Trollemor og snuppa! Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Jeg har faktisk ikke gjort noen ting! Bare trappegrind øverst i trappa.. Kjemikaler og medisiner står høøøøyt oppe, men ellers har jeg ikke gjort en dritt! Og det har heller aldri skjedd noen uhell her hjemme heller... Er det bare meg som er "uansvarlig" mor.. hehe
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Vi har det omftrent sånn vi også, og nå er det sjeldnere og sjeldnere den trappegrinda er lukket også, gitt......
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Japp, bare deg. Her går snuppa rundt i rustning så hun slipper og slå seg. Og vi lager aldri mat når hun er våken, og alle kniver og skarpe ting ligger innelåst i en safe... Nei, vi har trappegrind, for at bikkja ikke skal fly ned og vekke tulla når ho ligger og sover med åpen dør... (og til lillebror når han engang kommer ut og krabber rundt)
Gjest irismor Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Har kun barnesikring på kjøkkenskapet, der er det vaskemiddler og annet uff uff. Ja så har vi våpenskap da, men det er ikke bare for snuppa sin skyld.
scoobidoo Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Vi har ingenting Ingenting i trappa heller, men det er fordi trappa vår går oppover. Hehe, det betyr at han må opp før han kan ramle ned.
Tommage♀♂ Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 Vi har kjemikalier høyt oppe, og en strikk på knottene på kjøkkenskap hun ikke skal åpne. Det står ikke noe farlig der, men jeg er så lei av at hun drar ut alle tingene inni der, hehe=p Ellers intet. Når vi flytter inn i huset kommer det til å være barnesikring på vinduene, og så skal vi ha en sånn dørlås/lenkelås på døren ut til trappene og badet,så slipper vi 2 trappegrinder og hele tiden passe på at hun ikke skyller ned diverse i do.
Gjest -mandagmorgen- Skrevet 23. juli 2007 #8 Skrevet 23. juli 2007 Jeg har ikke gjort stor jeg heller, og har ikke sett det nødvendig. Jeg er mer opptatt av å 'LÆRE' barnet hva som er farlig og ikke - heller enn å skape hindringer... Barnet lærer jo ikke noe av hindringene i seg selv... Viktigere å lære barnet at sterke såpemidler er farlige, enn å lage hinder. Tenk om barnet en dag kommer forbi hindringen??? Det er DA det begynner å bli farlig... Så, nei, her er det ikke lagt inn noen sikringer. Men jeg legger selvfølgelig ikke fra meg brødkniven på benkekanten og slike ting da... Tar jo selvfølgelig hensyn, det er ikke det. Riktig hønemor er jeg faktisk.
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #9 Skrevet 23. juli 2007 Ikke gjort noe her heller..bortsett fra å sikre kontaktene
nickoline og supermann Skrevet 23. juli 2007 #10 Skrevet 23. juli 2007 vi har ikke trapp, ellers hadde vi nok hatt grind. ikke ryddet unna noe eller andre sikringer. selvfølgelig satt på sikringen på ovnen da. vurderer plate og bryter sikring da han har begynt litt med de. vi ser det an noen dager.... jeg mener man ikke skal flytte hver lille sten for de......., da faller de stygt når de møter en stor sten senere.......
SnupsaTupsa Skrevet 23. juli 2007 #11 Skrevet 23. juli 2007 Vi har trappegrind både oppe og nede, men den kom nede først fordi da hun begynte å krabbe, så krabbet hun opp noen trinn før hun datt ned... Den oppe har aldri blitt brukt he,he Nå er aldri noen av de lukket, men lillesøster har begynt å krabbe, så da får vi vel snart bruk for den igjen. Storesøster går opp og ned som hun vil (2år). Vaskemidlene står der de alltid har gjort...dvs i skapet under vasken... Ikke kommet så langt enda, men hun har aldri giddet åpne det skapet heller. Det sterkeste av vaskemidler er i boden da. Kniver osv ligger i øverste skuffene, men hun når oppi, så burde vel... Men hun bryr seg jo ikke om å røre sånt og når hun hjelper meg med middag etc så peker hun på kniven og sier "uffa" så vet jo hun ikke skal røre. Eneste skuffen med barnesikring er godteskuffen hehe vi har masse sikringer til stikkontaker... i poser i boden... Men har ikke sett behovet så lenge hun hører etter!
Twig Skrevet 23. juli 2007 #12 Skrevet 23. juli 2007 Har kun til stikkkontaktene vi.. og planter, medisiner, slike ting er utenfor rekkevidde
Gjest -mandagmorgen- Skrevet 23. juli 2007 #13 Skrevet 23. juli 2007 Å legge inn så mange sikringer at verdenen blir helt ufarlig for dem, blir liksom helt feil barnelærdom... Det er jo da det blir farlig når de blir større, eller befinner seg i andre miljøer enn hjemme... Det er jo utrolig hva det er mottakelige for å lære, selv som veldig veldig små. Så, som sagt, her har vi satset på å LÆRE BORT hva som er farlig i stedet.
*Rutletutt* Skrevet 23. juli 2007 #14 Skrevet 23. juli 2007 Vi har ikke trappegrind engang vi....men så er vi stort sett nede da...og er vi oppe så går aldri Tobias ned på egen hånd. Da vil han leie....syns det er litt bratt;o) Vaskemidler ol er jo stort sett barnesikret kork på, ellers står det høyt oppe.
SnupsaTupsa Skrevet 23. juli 2007 #15 Skrevet 23. juli 2007 vi har forresten stekeovn i høyskap, og induksjonsplatetopp, så det er barnesikkert )
Septemberstjerna og Martine Skrevet 23. juli 2007 #16 Skrevet 23. juli 2007 Vi har trappegrind både i bunnen og toppen av trappa. Også skuffesikring på en liten kommode der jeg har lys, fyrstikker og annet spennende... Trenger man sånne propper til stikkontakter når de er av den nye typen? De har jo et slags "hinder" i seg selv, så det ikke skal gå an å putte ting inni der. Altså, det er tyngre å plugge i en ledning- må dytte mye hardere enn på de gamle. Stemmer dette, eller tar jeg feil?
blir 3 barnsmor Skrevet 23. juli 2007 #17 Skrevet 23. juli 2007 har trappegrind oppe og nede .. er nede mest og snuppa mi elsker å klatre oppover men det blir mye skrik visst hun faller bakover . ellers har eg tatt strikk på ett skap der eg har finserviset mitt . . det er vel det . . eller jo eg har induksjonstopp, og det er jo barnevennlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå