Gå til innhold

Sv. kontroll i dag! Hmm

ღZalina med Robin og Isabelleღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på sv kontroll i dag. uke 38.

sa at jeg har hatt veldig vondt i hode og synsforstyrrelser og hun tok BT.

Den hadde jo så klart stiget hadde 130/90... men ikke noe i urinen.

Sist sv fikk jeg sv f på en uke.. så det skal faen ikke forundre meg om det samme skjer igjen....

Alt lå stille før stormen sist, hva skal man gjøre... bare sitte å vente på sv f?

Liker ikke dette altså....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når skal du inn igjen på kontroll da?

Og hvordan er synsforstyrrelsene? Jeg ser mye dansende gullprikker om dagen og har slitt med lett hodepine siste dagene, og er litt usikker på om jeg burde fremskynde kontrollen.

Skrevet

hun satt opp kontroll neste mandag..

Men sa om jeg følte med dårlig, i forhold til at evt BT skulle bli høyere, skulle jeg bare ringe.

Men hvordan kan jeg merke det, da jeg har så vondt i hode fra før...

Synsforstyrrelsene er som små stjerner/hvit prikker som svirrer rundt da jeg prøver å fokusere på noe.. Kommer hvis jeg dusjer og reiser meg fort opp.

Jeg kjører ikke bil lengre, fordi det mener jeg er farlig... da jeg ikke en gang klarer å se på tv om kvelden.

da jeg kjører bil føler jeg at jeg må konsentrere meg veldig vedlig mye for at det skal være trygt å kjøre..

Om det er lenge til sv. kontrollen, synes jeg du skal ringe og evt få den litt tidligere.. det kan hende det bare er fordi man er sliten. nå jordmor tror jeg er..

Eller evt et varsel tegn om at man kan bli dårlig, evt sv f..

man får jo vondt i hode og synsforstyrrelser fordi man får høyere BT.. så det er bra å få det skjekket.

I mitt tilfelle, mente jordmor at jeg var for frisk.. hehe

Skrevet

Syns det er så vanskelig å vite i forhold til sv.f. siden de fleste symptomene egentlig er ganske vanlige plager. Jeg har termin på torsdag og skal på kontroll også da, så satser på å møte til den timen. Tenker at hodepinen sikkert skyldes at jeg sover så dårlig, og at synsforstyrrelsene skyldes hodepinen. Alle prøver har vært fine til nå i hvert fall.

Skjønner godt at du blir frustrert når det er tegn på begynnende sv.f. Jeg hadde trodd en måtte oftere til kontroll da, er jo ikke alltid like lett å kjenne selv om det begynner å bli alvorlig eller ikke. Har flere venninner som ikke visste at det var sv.f. på gang og ble sendt rett på føden til igangsetting.

Skrevet

ja, sist gang var jeg på kontroll 1 uke før termin. hadde 1 + i urinen.

var på kontroll på a-hus også. bare for å skjekke..

neida, sa dem det var ingen ting å beskymre seg over.

på termin 1 uke etter.. hehe da var det andre boller..

3 + i urinen og sky høyt blodtrykk. hoven og hadde vondt i hode som bare det.

JA det var bare å komme, sykehuset a meg inn med en gang pga fare for kramper..men dem fikk jeg etter at jeg fødte lillegutt.

Så jeg stoler ikkevhelt på leger og jordmødre at det gjør noe.

så om jeg har flere tegn til sv.f neste gang. så tror jeg at jeg ringer føden og ber dem å sette meg i gang, før det blir alvorlig igjen.

Skrevet

Så det kan utvikle seg så voldsomt på en uke altså?! Hmm...

Vel, da håper jeg at både du og jeg slipper det. På en måte kunne jeg ønske meg en sv.f.light bare for å få babyen ut, men det beste er jo å holde seg frisk til det siste vil jeg tro.

Lykke til i hvert fall og pass på deg selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...