Gå til innhold

Katter og atter katter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare en liten avsporing til den tråden om katter her....

Må understreke at jeg er dyreelsker, har alltid vært det. Siden mellomste her er allergisk, kan vi ikke ha dyr i heimen, men nabohunden er en velkommen gjest til stadighet.

Så til dette med katter,da... Er i utgangspunktet glad i katter også, men nå må jeg innrømme at jeg blir mer kvalm enn euforisk når jeg ser dem... For rundt her vi bor er så sabla mange katter. Og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vasket sko, tepper og tøy som har blitt ned-miget av monser rundt her! Vet jo at "dem har lik rett som meg å trø rundt på jorda" osvosvosv, men med all respekt: jeg har ALDRI bedt om å ha dem rundt huset mitt.

Synes det er ufattelig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp "get off my garden" hos dyrebutikk, da holder dem seg unna.

Og du kan jo skrive en liten info lapp om kastrering.

Skrevet

...ah! Ble jo ikke ferdig!! ;0)

Synes det er ufattelig EGOISTISK å ha (særlig ukastrerte) katter i boligfelt. For det er jo JEG som får ulempene?!

Har tatt det opp med naboene direkte, på en fin måte, men dem sier bare sånn at "jammen dem er jo så søte, vi kan jo ikke kvitte oss med dem?" Men sånne kommentarer hjelper jo ikke meg akkurat...

Så:; konklusjon, har du katt, så sørg ihvertfall for at katten er kastrert/sterilisert. Tenk på nabo'n din... ;0)

Skrevet

Et mye billigere tips.

Jeg kjøpte Get-of, eller hva det nå heter. Tror det var en kopi. Den luktet sitrus og kattene mine likte ikke lukten i det hele tatt.

Så når den var tom, brukte jeg sitrondråper, sammen med vann. Det gjør samme nytten.

Skrevet

Ja jeg er enig, syns alle som skaffer seg katt skal kastrerep/sterilisere dem. Av mange grunner!

Skrevet

Takk for tips, men har prøvd det meste...

Minst 8 bokser "Get of my garden", hvitløk, vanlig løk, sitron, pepper, ingefær osvosvosvosvosv.... Ingenting hjelper godt nok dessverre... Og det er synd og si det, men det er jeg som er årsaken til at ikke mannen min og hans kollega (som også bor midt i urinalen til kattene her...) har tatt i bruk seriøse virkemidler. Naboen her er en overivrig jaktmann.....

Skrevet

Har prøvd..... Til ingen hjelp, dessverre... :0(

Vi lagde til slutt et slags gjerde/port foran inngangen til vindfanget vårt (ser latterlig snålt ut!) Holder jo kattene vekke fra sko og ytterklær som henger ute, men vasken på klessnora, ev. en åpen garasje er DØMT til å stinke...

Huff, er så LEI!

Skrevet

Signerer Chanelle+4.gullpåvei:0)!!!

Jeg er i utgangspunktet stort sett glad i de aller fleste dyr, men etterhvert som alle kattene i nabolaget har lagt sin elsk på mine blomsterbed, så er jeg faktisk nå på vei til å bli kattehater..........

Det skulle gjerne vært no' lovgivning på området "katt i boligfelt"! Og i den loven måtte det vært et absolutt krav om kastrering/sterilisering for å få ha katt i boligfelt. Og - en mulighet for huseier til å forlange at katte-eier rydder opp etter kattene sine...

Skrevet

Nettopp!

Tipper det ikke hadde vært så innmari populært om jeg ringte på, og avleverte f.eks. bilsetet som vi måtte kaste fordi jeg ikke fikk lukta vekk, mattene som jeg måtte henge over badekaret å skrubbe i timesvis, regntøy utgnidd med kattebæsj osvosv....

Skulle jo egentlig krevd erstatning!!

Skrevet

heng opp "kastrer katten din" skilt rundt om i nabolaget... kan det være en måte å få folk til å tenke? Sjekk med nermeste vetrinær hva det koster, og skriv opp pris og tlfnr til denne. mange vet. har jo kampanjepris i løpet av året også... Skjønner ikke at katteeiere ikke gjør det! Koster lite, og du slipper mange problemer selv - og skaper færre for naboene!

Skrevet

Høres ut som du bor i nærheten av oss, men dette problemet er nok ganske utbredt, ja! Hundeeiere skal henges ut overalt, mens katteeiere kan la kattene sine gå rundt og bæsje/nedtisse alt i deres vei. Når hadde du en bikkje som dreit i sandkassen hvis du glemte å ta på lokket i 10 minutter?..

Og når flesteparten av katteeiere ikke gidder å sterilisere kattene sine (både hunn- og hannkatter!), så blir det ikke færre av dem!

Noen av mannfolka i nabolaget her begynte å bli mektig lei av kåte hannkatter som ulte natten lang og pissa ned absolutt alt. Så de fanget kattene, bandt en lapp med "kastrer meg" i halsbåndet og håpet i det minste eierene skulle få en litt flau smak i munnen...

Takk til alle som steriliserer katten sin! Da slipper vi unna med dritten...

Skrevet

Man burde selvsagt kastrere kattene sine, særlig når man bor tett. Bortsett fra det er dette med katter noe man må regne med dersom man velger å bosette seg i enkelte områder, på lik linje med unger som plukker "feil" blomster, snegler i hagen, bier, bikkjer som bjeffer, kirkeklokker som ringer aaaalt for tidlig på søndagsmorran, tyver, plenklipping/saging i helgene, sure naboer, trafikk osv osv... Man må ta sine forhåndsregler, og passe på å lukke døra osv hvis man vil hindre noe/noen i å komme inn - enkelt og greit. Det er vanskelig å "dressere" omgivelsene til å oppføre seg akkurat som en selv vil, da får en flytte uti ødemarka. Å la sko og matter ligge ute/tilgjengelig for katter er dømt til å gå galt.

Skrevet

Så man må regne med at hvis man ønsker å lufte, så er det helt ålreit å få katter på kjøkkenbenken, hårende i sofaen og hvis man er ekstra uheldig litt skvetting på skoene i gangen? Selvfølgelig må vi jo leve på kattenes premisser...

Skrevet

fullstendig enig!! har to katter selv, men de er kastrerte..kunne ikke makte å se naboene i øynene dersom de ikke var det..dyr skal ikke være til plage, dyreeiere har et ansvar, spesielt dersom du har hannkatt!

mannen har i huset har mang en gang stått med bøtta klar, det kreler med katter her og! men etter noen runder med diger vannsprut er de forsvunnet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...