Gå til innhold

Hvorfor velger noen å ikke ta noen vaksiner....???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sikkert ikke alle man trenger...men tør dere virkelig at barna deres ikke er vaksinert mot noen av sykdommene som er der ute?? I barnehagen eks..så mange forskjellige barn, stor innvandring til Norge etc...

I så fall nei, har dere egentlig satt dere inn i hva dere sier nei til???

Og hva gjør dere hvis dere skal reise til utlandet??

Kaller det ganske naivt å aldri vaksinere mot noen sykdommer. Tenk at vi bor i Norge og får slikt tilbud...en grunn til lav spe- og småbarnsdødelighet i forhold til mange andre land i verden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ikke latt være, men siden vi vaksinerer kommer det gjerne andre nye sykdommer i stedet... jeg hadde aldri latt være, men var jo en stund mange lot være fordi de trodde mmr vaksinen førte til høyre risiko for autisme......

Skrevet

Naivt å ikke vaksinere barna...

Skrevet

Jeg trodde mye av spe- og småbarnsdødeligheten var forårsaket av diare og andre 'ufarlige' sykdommer som vi ikke vaksinerer mot, uten at jeg har noe annet enn almenne kunnskaper om dette. Altså ikke direkte knyttet til vaksineprogrammet i Norge. Men jeg vaksinerer, og velger å respektere de som ikke gjør det, av samme grunn som jeg forventer forståelse fra de ang mitt valg.

Skrevet

Sa nei til den nye hjernehinnevaksinen som hadde kommet. Leste alt jeg kom over av offentlig info og info til helsearbeidere, ikke bare brosjyren fra HS. Sa nei av den grunn at den ikke har vært i bruk i stor skala enda, og først i løpet av en toårsperiode vil man vite om det er skader (eks hjerneskade, ME, autisme)som følge av den. Stoler ikke for fem øre på folkehelseinstituttet etter saken om vi som fikk "eksperiment"- vaksine på ungdomsskolen, hvor mange i ettertid fikk ME. Og de anbefaler også at den nye vaksinen mot kjønnsvorter som akkurat ble klar innføres som obligatorisk for jenter på slutten av barneskolen, mens den samme vaksinen som de har solgt til USA har ført til en rekke dødsfall hos 12-årige jenter der det siste halvåret..Se selv på nettet over gamle nyheter. I USA har enkelte vaksiner vært mistenkt for å forårsake autisme.

Så nei, jeg vil se at vaksinen er trygg til massebruk over tid. Hadde den vært i vanlig bruk i fem år hadde jeg sagt ja.

Jeg satser faktsik på at så mange vaksinerer barna sine, at risikoen for at noen blir syke og smitter min kjære lille er minimal. Den er ihvertfall vesentlig mye mindre nå siden alle andre tar vaksinen, enn det den var for et år siden...

Skrevet

..og samtidig slipper jeg å bekymre meg for mulig hjerneskade og overskrifter i avisen år 2009: "Sjokkrapport! Ny obligatorisk spedbarnsvaksine viser seg å ha alvorlige bivirkninger."

Skrevet

Ville bare si at den nye vaksinen som anbefales som obligatorisk for jenter er mot livmorhalskreft som følge av Hpv- virus, ikke kjønnsvorter!

Skrevet

det blir som regel med store overskrifter i avisene........heller masse bensin på bålet, så brenner det ut. Aldri hold i disse påstandene......Hvor mange hjerneskader er det i forhold til sunne friske barn. det sier seg jo selv....... er jo en grunn til at vi har kommet fram til et slikt vaksineprogram da.

• 3 uker senere...
Skrevet

Du er dessverre ikke helt oppdatert. Det er det samme viruset som forårsaker kjønnsvorter. Noen som får viruset får utbrudd, andre ikke. Hos de fleste legger det seg latent etter en stund, men kan likevel være opphav til celleforandringer i underlivet. Man kan selv uten synlig utbrudd av kjønnsvorter både smitte andre med dette, og selv få økt risiko for livmorhals og eggstokkkreft.

Skrevet

Noen velger å la være, fordi de er lite opplyste, og ikke vil barnas beste, spør du meg!

Når det gjelder vaksinen mot livmorhalskreft som blir nevnt her, er det slik at samme type virus som forårsaker denne type kreft, også kan gi kjønnsvorter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...