suseduse Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 har en gutt på 10 mnd, og lyst til å la han smake youghurt... så en på butikken som het "dobbel 0" med null sukker og 0 fett, men er jo ikke sikkert den er egna for babyer.. skal jo ikke være sukker i det..
Stratos med 3 barn Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Se opp for de farlige sukker tilsetningsstoffene (kunstig sukker). Det er kreftfremkallende sier de. Asparan er vel den som er mest brukt tror jeg.... Jeg har heller valgt en med litt sukker i til min sønn.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Jeg har en sønn på snart 1 år. Bruker disse 0,1% yoghurtene. Styre helt unna disse barneproduktene til litago osv. Først og fremst fordi jeg synes det er noe tull å venne barna til mat med smilefjes (servelat) og andre ting som kan fåes på markedet nå. Man lager jo kresne unger av sånt. 0,1% yoghurtene går ned på høykant her.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Både dobbel 0 og 0,1% er fulle av aspartam og andre kunstige tilsetningstoffer og søtningsmidler som barn under 3 år absolutt ikke skal ha i seg! Det beste til små barn er nok naturell evt tilsatt lii frukt eller fruktpure. Det ville ikke mi spise, så hun fikk for det meste Litago. Den er tilpasset små barn bl.a. ved å være mildere for en mykere overgang til kumelkprodukter, og er sukkerredusert!
susi oktgutt06 Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 har også fått vite av lege at lettprodukter og sukkerfrie produkter skal ikke barn under 3år ha. så her går det i safari og litago...de inneholder ikke så mye sukker som vanlig tine yoghurt,men best er nok naturell med frukt oppi....men lillegutt vil heller ikke ha det
meg & to små vampyrer Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Ja, hvorfor gir dere ikke barna naturelle og evt med lit vanlig frukt eller fruktmos oppi?! Litago er jo stappfull av sukker. Ikke bra det heller altså. Naturell er ok, den har ikke kunstig sukker eller tilsatt sukker i seg. og det er ikke farlig for barna å venne seg til vanlig mat som ikke nødvendigvis er søt. Ikke all mat trenger å være søt.
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 Jeg styrer også helt unna litago og safari....selv om mindre sukker en ordniær yoghurt så er det fortsatt mye sukker i...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå