mammamammamammamor Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 mine barn er så glade i pannekaker og vafler. di kan godt spise over 6 vafler hver ( di er 1,5 og 3 år ), så sitter eg og er litt fortvila. det er veldig fint at di spiser godt, og liker vafler og pannekaker, det er eg veldig glad for. men det er dette her at di tygger ikke. med aen mat tygger di godt, og bruker normal tid, men eg rekker ikke å smøre på pannekakene en gang før di er ferdige. di moser alt i munnen på en gang. eg trur ikke det er sunt. eg trur ikke fordøyelsen har noe godt av at di ikke tygger. og det er jo ikke så kjekt å servere vafler og pannekaker når me får besøk heller, for det ser jo ut som om det er foringstid i dyrehagen. eg har jo prøvd å si til dem at di skal tygge, og eg skjerer pannekakene i biter, men di moser jo inni så di får plass til i munnen på en gang
Fabelaktiv Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Hehehehe sorry at jeg ler.. men jeg ser det for meg Jeg er litt streng med min snuppe dersom det er noe (trur jeg da) Jeg ville sagt at "her - værsågod en pannekake til deg, hvis du ikke spiser den ordentlig (dvs tygge den) så får du ikke fler!" Og da gjelder det å ikke gi etter.. Så kanskje neste gang du har pannekaker så fungerer det bedre. Men viktig at du forklarer konsekvensen grundig.. spess til den største så følger nok den minste på hehe - en gang til (artig syn for utenforstående)
strekkmerketrollet Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 foringstid i dyrehagen! hahahahahaaa... nice! Sorry at jeg ler alså, var bare morsomt å se for seg Men ja, er enig med Fabel_Aktiv Og da er det viktig å holde seg også... at de ikke får flere viss de ikke spiser skjikkelig.. da husker dem det til neste gang
kaur *har født!* Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 He he!!! Måtte le når jeg leste innlegget ditt. Mine er også glad i pannekaker og vafler, men de tygger maten. For det første ville jeg hatt litt sammalt i røra, for fordøyelsens skyld. Men jeg er ikke sikker på hvordan jeg ville ha løst problemet. Kanskje gitt en og en bit.... Jeg vet ihverfall at min far (som var uhyre opptatt av bordmaneerer og stort sett litt fiiin på det) innprentet i meg at maten skulle tygges minst 51 ganger før jeg skulle svelge. Noe overdrevent, ja ;-) Men du kunne jo prøve med en tyggekonkuranse? Se hvem som kan tygge minst 10 ganger f.eks?
Serial mom Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Men pannekaker og vaffler er jo så godt! MÅ spise fort da,ellers blir det jo tomt før en får summa seg! Bikkja mi har samme instilling! :-p Vi lager grove pannekaker her i huset,og de må nesten tygges litt for ikke å sette seg fast i halsen,he-he! (men vi har enda ingen barn,bare hun i magen,og hun får jo bare smulene!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå