Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Jeg vil så gjerne få ut denne babyen på naturlig vis. Er redd for å bli satt i gang. Sist jeg var på kontroll fikk jordmor inn en finger (vet ikke hva det betyr), og hun sa at jeg var da litt moden, men ikke fødeklar Hva kan jeg gjøre for å bli mer moden? jeg har sex to ganger om dagen, men vet ikke om det hjelper å sette i gang fødsel. Jeg tror ikke på alle de kjerringrådene, så jeg tør ikke ha i meg lakserolje, spise kanel. Har jo hørt at det ikke skal være bra. Jeg har derimot gått turer og som sagt, hatt sex.. Jeg er på overtid, og er ulykkelig så det holder pga dette. Blir mer og mer redd også. Jeg vil føde NÅ!! (helst i går). Har av og til tak i magen, men de er ikke regelmessige
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Hei! Gå!!! Gå hele dagen! Gå trapper!Og avslutt dagen med sex(og bli liggende etterpå, for denne mormunnen skal jo helst bade i sæd:) Ellers har du flust med kjerringråd på disse sidene som kanskje er verdt å prøve. Men ikke vær ulykkelig. Småen kommer nok snart:)
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Uff, skjønner godt du er lei! Jeg har vel egentlig resignert med at babyen kommer når han er klar, men du kan jo prøve å vaske ned huset hvis du orker. Tungt fysisk arbeid kan hjelpe, men problemet er jo at du risikerer å være helt utslitt før du legger ut på det maratonløpet det er å føde. En finger betyr for øvrig åpning på en cm, hvis jeg ikke tar helt feil. Ønsker deg lykke til og håper babyen din snart finner veien ut av seg selv!
Snusmusa Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 kanel kan du spise- er ikke farlig ! Men du kan jo ta moderate mengder da:) Grøt med kanel, the med kanelstang etc.mange matretter (indiske???) som det er kanel i da Lakserolje er ikke så bra, noen mener det kan starte fødsel ja,men mange ganger ender det i styrtfødsel og DET vil du ikke ha tror jeg ...
ennaH Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Du gjør allerede de to eneste tingene som faktisk virker: Venter og har sex. Fødselen starter som følge av et komplisert hormonelt samspill mellom mor og barn. Kjerringrådene har absolutt ingen effekt. Det eneste du oppnår, er å slite deg ut. Så smør deg med tålmodighet, og vit at babyen kommer ut før den når skolealder! :-) Jeg skjønner at du er frustrert. Selv gikk jeg 10 dager over med førstemann, og holdt på å forgå. Denne gangen er jeg mentalt forberedt på at fødselen kan ta tid.
ramløsa- nok en gang Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Enig, det er temmelig frustrerende å gå og vente- er selv to dager over nå. Men samtidig er det jo uansett veldig kort igjen sammenliknet med alle månedene som har gått. Og det er jo ikke ukomplisert å prøve å skynde på noe som går sin naturlige gang. To uker etter beregnet termin regnes jo forsatt som helt naturlig, og det må jo være best at kroppen selv bestemmer når tiden er inne. Men er ikke lett å konsentrere seg, jeg sier til meg selv at jeg skal lese en god bok, men det blir med å se på omslagene i bokhylla..
rød Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 Prøv en ansiktsbehandling, da slapper du så godt av, noe som kan hjelpe på, for de fleste fødsler starter nettopp om natta mens man slapper av... Skal selv prøve det:)
Gjest Ut på tur Skrevet 23. juli 2007 #8 Skrevet 23. juli 2007 På svangerskapskurs sa de at det å være oppreist og å gå kunne hjelpe. Ellers har jeg hørt at det å stelle med tingene som skal bli klart til den lille er med på at dine hormoner for at "nå er alt klart" kan hjelpe til. Hørtes deilig ut med noe ansiktsbehandling, fotpleie, masasje, manikyr, frisøren el.l Sikkert lenge til du får tid til å være dronning igjen Isteden for å stresse at dagene, timene, minuttene går så nyt tiden. Eneste som vi jo vet alle her inne er at den skal ut, så ut kommer den Men alt dette er lett for meg å si som har 3 uker igjen til termin ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå