aa tro at alt liksom skal gaa bra tiltross for at jeg aldri har opplevd hverken MA eller SA for. Under forrige legebesok fikk jeg imildertid igjen hoere det lille hjertet som slo, og jeg begynner etterhvert aa slappe litt mer av. Man blir nok veldig bekymret som gravid, og det blir kanskje ikke akkurat bedre etter at babyen er foedt.. Er selv 17+5

Skrevet

De aller fleste aborter skjer jo innen uke 12, så det går nok bra:)

Jeg har fått roen helt etter at vesla begynte å sparke (første gang jeg kjente det var i uke 17), og jeg tror dere også vil føle det sånn etterhvert. Dessuten synes jeg tiden har gått mye fortere etter uke 20 (da jeg var halvveis). Vi må nok bare stole på at naturen går sin gang og at alt blir bra. Og skulle noe skje er vi fantastisk heldige som lever i 2007 hvor medisinsk hjelp har kommet så langt:)

Skrevet

jeg drømte i natt at jeg fikk 4 linger...hehemen d kom bare 3 ut...så vet ikke hvor det blei av den fjerde jeg...syyyk drøm. og for en stund siden drømte jeg at jeg rota rundt på et stoort kjøpesenter etter bleier men fant aldri for det var noen som hadde sabotert...så jeg ikke skulle få tak i å det var krise..hehe drømte det hele natta...hærregud drømmer mye rart....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...