Gå til innhold

Babyer på 4 - 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med babyer på rundt 4 - 6 mnd, og som gir grøt eller annen fast føde: Hvordan ser matdagen deres ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 1/2 mnd, og nå er dagen slik:

ca 06 mme

ca 09 mme

ca 12 mme + fruktbeger

ca 16 mme

ca 19 grøt + sviskesaft + mme

Begynner snart med grøt også kl 09, og så middag kl 16. Usikker på om jeg fortsatt skal gi mme til måltidene, men det tar jeg etterhvert.

Skrevet

jeg begynte med grøt på mini for 2 uker siden.

Gav grøten kl. 20, men han sov dårligt så jeg prøvde i går å gi kl.18 og da sov han bedre i natt.

Ellers så gar det bare i pupp, har kjøpt sviske saft i dag som jeg skal prøve med grøten i dag.

han er forresten 4,5 mnd

Skrevet

7 halv 8 - pupp (frokost på senga)

9-10 - grøt med 2 ts sviskemos på toppen

12-13 Pupp hvis han vil ha eller frukt

1600 - Middagsglass evt frukt til dessert hvis han ikke har fått frukt på formiddagen

1830-1900 grøt med 2 ts sviskemos på toppen

1930 pupp til natta (sovner ved puppen.....)

0330 pupp

Ellers får han pupp ila dagen hvis han vil ha. Men feks i går ville han ikke ha pupp fra frokost før på kvelden. Men i dag har han allerede spist pupp to ganger etter frokostpuppen. Så måltidene er ikke så veldig faste på kl som de ser ut her, men det er dette som er sånn ca....hehe. (Og noen netter spiser han kanskje 3 ganger... men heldigvis som oftest ikke mer enn 1 gang:(:( )

Skrevet

Er foresten 6 mnd om en uke og 1 dag;)

Skrevet

07.00 - mme

09.30 - grøt

12.30 - mme

16.00 - grøt

19.00 - mme

02.00 - mme

Skrevet

Isabelle er 5,5 mnd. Gir middagsglass på kvelden fordi hun ikke er så glad i grøt enda.

06 mme

09-10 mme

12 frukt med litt grøt i

14 mme

17 middagsglass

18-18.30 mme

01 mme

alle dager er ikke helt like, men dette er ca. sånn vi har det per i dag :-)

Skrevet

Så godt med litt tips =) Takker. Hvor mye mme drikker deres babyer som får melk og grøt som ett måltid? Snuppa her nekter å ta flasken etter hun har fått grøt... :-/

Skrevet

det problemet har vi også, derfor får hun mme ca to timer etter fast føde - da drikker hun som regel 200 ml.

Skrevet

Det var godt å høre goldie28 =) Det er nemlig slik det er her i huset og.. Eller: Grøt kl seks, bading, kosing osv, også mme igjen kl 19... Trodde det var snuppa her som var litt sær.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...