Gå til innhold

Magesmerter i forbindelse med forstoppelse..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har andre råd enn biola. Syns hver gang noen spør om dette, kommer det kun biola som skal fungere. Det gjør det ikke på meg.

Kjøpte lakrisrot te og sviskesaft i dag, skal prøve det. Skikkelig vondt i magen og kommer ikke på toalettet. Ligger våken om nettene og plages gjennom dagen på grunn av dette.

Noen som har råd å gi meg? egenerfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme problem her, jeg har hatt det i alle 4 svangerskap fra dag en (og når man i tillegg får hemorider så gjør det ikke akkurat saken bedre...)

Biola funker ikke på meg heller, men Cultura hjelper meg. I tillegg til å drikke Cultura hver dag har jeg spist et Fiberrik hver morgen, drukket mye vann og prøvd å få i meg mye fiberrik mat (men spiser du mye fiber, er det viktig å huske å drikke noki tillegg, ellers får det bare motsatt effekt...). Å bevege seg mye hjelper også, men det er jo ikke alltid så lett nå på slutten av svangerskapet...Sviskesaft hadde null effekt på meg, men hele svisker syns jeg er mye mere effektivt (smaker ikke så godt i starten kanskje, men man blir vant til det).

Lykke til - det er noe herk:-)

Skrevet

Kjøp Duphalac på apoteket!

Reseptfritt -kan blandes ut i saft, f.eks..

Er kjempesøtt, så kan være litt kvalmt å drikke rent!

Taes jevnlig etter behov (f.eks 10-30 ml)

-gjerne 3-4 ganger/døgnet..

Dette smører tarmene og er ikke farlig for

den naturlige fordøyelsen..

Må taes regelmessig for at den skal ha best virkning, da..

En uheldig bivirkning kan være mageknip og økt mengde promp

-men det skulle en tro det var verdt! ;)

Skrevet

Takk for tipsene:-)

Da har jeg noen flere alternativer.

Skrevet

kjøp deg laktulose...det er anbefalt til bruk av gravide... d hjelper over noen få dager...

Skrevet

,,bare for å gjøre ting litt mindre forvirrende;

Lactulose tilsvarer Duphalac..

Hipp som happ hva man velger av disse to..! :)

Skrevet

Prøv å legge lilnfrø i vann, ta gjerne en god slump, 3-5 ss, la det svelle i minst 30 minutter, ha i litt smak i form av saft eller lignende og drikk, litt guffen konsistens, men det går fort å få i seg.

Har slitt med kestremt treg mage og smerter i alle mine svangerskap, har prøvet ut alle kjerringråd som finnes ---- dette har fungert for meg!!!!!

Skrevet

HVis det har gått mange dager uten skikkelig toalettbesøk og det er virkelig vondt, vill jeg tatt noe mildt avførende(jeg har brukt senokot), legen min sa det var helt greit. Få i gang magen først og så fortsetter du med linfrø resten av svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...