Gå til innhold

Det eneste som er gratis er kattunger....

Anbefalte innlegg

Gjest irismor
Skrevet

Det sa alltid farfar.

Kanksje det ikke hadde vært så mange uansvarlige katteeiere hvis de hadde kostet litt. Men hunder koster jo og det er mange uansvarlige eiere der også. Hvert eneste år når ferien kommer så kryr det av gis bort annonser og katter som tusler sultne rundt husveggen. Synes så syndt på dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!

Kattunger skulle kostet....

Alle andre dyr må man jo betale for. Og man hadde nok silt ut iallefall endel uansvarlige da!

Skrevet

ALLE dyr i dette landet er etter min mening alt for billige! Tenk om en vanlig katt hadde kostet minst 5000,- Og alle gnager osv som koster en snau hundrelapp... Det fører til impulskjøp og hvem som helst kan jo gå til innkjøp av søte små dyr... Og i ferien er Finn.no full av dyr som gis bort.

Tenk om alle dyr som ble solgt var kastrerte/steriliserte og avl bare forekom hos godkjente oppdrettere...

Kanskje problemet med ugjennomtenkte kjøp av husdyr hadde blitt mindre da?

Skrevet

Dette snakket jeg med dyrlegen om seinest i dag, jeg.

Katter skulle ha kostet. Masse. Så kan de som virkelig ønsker seg en katt betale for den.

Jeg har selv katter, og de kostet mer enn nok for å si det sånn.

Men så er de også kastererte, forsikret, vaksinerte i alle år.

Da blir plutselig det jeg gav for de bare en dråpe i havet.

Skrevet

Her er min ønskedrøm:

Det skal bli påbudt å merke og kastrere/sterilisere katten. Unntak er hvis den skal brukes i avl og det skal godkjenns via vetrinær/mattilsynet.

Dermed blir det færre katter, katter får økt verdi og folk vil tenke seg mer om før de får katt!

Det er så jævla mange tullinger som gir etter for ungenes/partners mas og skaffer en katt de egentlig ikke vil ha og plutselig en dag blir de "allergiske" og hiver katten ut eller avliver dem. Idioter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...