Gå til innhold

Ønsker meninger her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært bra nok for faren min. Enten det var karakterer eller vekt. Jeg veier til vanli 47 kg men etter et hardt og langt svangerskap endte jeg opp ganske uformelig (8 uker siden). Jeg gikk opp flere størrelser rett etter jeg fikk sønnen min og jeg ser ganske stor ut med mye vann i kroppen. Har akkurat fått resept på noen sterke vanndrivende og de tar mye.

Her er saken.

Dagen etter vi kom hjem fra barsel kom pappa på besøk og kalte meg feit, sa jeg måtte trene litt og at nå så jeg svær ut.

Her om dagen møtte jeg ham, jeg har gått ned mange kg og bruker nå størrelse 38. Da kalte han meg ogås feit, mente jeg var for glad i godteri osv. Saken er at jeg spiser veldig sunt..

Han mente også jeg burde sende sønnen min i bhg når han ble 3mnd så jeg fikk jobbet og gått av meg alt fettet.

Hn har alltid vært sånn mot meg, fra jeg var liten, og jeg orker ikke mer. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for jeg blir så liten foran han.. Får ikke ordene frem.

Unntatt når han snakke dritt om min avdøde mor. Da tar jeg han. Men jeg klarer ikke. Føler meg som en feit liten dritt og sitter her og gråter.. har veldig dårlig selvtillit og føler det er hans fel. :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Han høres ut som en arrogant jævel som må rakke ned på andre for og heve seg selv.

Drit i han, slutt og snakk med han, og lev ditt eget liv. Ingen i hele verden fortjener og bli behandlet med så lite respekt!

Skrevet

Hva får du ut av å omgås faren din?

Er det verdt det?

Skrevet

Nei. Jeg hater han.

Jeg hadde ikke kontakt med ham i mange mange år. Men han truer med å ringe barnevern osv om jeg ikke har kontakt med han, sånn at de skal hente barnet mitt. Han mener nemlig at jeg er udugelig på alle måter: Har kommet inn på medisinstudiet, det fnyser han av, har alltid rent hus, det ler han av, er mye aktiv men det driter han i. Jeg sa jeg ikke ville ha mer kontkt for en studn siden men da truet han med å ta kontakt med bv for ting jeg har gjort for mange år siden (stoff mm da jeg var 15-16..) og fordi jeg lider av PTSD etter moren min døde o.l.

Han har masse kontakter i bv og har faktisk fått politi til å spane på meg og han har tilogmed fått de til å lese emailene mine..!!

Skrevet

Vær så snill å ikke bry deg! Jeg har en mor som BARE tenker kropp og slanking, og vil at jeg skal være like slank og opptatt av trening. Jeg driter i det, og sier at hun må holde opp å si det flere ganger. Hun jatter i vei, og jeg overhører henne. Dersom du gjør det til et problem får du også problem med dette. Si klart i fra. Fortsetter han, så bare overhør det, eller kutt han ut om du ikke orker mer. Jeg ønsker ikke å kutte ut moren min, for jeg liker å ha henne rundt meg, men det er mye med oppdragelse, pedagogikk og rett og slett sivilisert folkeskikk hun ikke har skjønt.

Lykke til, og begynn å få selvtillitten din tilbake.

Skrevet

Øh. Spane og lese e-postene dine? Enten er du overparanoid, eller så bør du anmelde både din far og det lokale politiet for trakassering.

Skrevet

Jeg er såvisst ikke overparanoid.

Jeg er ved mine fulle fem på det her. Da var jeg liten, jeg var vel 13 eller noe, og han fikk de til å lese emailen min fordi han mente jeg lå med gutter. Jeg var der tenk.

Skrevet

Jeg bor ikke hjemme. Vi bor i samme kommune. Han kommer ofte innom uanmeldt og kritiserer.

Skrevet

Ja. Og det kan han nødvendigvis ikke gjøre om du flytter. Eventuelt kan du forby ham tilgang til hjemmet ditt, hvor det jo er du som bestemmer.

At han lot noen lese e-posten din da du var mindreårig er irrelevant, du var et barn. Men at politiet spaner på noen fordi deres far sier det, om vi da antar at dette var i voksen alder, er ulovlig - med mindre faren mener å ha tipset dem om kriminelle handlinger. De har uansett ikke lov å viderebringe opplysninger om deg til din far, såfremt du er myndig.

Skrevet

Barnevernet tar ikke barn bort fra foreldrene hvis det ikke er grunn til det.Hva med å ringe de selv først og forklare situasjonen? Si at de er velkomne til å komme hjem til dere,at du ikke har noe å skjule,men at faren din truer med å ringe de.

Skrevet

Ikke flytt. Ikke gidd å forandre på livet ditt bare fordi han er idiot. Neste gang han kommer uanmeldt, sleng døra i tryna på han. Den mannen der burde skytes.

Også skal du ikke være redd for bv. Så lenge han ikke har noe fysiske bevis på at du mishandler barnet ditt, så kan dem ikke gjøre noe. Så lenge du vet du er en god mor, er det lite dem kan gjøre.

Han kan true så mye han vil, skaff deg en advokat. Prat med advokat og høre med h*n hva du kan gjøre med det. Du kan ikke gå rundt og ha det slik. Komme bare til å knekke deg til slutt. Og det vil du ikke.

Skrevet

Kutt ut kontakten med faren din siden han ikke bidrar med noe positivt. Du er tydeligvis ikke sterk nok til å ha kontakt med han da han bryter deg ned.

Er du aleinemor? Har du nettverk annet enn faren din? Får du behandling for PTSD?

Skrevet

Hørtes utrolig usympatisk ut, hadde ikke orket noe kontakt med en som sier slik

Skrevet

Leste gjennom hele tråden, vet du hva? Du kan gå til politiet og be om besøksforbud. Bare fortell dem hele greia, og få fram at du føler deg trakassert.

Skrevet

Han der er ikke verdig til å kalles "Far".

Hadde kuttet ALL kontakt tvert. Før han ødelegger enda et menneske;barnebarnet sitt!

Skrevet

Anmeld han og pass på å få med alle truslene han har kommet med i anmeldelsen. Sørg videre for besøksforbud. Det burde løse saken! Også kan du sende faren din på kur til meg! Da skal han få se på litt av ei dundre og møte på en som ikke er redd for å ta igjen med slike isom han ihvertfall :)

Skrevet

Min farfar har alltid vært sånn mot meg og..

Og vet du hva??

JEG BRØT ALL KONTAKT..

Det burde du å. Du har ingenting å tjene på å omgås folk som får deg til å føle seg sånn..uansett om det er faren din eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...