Gå til innhold

har et lite problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

mine barn er så glade i pannekaker og vafler. di kan godt spise over 6 vafler hver ( di er 1,5 og 3 år ), så sitter eg og er litt fortvila. det er veldig fint at di spiser godt, og liker vafler og pannekaker, det er eg veldig glad for.

men det er dette her at di tygger ikke. med aen mat tygger di godt, og bruker normal tid, men eg rekker ikke å smøre på pannekakene en gang før di er ferdige. di moser alt i munnen på en gang. eg trur ikke det er sunt. eg trur ikke fordøyelsen har noe godt av at di ikke tygger.

og det er jo ikke så kjekt å servere vafler og pannekaker når me får besøk heller, for det ser jo ut som om det er foringstid i dyrehagen.

eg har jo prøvd å si til dem at di skal tygge, og eg skjerer pannekakene i biter, men di moser jo inni så mange di får plass til i munnen på en gang

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe, jeg ler meg ihjel - synes jeg ser dem, der de sitter og MOSER alt i munnen på en gang - tyder ihvertfall på at du lager GODE pannekaker og vafler!

Jeg tror ikke jeg ville bekymret meg for hvorvidt de tygger eller ikke - så lenge det ikke virker som de har fått magetrøbbel i ettertid er det sikkert ikke farlig. Og det er vel heller ikke hver dag at de spiser dette.

Kos dere med pannekakene og vaflene dere:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...