otilde *14.05.2009* Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Har to små barn på 1/2 og 3 år. Har akkurat kommet hjem fra to ukers bilferie hvor jeg har sittet i baksetet og underholdt på den lange turen til feriemålet. På ferien nevnte mannen min at han kunne tenke seg å dra på sielbåtferie sammen med et vennepar av oss når vi kom hjem, og jeg samtykket vel sånn "tja", uten at vi snakket nærmere om det. Kom hjem fredag, var i bryllup hele lørdag (jeg dro selvsagt i skytteltrafikk mellom bryllup og hjemme for å amme og hjelpe barnevaktene med å legge minstemann etc), brukte gårsdagen på å vaske hus og klær, og nå vil altså mannen min dra på seiltur i DAG. (Fikk "beskjed" på lørdag). Forstår det sånn at han halveis har avtalt med venneparet vårt at vi skal møtes i kveld... Har lagt opp seilruten... Jeg føler meg som et barn som får all informasjon i etterkant! Treåringen vår er glad i båten, men nå sier han selv at han har mest lyst til å være hjemme, regner med at han også er litt sliten av ferietur etterfulgt av barnevakt-helg. I dag stod jeg opp kl sju med minstemann, mens eldstemann og pappan sov til godt utpå morgenen. Var helt sikkert sur og grinete da de stod opp, og mannen min tente på alle pluggene! Sa vi ikke trengte å dra på seiltur når jeg var så tverr og vanskelig, og at han ikke orket å ha ei sånn sur kjerring rundt seg i båten, så da fikk vi bare bli hjemme. Så her sitter jeg med svarteper... Gråter og er skikkelig skuffet, sliten og lei meg! Har en skikkelig turbo-mann som har energi til tusen, på godt og vondt...
strekkmerketrollet Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 nei men kjære vene! Man blir jo sliten av bilferie! Sånnt synes jeg man skal sette seg ned å diskutere å fnne ut sammen, IKKE bare komme valsende å gi beskjed om! Det er jo noe som virker inn på hele familien... Kanskje dre burde sette dere ned å prate litt? Han må vel forstå ''problemet'' om han får det inn med teskei? Lykke til
liin Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Jeg synes ikke su er urimelig. Tror du må snakke med mannen din, det er kjedelig å sitte som svarteper. Fortell han at du er sliten og kunne trenge litt hjelp av og til, og at det egentlig er rimelig respektløst å avtale en seiltur uten å diskutere det med deg før han ga venneparet svar. Og når gutten deres i tillegg gir utrykk for at han heller vil være hjemme, kan jo far bruke noe av sin energi på å gjøre noe sammen med gutten, omså bare de to. Noe som ikke krever så mye av hverken deg eller gutten. Så får du litt tid hjemme med minstemann. Det handler jo bare om å ta litt hensyn til hverandre.
Fabelaktiv Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Jøss... spør om ikke han også kanskje hadde blitt litt sliten om dere hadde byttet litt om på mor og far rollene da.. spør om han vil ta seg av barna mesteparten av båtturen.. han høres litt unfair ut ja
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Synes ærlig talt dette er svært egoistisk av mannen din jeg... Alt virker jo planlagt etter egen form og egne behov... Jeg hadde ikke funnet meg i dette,og heller ikke avfunnet meg med den tildelte "svarteper".Håper dere får snakket ut og ordna opp,uten at resten av ferien skal være preget av dette...
pandabjørn Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 hva slags mann har du da???? selv om han ikke er sliten så er sikkert du det...tror vi mammaer er litt mere sliten enn mannfolka til tider,,synes vi gjør både dit og datt, men gubben selv ikke gjør så mye... man bli trøtt og sliten av å være på biltur det vet jeg alt om.. så jeg synes ikke du er urimelig i det hele tatt..føler med deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå