Gå til innhold

Frriker ut snart....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....for fødselen!

Er i uke 31 og "gjør nesten på meg" med tanke på å føde!

Er'e så gære'nt?

Noen råd el tips?

Klem;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er naturlig å være nervøs før fødselen. Her inne leser man mye historier som gjør at man gruer seg enda mer.

Jeg hadde en veldig grei fødsel og syns ikke det var så ille. Vondt er det men det finnes jo smertestillenede. Tenk på alle som føder om og om igjen? Det hadde vel ingen gjort hvis det hadde vært helt for j...g. Sant?

Snakk med jordmoren din, det kan hjelpe.

Det går helt fint skal du se!

Skrevet

Er nervøs selv jeg, og dette er nr. 2! Vet ikke om det hjelper, men jeg sier til meg selv at: ut skal babyen uansett. jeg kan gå å grue meg, eller jeg kan ta det som det kommer. Uansett skal jeg på sykehuset, hvor det har alle middler for å hjelpe meg gjennom.

Dette har kvinner gjort i alle år, og de gjør det tilogmed igjen!

Du skal se det går så bra så!

Skrevet

Takk takk, jenter;)

Alt hjelper...

Skrevet

Skaff deg masse info på forhånd, vær mest mulig forberedt! Hvis de har omvisning på føden er det kjempegreit å være med på, samme med fødselsforberedende kurs, men det er det ikke alle steder de tilbyr lenger. Mange har nytte av yogakurs for gravide,selv var jeg på avspenningskurs og syns det hjalp under fødsel nr. 2. Snakk med din mor eller søster hvis du har hvordan de opplevde sine fødsler. Slikt går gjerne i arv. I min familie er vi heldige og føder kjapt og lett fx.

Sett deg inn i hva som finnes av smertelindring. Tenk igjennom hvordan du ønsker at din fødsel skal være, men vær åpen for at det ikke alltid blir slik man har tenkt. Skriv gjerne et brev til jordmor om hva du tenker ang fødestillinger og smertelindring. Hun er der for å hjelpe deg og gjøre fødselen mest mulig komfortabel for deg.

Og når du er midt opp i det - prøv å beholde roen! Hvis du stresser eller blir redd, vil bare smertene føles vondere. Husk at mellom hver ri har du en pause hvor det faktisk ikke er vondt og hvor du kan hente deg inn igjen til neste ri.

Ønsker deg masse lykke til! Det går kjempebra skal du se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...