Gå til innhold

ha med seg mamman sin?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som har hatt med dere mamman deres på fødsel? Og var det OK at hun var der??

 

Mamma har veeeeeeldig lyst å være med på fødselen, og sambo har ikke noe i mot det, tror heller han vil foretrekke å få litt hjelp og avlastning, har sagt det er greit jeg også, og hun er veldig forsiktig og holder seg i bakgrunnen. Men er det lov å ha med seg to personer på fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde med moren min på fødeselen. Ikke noe problem å med flere inn. Jeg syntes det var veldig OK å henne der. Hun var bare litt i bakgrunnen og tørket meg i pannen av og til. Tror det var en utrolig stor opplevelse for henne - og svigermor som også var med.

Jeg følte at tiden gikk fortere med litt dempet småprat innimellom, selv om jeg ikke var like delaktig hele tiden. Det var litt godt å ha mamman sin der. Tror at hun føler et spesiellt bånd til minsten pga av det.

Skrevet

off.. jeg hadde nok heller født alene enn å ha med meg mor inn... vi snakka om det her om dagen da jeg spøkte om at jeg ville ha henne med. men hun sa at jeg måtte slept henne inn hvis det skulle skje.

 

men nå har det seg jo sånn at vi alle har forskjellige forhold til sine foreldre. vi er vel kanskje ikke sååå nær i vår familie.

 

går sikkert fint å ha med seg flere folk på føden (så lenge man ikke overdriver) det går jo faktisk ann å leie en proff fødselsledsager til å masere deg under fødselen:0)

 

her kommer mannen min til å få være med og ingen andre. hvis han av en eller annen grunn ikke kan være med går jeg inn alene, men mor eller søsteren min, eller en venninne kan få sitte på gangen.

 

jeg er vel bare litt sær, men mener det blir litt for privat.. er imot filming av fødselen og:-)

Skrevet

Mamma var med meg når jeg fødte første gang, men det var helt spesielt. Kjæresten min rakk ikke hjem fra militæret i Stavanger og jeg visste at tulla i magen var død. Det var en utrolig merkelig opplevelse og er veldig glad for at jeg hadde mamma der (var bare 17år).

Men nå har alt forandret seg så mye siden den gangen.... Så jeg kunne ikke tenkt meg å hatt henne med nå, da ville jeg heller hatt med ei venninne!

Skrevet

Man kan ha med seg flere enn pappa/partner ja. Jeg hadde med søsteren min og barnets medmor.;o)

Skrevet

Mora mi sa en gang at hun ikke ville vite om jeg ble gravid for hun ville ikke vite at jeg skulle føde pga smertene.. så jeg vet ikke jeg - trur ikke hun ville blitt med inn nei :)

Skrevet

Samboen min var ikke hjemme da Pille meldte sin ankomst over tre uker før termin, så da spurte jeg fint om ikke mamma ville være med, hun hadde jo vært gjennom det 6 ganger selv, så det føltes litt trygt. Venninna mi skulle egentlig også få være med, som fotograf og erfaren mamma, men hun rakk aldri fram pga barnevakten, så det ble bare meg og mamma. Gikk lenge hjemme alene før jeg valgte å dra til sykehuset, så det var ganske kjapt overstått da vi kom dit, så da hadde det ikke så mye å si fra eller til at mamma var der. Hun fikk bare streng ordre om å ta bilder, for jammen skulle det dokumenteres til min kjære mann hva jeg måtte gjennom!!!

Tror mamma syntes det var veldig spesielt å se sitt første barnebarn bli født, og en helt annen opplevelse var det jo som tilskuer, men det var nok litt tøft å se sin førstefødte i smerter. Hun holdt seg litt i bakgrunnen som observatør egentlig, og barnepleier & jordmor tor seg av meg.

Fin opplevelse for meg i alle fall å ha mamma med!

Skrevet

Mamma var forresten med på ultralyd også hun, for selvf. var ikke pappen hjemme fra sjøen da heller... Så hun fikk med seg det meste med det første barnebarnet! ;-)

Skrevet

Jeg kunne aldri hatt min mor med, vi er ikke så nære, men det er sikkert en flott opplevelse å dele for de som har et nært og godt forhold. Det viktigste er jo at ledsager gir deg støtte og trygghet, uavhengig av hvem det er.

Skrevet

Oj, jeg ville nok ikke hatt med meg min. Trur det blir mye å forholde seg til bare, holder med en person for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...