Bea- Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Vurdere å ta sykepleien der oppe.. ! Menne er fra Stavanger så er ikke sikker på om jeg passer inn der oppe. Hvordan er livet der oppe egentlig?
pippis mamma Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Tja... Ikke verdens navle, men det er helt greit å bo der:) Du bør være tidlig ute å finne deg et sted å bo da, kan være vanskelig og dyrt:(
moimoi Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Jeg er der ifra ja, helt ok, men øde og kaldt, og som sagt er det dyrt å bo i Hammerfest pga snøhvit.. Folk oppe der har en veldig direkte måte å snakke til hverandre på og jeg veit at noen søringer ikke tåler det så veldig bra, spes hvis man er litt beskjeden og stille. Mamma nektet å bo der etter to år hvertfall. Men ellers så er det jo greit hvis du tåler litt kulde og vind, og reinsdyr som går som de vil i hagene og veiene.. Et billigere sted å bo er eventuelt i Rypefjord eller i Kvalsund.. Sentrum av byen er helt greit, men temmelig lite og hvis du skal handle på h &m må du helt til Tromsø! (hvertfall sist jeg var der hadde de det ikke i alta eller hammerfest), når du skal ta fly (SAS) må du til Alta, og da må du kjøre over Sennalandet (øde fjell) om vinteren er det ofte kolonnekjøring over der og det kan være vanskelig. I Alta er det flere butikker og slik hvertfall. Nå har jeg bare sagt det som falt meg inn med en gang men du må gjerne spørre altså.
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #5 Skrevet 24. juli 2007 Jeg har bodd i Hammerfest hele livet, og jeg trives godt her Bare å spørre om du lurer på noe =)
Bea- Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2007 hm.. Hvor kaldt er det egentlig? Er vant med ti pluss grader året rundt her i stavanger.. Er det en koselig by og bo i? Må bestemme meg innen i morgen.. Tror ikke jeg tørr.. Føler det er helt isolert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå