fru mor Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Lille jenta mi er nå snart 7 mnd. Hun har spist grøt til kveld i en mnd, den siste uka har hun også fått litt frukt eller grøt til formiddagsmat. Men hva med puppen? I dag og i går har hun spist lite. I dag et måltid kl halv seks. Etter det gjorde jeg et forsøk kl åtte og kl ni, uten hell. Kl halv ti tok hun et par sugetak, deretter fikk hun grøt. Hun var lite interessert og spiste bare et par skjeer. Nå kl ett ville hun fortsatt ikke ha pupp. Gående klarte jeg å få i henne en god del. Gjør jeg noe feil? Skal jeg kutte ut formiddagsmat? Jeg vil gjerne amme (nå selvfølgelig delamme) så lenge som mulig. Om natte våkner hun gjerne tre ganger, kl 23, 02 og 06 (noen ganger også kl 04) Jeg har det er et tegn på at hun trenger mer mat. Tar jeg feil? Jeg blir så frustret. Særlig slik som i dag. Hun trenger jo melk. Og jeg har masse å tilby henne. Noen tips? Gjør jeg ting helt feil?
m@rie82 Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 hei! jeg ville tatt en tlf til helsestasjonen og spurt de der. nå som hun er 7 mnd'er og begynner med mer fast føde etterhvert, blir jo ammingen en slags tørstedrikk. jeg ville ha prøvd å venne henne av med puppen om natten nå. men som sagt spør de på helsestasjonen. lykke til!!
mamma til <3to<3 Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 vi hadde også samme problem som deg... jenta vår er nå snart åtte mnd. Vi har vent henne av med pupp om natta, og det hjalp betraktelig! Hun drikker masse mm om dagen, pluss at hun får tre måltider om dagen.
fru mor Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2007 Da er det kanskje nattavvenning som er tingen. Ikke litt tidlig? Jeg prøvde å spørre helsesøster. Der var det ikke mye hjelp å få. Hun mente at jeg burde jobbe med meg selv og innse at tiden med amming snart er over. Jaja, det er jeg ikke enig i. Hun er jo bare snaue 7 mnd.
mamma til <3to<3 Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Hmmm... du må jo amme så lenge du har lyst!!! Rart at helsesøster sa det.... Når det gjelder nattavenning, så må du nesten gjøre det du føler er riktig. Men jeg tror neppe det er for tidlig. For oss funka det i alle fall veldig bra! Og en annen bonus med å venne henne av med nattmåltidene, er at hun nå sover gjennom hele natta! Og jeg har ammet henne tre ganger hver natt siden hun ble født!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå