Gjest Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Om man ammer med brystskjold hele tiden, må man da pumpe seg etterpå? Har hørt litt forskjellig om det, men noen mener at produksjonen kan gå ned om man ikke pumper litt etterpå, pga man ikke får tømt brystet helt med skjold. Noen med ERFARING som vet?
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Jeg ammet med skjold & pumpet meg i tillegg ... men vet ikke om det er nødvendig da ...
Gjest -mandagmorgen- Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Ikke hørt at det er nødvendig å pumpe i tillegg... (Og jeg hadde kjempeproblemer og fikk hjelp på ammepoliklinikken).
(¯`·._.·Minna Carita·._.·´¯)™ Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Jeg pumpet ikke etterpå. Brukte skjold til gutten var 3 mnd da kutta jeg ut og ammet uten. Ammet til han var 14 mnd.
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Ok...men hva var grunnen til at dere brukte skjold, og gikk ammingen fint av seg selv etterhvert eller hva?
singel-mom Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Jeg brukte det pga at gutten min ble tatt med keisersnitt, og han fikk ikke de første timene da de har så sterkt sugebehov. Jeg brukte det de første mnd, men jeg pumpet meg ikke i tillegg. Det var et jæ.... mas på sykehuset for at jeg hele tiden skulle prøve uten, men til slutt sa jeg nok. Skjoldet fungerte veldig bra, og jeg hadde i bøtter og spann med melk
m@rie82 Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 jeg har brukt brystskjold til begge mine barn. første til han var 3 mnd'er og nå er snuppa 4 mnd'er og vi har nesten sluttet helt. begge gangene begynte jeg med brystskjold pga gulsott. jeg har ikke bukt å pumpe meg innimellom bare for å "tømme" brystet. har hatt rikelig med melk også så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå