Gå til innhold

Lekking av fostervann

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg opplevde å stå med en hvitaktig tyntflytende væske ned til anklene, ringte føden og fikk komme til en sjekk. Har ca 2.mnd til termin. Legen var ei megge sur og grinete og nærmest slem fordi jeg var kommet for sjekk, selv om det var d jordmora jeg hadde snakket med på tlf ba meg om. Beibien hadde nok fostervann ved UL. Legen mente også at d ikke gikk ann å lekke fostervann, der var det alt eller ingenting. Dette strider veldig med det jeg har lest flere andre steder.Hvilke meninger/erfaringer har dere??? Kan man "lekke" fostervann??? Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når jeg var gravid med min første så ble jeg lagt inn på sykehuset pga svangerskapsforgiftning...den ene natten sprang jeg på do hele tiden, men følte ikke at det var tisse jeg gjord, men hørte jo at det dryppet i do..så jeg spurte sykepleieren om det gikk an å lekke fostervann, hun sa nei og at det var helt umulig...litt etter gikk vannet å da sa hun oi,det går hvist an å lekke likevell....

jeg har også lest om flere her inne som har lekket i store deler av svangerskapet...det skal hvist være en test en kan ta for å finne ut om det er svette,urin,utflod eller fostervann.

noen ganger treffer vi på leger som en føler er bare teite og at en følte seg tryggere før møte..men hun såg hvertfall at det var nok fostervann så da er det ikke noe å bekymre seg for for øyeblikket...men hvis det hender igjen så ville jeg likevell dratt tilbake for en ny sjekk og håpe på å få en annen lege...å hvis du føler du ikke får bra nok hjelp så kan du jo nevne at du har hørt om den testen fra noen..

ble litt mye, men håper det roet bekymringen din litt.

Skrevet

Det går ann å lekke forstervann ja. Siden det var hvitaktig tyntflytende væske så kan det nesten høres ut som om det var utflod. Hvis du lekker fostervann så kan du lukte på det (ekkelt jeg vet!!) Fostervann skal lukte som sæd. Ikke greit å komme til en lege som er megge da. Føler seg ikke akkurat høy i hatten fra før av liksom. Det går ann å ta en test på sykehuset for å sjekke om man lekker. I mitt forrige svangerskap ble den testen tatt. Hvis du lekker er det kanskje best å ta på seg et bind, slik at hvis det kommer mer og du er fortsatt usikker så kan du ta med bindet på sykehuset.

Ble kanskje litt rotete det her men men....

Lykke til=)

Skrevet

Joda jordmor på svangerskapskurs på Ahus sa at man kunne lekke forstervann. Hun snakket om dette i forbindelse med at vannet skal "gå" ved en fødsel, men jeg vil tro at dette gjelder tidligere i svangerskapet også. Hun sa at hvis fostersekken fikk en liten sprekk øverst så ville det jo bare komme noen dråper hele tiden. Og hvis det er fostervann går det ikke ann å bruke knipemuskultauren for å holde det tilbake, så kan jo finne det ut på den måten ....

Skrevet

Takk for svar! Føler man blir litt tvilende til kompetansen til legen når de har en så dårlig holdning ovenfor pasientene sine!

Skrevet

jeg tok dette opp med min jordmor på en time jeg hadde at dagen før rant det av meg og var redd det kunne være fostervann.hun tok det alvorlig med en gang og fikk meg på ul sjekk etter 20 minutter.det viste seg at barnet hadde nåkk vann og di såg ingen tegn til rift sekken. han som tok ul sa at det går an å lekke fostervann og at det kan reparere seg selv,men vi skal alltid til kontroll så jeg følte jeg ble godt tatt vare på av de.

klar på sure jordmødre de har ingenting i det yrke å gjøre når di går oppi oss hele dagene som er så utrolig sårbare at det siste vi trenger er en teit sur gretten jordmor i tillegg!!

da bør hun finne e n annen jobb

Skrevet

Jeg gikk og lekket fostervann i over en uke med nr 2.Dro på klinikken men ble sendt hjem igjen uten at de gadd å undersøke meg.Gikk til legen min og han sendte meg ned med henvisning om å bli undersøkt.etter mye om og men skjønte de at det var vannet som lekket.Og at det i tillegg var begynt å gå infeksjon!!!!Så jeg ble satt på antibiotika intravenøst og fødselen ble satt i gang dagen etterpå.Måtte gå på kur i 2 uker etter fødselen også.Så det er fullt mulig med lekking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...