Gå til innhold

Prinsen kom før tida...


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg legger ikke ut fødselshistorien enda. Vil bare informere litt siden jeg har vært borte herfra en stund.

Jeg hadde egentlig termin 24.august,men lillegutt bestemte seg for å komme før tida. Mandag 16.juli(uke 34+5) kl 9.56 kom vår elskede sønn til verden:)

Alt så greit ut og planen var at vi skulle hjem så snart amminga var godt i gang. Men torsdag 19. slutta han å puste lenge nok til at maskinene reagerte. Det viste seg at lungene var helt fine,men han hadde luft rundt tarmene som pressa på lungene. Så i hui og hast ble vi sendt fra Arendal til Riksen for at han kunne bli operert. De fant ut at han hadde en stor rift i magesekken. Med stor så mener jeg 3-4cm,og det er jo stort i en liten mage.. I tillegg sev det ut masse blod fra et sår eller noe de ikke fant. Så det var veldig kritisk når han kom ut av operasjonsstua. Han hadde svake blodplater og lite hvite blodceller/legemer. Han fikk derfor ekstra blod for å styrke blodet hans. Men blødningen ble mindre og mindre for hver time og nå så er det bare gammelt blod og sårvæske som kommer ut. Han får også antibiotika for bukhinnebetennelsen som han også hadde.

Vi er fremdeles på Riksen i dag,men det går bedre og bedre for hver dag som går. I går ble han koblet fra respiratoren og de stoppa med dopaminen(blodtrykksmedisin),og han får mindre og mindre smertestillende. I dag tok de ut slangen de hadde i tissen hans,så nå begynner bleieskifttida:) OG(!!!!) i dag fikk han lov til å få litt melk for første gang siden han ble overført:) Bare litt(1ml) for å se om magen klarer å bearbeide det. Så skal de øke litt ved hvert måltid. Forhåpentligvis tar det ikke lang tid før jeg får amme han... Nå pumper jeg hver 3.time utenom om natta,men er nok ikke lenge til jeg må pumpe da og. Regner med/håper å bli overført til Arendal igjen etter en uke. Sikkert lite sannsynlig,men så fort som Daniel August blir bedre så lan det jo hende:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Garatulerer så mye med lille prinsen. godt og høre at det går bedre for hver dag som går. Han er en skikkelig tøffing og håper du snart får han med hjem sånn at du kan få være mamma og kose deg/dere. Masse lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lisje gutten:) Bra det går bra:-)

Åsså må dokke ha lykke til videre også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greatulerer så mye.. godt det går fremover med den lille..=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...