Gjest Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Når fikk de brune øyne? Min sønn er snart 3 uker, og har blå øyne foreløpig. Pappaen har brune øyne, og jeg vet de sier at barn ofte ikke får sin blivende øyefarge før de er litt større. At alle barn fødes med blå øyne. Men jeg mener å ha sett at de som får brune øyne gjerne har veldig mørke, mørke blå i så fall når de blir født. Når fikk deres barn brune øyne?
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Min eldste hadde veldig mørke blå øyne da han ble født. Jeg var hele tiden sikker på at de kom til å bli brune, og det ble de. Men det tok mange måneder. Min yngste hadde ikke så mørke blå øyne, så han var jeg litt usikker på. Men innen han var blitt 1 år så var de blitt brune og. Men det tok mye lengre tid enn med eldstemann.
Gjest irismor Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Snuppa ble født med brune øyne og den fargen har hun enda. Hun er 14 mnd.
Gjest -mandagmorgen- Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Egentlig litt feil det der at alle er født med blå øyne. Vår har brune og de var ikke 'blå' da han ble født. De var mer rett og slett 'uklare' i fargen. Gråaktige. Vi var ikke veldig i tvil om at de kom til å bli brune... Forøvrig artig å se hvordan de ble mørkere og mørkere.
Twig Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Når ho ble født var de nærmest svarte.. så ble de grønne, ikke blå.. rundt ca, 6-7 mnd ble de brune..
nickoline og supermann Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Naboen har en gutt med brune. pappan der har brune...., de var veldig veldig mørke blå. han er 10 mnd nå og har vært brune lenge.... det er en skikkelig pen unge........
pebbels Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 Mine tre er født med brune øyne. Hos den som har de lyseste brune, har de blitt mørkere med tiden.
Lille søtnos Skrevet 23. juli 2007 #8 Skrevet 23. juli 2007 Hun var rundt 2 mnd da de begynte å gå fra blått til brunt. Brunfargen blir bare mer og mer tydelig. Ikke alle blir født med blå øyne, jeg har jobbet med nyfødte og noen blir født med andre farger også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå