SolbakkenS Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Hei Holder på å pusse opp et helt hus, og begynner å gå tom for ideer... jeg har caffe latte, lys toscana og dun andre steder. Kunne tenkt meg en litt mørkere beige farge (lys brun kanskje) eller en lys fin farge. Hvis du har en farge du er kjempefornøyd med blir jeg kjempeglad for tips:) Har nesten blitt fargeblind av å studere disse farge kartene... takker for mange svar!
Sunniva78 har to små Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Hva med èn eller to vegger der du har en stilig tapet, og resten eggeskall-hvit? Vi skal snart pusse opp soverommet, og da skal jeg ha det slik:-)
Mini nr 2 i mars Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Jeg har brukt fargen substans i stua på den ene veggen(mørkbrun/grå, minner om mørk caffe latte) og har egghvit på de tre andre veggene. Er veldig fornøyd med det selv. Men er et veldig godt forslag å ha tapet på en vegg, og male de andre lyse. Ellers kan du jo male en vegg i en fin farge, f.eks lilla eller blå. Da kan du også ha bruntoner inn, f.eks på puter, sengetøy, sengeteppe osv... Selv har jeg soverommet i egghvit, og mørkebrune gardiner som dekker hele veggen. Masse spennende du kan finne på. Kommer jo an på hva du liker! Og hvis du maler kan du jo alltids male ny farge når du blir lei eller vil ha forandring!
~La luna~ Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Sjøsand!!( mindre gult, og mer brunt enn i cafe latte) d er en kjempefin farge. Har den på stua, og eggehvite lister. Ellers har jeg eggehvit smart panel i gang, kjøkken og toalett. På soverommet har jeg lys antikk hvit, men skal snart pusse opp, så da blir d en vegg m en stilig tapet og resten eggehvit som noen andre her foreslo. Kjempestilig
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Vi har en lys blå-grå farge på soverommet som vi er kjempefornøyd med. Den passer fint til møblene i bøk/bjørk (husker ikke hva det er eller om det er begge deler), og gir en passe kjølig atmosfære til rommet. Eller liker jeg lyse farger som går mot lilla, de gir mer varme, men det gjør også de som går mot brunt som f.x. caffe latte. Men det du kan gjøre er å spørre om råd i en malingsbutikk. Det gjør vi stadig vekk, holder selv på å pusse opp et gammelt hus. Så vi er litt sleip og spør om fargeråd på malingsbutikk, og kjøper malingen på tilbud på OBS i stedet, for der har de greie priser, men null service..
Amalie82 Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Vi har en lys farge som heter visjon, som vi har i stua, kjøkken og gang. Denne synes jeg er veldig fin i hvertfall!
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 Jeg har blitt så glad i kombinasjonen brunt og rosa. Slik dyp, fin brunfarge, og fin rosafarge. Eller lysegrått og lyserosa... Brunt passer fint sammen med forskjellige grønntoner, og lillafarger også...
Tulletutta Skrevet 23. juli 2007 #8 Skrevet 23. juli 2007 Har brukt ein farge som heiter never på barnerommet. den hadde blitt vedlig fin i sammen med ein vegg med brun tapet med noko mønster.. tenkte eg skulle gjere det på soverommet når eg ikkje var gravid lengre. og babyen har flytta på eige rom.
Ladybug~N&E Skrevet 23. juli 2007 #9 Skrevet 23. juli 2007 haha... har lys toscana og dun her selv jeg;) toscanaen malte vi faktisk første strøket på i dag;) på soverommet har jeg en fin brunbeige farge som heter nevada. i samme sjanger som de to andre fargene. eller så er fargen marrakesh kjempefin syns jeg! virker ganske mørk på fargekartet men er noe lysere. syns jeg. ellers så har jeg fått litt dilla på div. duse grønnfarger som lys kokari og empire(lys grønn). lykke til da;)
SolbakkenS Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 24. juli 2007 hei igjen Jeg fikk mange fine forslag:) og skal kikke på fler av de og evt se etter tapet til fondvegg. Tusen takk for hjelpen jenter:) klem
Yoggy ; ) Skrevet 24. juli 2007 #11 Skrevet 24. juli 2007 Hej.. Måste bara få ge mitt tips : ) På sovrummet har jag malt veggen bak sengen i en farge som heter kaffe og på de andre tre Ida....Vi er begge meget nøjda..såå rogivande. men var skeptisk efter førsta strøket med kaffen såg otroligt lilla ut..men når andra hade tørkat blev det otroligt stiligt. Har kombinerat detta med beige/brun Marimekko panelhøjder i gardiner og beige teppe på golv og overkast i samma beige samt ett par mørke lilla puter på sengen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå