Gå til innhold

Hvor mye gjør DIN mann hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

He he et litt skummelt spørsmål siden noen har en flittig en, mens noen har en som helst slipper :)

Jeg er for tiden kun hjemme mens han er i full jobb. Han har middag, handling, rydding av kjøkken og klesvask annenhver uke + at han har ansvaret for å få ut søppel. Ellers hjelper han til når jeg spør, men ikke på egen hånd. Han "ser" ikke rotet på samme måte som meg.

Er veldig fornøyd egentlig, men skulle gjerne sett at han tok litt mer ansvar og gjorde mer uten at jeg måtte være pådriveren. Er lett å sitte i sofaen og si: det skulle vært...... :)

Hvor flink/slapp er DIN mann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøje meg...

annenhver uke? selv om du er hjemme?

jeg er enig i at menn (iallefall min) har problemer med å se hva som skal gjøres - hvor ting bør gå - at dette må fikses el.lign

vi har ingen striks inndeling, men jeg syns min er flink (spess når jeg har mast litt seff) - men ja, bra nok, selv om forbedringspotensialet er Enormt

heh

Skrevet

Eg har en som manglar evna til å sjå kva som trengst å bli gjort, kjøkkenet kan flyte over med rot og oppvask, og han skjønar bere ikkje at det bør gjerast, før eg spør han om han kan gjere det, då gjer han det :)

Men å vaske golv å støvsuge gjer eg sjølv for han gjer det berre sann halvt.....

vaskemaskina set han på berre om det er nokre kleder han treng, og ein ting er å sette den på , men han er elendig til å ta utav vaskemaskina å henge opp det som trengst.....(eg gler meg til vi får tørketrommel!)

middag lagar han aldri, skal han ordne middag så kjem han heim med noko ferdi noko frå ferskvaredisken :P

men boset er han flink til å ta ut......

men eg trur vi treng strenge rutiner når vi flyttar inn i nye huset og eg byrjar i arbeid igjen....men det er ikkje lett å fortelle ein mann kva han skal gjere....han har vore ungkar litt for lenge, og mamma har gjort litt for mykje for han.... *sukk*

Skrevet

må si gubben min er veldig flink, særlig etter at jeg ble gravid, jeg vasker klær og lager middag, det meste andre tar han seg av uten at jeg spør om det, pluss at han gjør det jeg eventulelt ber han om. Er storfornøyd jeg =)

Skrevet

Jeg er en av de heldige... Han gjør mer enn meg. Spesielt nå som jeg har vært en del sliten og kvalm. Vanligvis lager jeg mat, men nå har han stort sett gjort det også. Han tar alltid oppvask (har ikke oppvaskmaskin) og rydding og vasking på kjøkkenet. Han støvsuger som regel. Vasking av klær tar den som har tid når det passer. (oftest han :-)

Skrevet

Ikke så mye inne, men han gjør jo det meste som har med ute arbeide å gjøre da. Vasking av bil, klipping av gress, henting av ved m.m

Og så pleier han å gjøre ting når jeg ber han om det. Det går stort sett greit.

Skrevet

Samboern min har alltid vært flink til å gjøre husarbeid(når jeg spør) og etter jeg ble gravid har det blitt ennå bedre. Prøvde å støvsuge gulv for et par uker siden, fikk beskjed om å sette meg ned og slappe av, for det kunne han gjøre:-) Han har også skrubbet ned kjøkkenet flere ganger for lukta av mat gjør meg kvalm. Han gjør alt som trengs med et smil:-) Er VELDIG fornøyd!!!

Skrevet

Jeg er også en av de heldige. Mannen min klarer (dessverre) ikke sitte stille, så her skjer det mye!!!!! Han er kjempeflink, nesten for flink. Her er det jeg som sitter med dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør nok!

Skrevet

sier bare et ord jeg "varierende" ... må nok mase litt men når eg spørr så gjør han det, og da gjør han ting grundig... han ser ikke rotet slik jeg gjør heller + at jeg gjør mye som han ikke ser og dermed tror han at eks skittentøyet går av seg selv til vaskerommet og gulvene holder seg rene hehe... maaange diskusjoner i heimen om husarbeid men det kommer seg stadig :D

Skrevet

hehe han jør faktisk ingenting....må jøre det selv skal det bli jort skikkelig...men vi har bodd sammen i nesten 6år...han jore jo self alt når han bodde alene,så jeg vet han kan sånt halveis....

men jeg har bare tatt over mer og mer..:) så er vel litt min feil da...

man hadde ikke jort noe om han hadde tatt sin egen dritt avogtil da...

Skrevet

d e ikje masse..

om eg maser på han e han flink, eller faller d meste på meg.

han vasker alltid badet, og rydder kjøkkenet.

Skrevet

Mannen min gjør mye... Her i huset er det han som har kontrollen på hvilke matvarer som mangler i skapet og husker å ta brød ut av fryseren. Stort sett han som handler, eller så gjør vi det sammen. Har ellers vaskehjelp ukentlig, men mannen har ansvar for gulvvask og støvsuging en gang i uka i tillegg. Ellers rydder vi, vasker og legger sammen klær, tar inn og ut av oppvaskmaskin osv alt etter hvem som gidder. Tror det er ganske likt fordelt. Jeg tar meg av vindusvask og slik småvasking av lister, pusser glassbordet i ny og ne osv. Ute er det han som klipper plen, mens jeg steller blomsterbeddene. Maling tar vi vanligvis sammen. (men ikke i sommer, da har han tatt det alene)

Stryking hater begge to så det gjør vi så godt som aldri, men stort sett jeg dersom det blir gjort...

Skrevet

Mannen min gjør det som skal gjøres ute (ofte etter mas fra meg):)

Og så gjør han minst mulig inne.Han gjør det han blir spurt om,men det tar laaaaang tid om han får velge ja.

Dette er helt klart min egen skyld at det har blitt slik.Kunne krevet mer av han for lenge siden.

Skrevet

Jeg har en fantastisk mann!

Han gjør absoøutt ALT hjemme. Vasker og henger opp klær, lager mat, rydder og vasker +++ Jeg kan ikke gjøre noen ting pga bekkenløsning, men han gjør faktisk mesteparten til vanlig også:)

I tillegg står han opp med sønnen vår på 4 år HVER morgen, så jeg skal få sovet ut skikkelig. Hm...når jeg tenker etter må jeg virkelig huske å rose han litt oftere - han er vidunderlig!!!

Skrevet

Hehe.. min man gjør: INGENTING =) Men så arbeider han UTROLIG mye, og jeg er hjemmeværende mamma, så da er det bare på sin plass at jeg tar husarbeidet. Det skal også sies at di timene han er hjemme pusser han opp huset vårt, så det er jo ikke akkurat sånn at han sitter å ser på tv mens jeg vasker :P

Skrevet

Det aller meste... Han er i full jobb, eg er gravid og heimeverande med småen på 20 mnd. Har vore eit tungt svangerskap så lengt, og eg har hatt *ingen* energi til å ta fatt på husarbeid. Og skal eg stå opp med småen legg eg meg samtidig med han om kvelden så får ikkje gjort noko om kvelden heller. I det siste har eg klart å lage ein del mat og holde kjøkkenet i orden i det minste, men føler meg ganske utilstrekkelig ja. Håpar på meir energi snart, og prisar meg lykkeleg over mannen min.

Skrevet

Vi har vaskehjelp, for ingen av oss er spes glad i å vaske men vi liker å ha det rent og ryddig.

Jeg lager middag hver dag, dette grunnet at jeg er vegetarianer og liker å tilbrede min egen mat. Han spiser vegetarmat stort sett hele tiden, men jeg vil ikke prakke det på han så lager tilbehør med kjøtt til han.

Vaske klær gjør jeg, og han hjelper til om han ser jeg henger opp - menn er jo ikke så oppmerksomme som vi så gjerne vil at de skal være på slikt da, så jeg føler ikke at jeg kan bli sint om jeg må spørre om hjelp heller.

Han tar søppel ut hver dag.

Så mao jeg er veldig fornøyd med den fordelingen vi har..:)

Skrevet

Min mann betaler for vaskehjelp 5 timer i uken, så vi slipper å gjøre noe begge to. Deilig...

Skrevet

Samboeren min eide ikke langkost da jeg flytta inn hos han;) Dvs han hadde ALDRI vasket gulvene på 2 år, bare støvsugd...

Han er vel et typisk mannfolk som ikke ser rot, og av og til kan han være fryktelig treg å hjelpe til. Den eneste faste ordningen vi har er at jeg lager middag (han er en vandrende katastrofe på kjøkkenet.....Kan ikke koke poteter en gang) og han rydder bort etter måltidet. Skal vi ha storvask må han få 3 dagers advarsel slik at han kan psyke seg opp. (Helt sant!!)

Men må si at han har blitt mye flinkere etter jeg ble gravid da:) I tillegg til å gjøre mer husarbeid, har han fått ansvaret for ting som ligger på gulvet siden jeg sliter litt med å bøye meg pga bekkenløsning og ekstrem halsbrann:) Han knyter til og med skoene mine, snille mannen....

Skrevet

Jeg er så utrolig heldig at samboeren min er flink til vanlig også (selv om han roter vanvittig på kjøkkenet, men så lenge det er han som lager maten, kan jeg ikke klage). Og nå som jeg er helt invalid med BL så gjør han alt! I tillegg har vi vaskehjelp som kommer annenhver uke, og det er absolutt verdt pengene, spør du meg!

Skrevet

Han lager middag hver dag etter han kommer hjem fra jobben :)

tar ut søpla og bleiebøtta,

jeg vasker og bretter klær, skifter på senga.....

hvis jeg ber han om noe så er det aldri nei i hans munn....

men han er ikke så veldig flink til å rydde klær etter seg da hehe

vi har også fått vaskehjelp 1 gang i uka og det letter nok på han for det var som regel han som vasket/stusuget 1 gang i uka :)

Skrevet

Her tar vi det ettersom den som orker det.. Hehe... Jobber han mye, og driver i huset (vi bygger nå...) så tar jeg i et sjau, men er jeg sliten som fy etter jobb, lite søvn, og voksende mage som tapper meg for krefter, så er mannen min superflink. Han ser, kanskje litt for godt av og til, så han tørker støv, vasker gulv, rydder vekk klær osv... :)

Føler meg heldig jeg:) Han tar godt vare på den lille familien sin på alle måter! :D

Skrevet

Er sånn midt på treet, det er eg som holder det ryddigt her, det fikk vi eit godt besvis på når eg låg sjuk og var kvalm, og huset såg ikkje ut. men han er flink støvsuger og vasker gulvet, dessuten så roter han ikkje halvparten så mykje som eg gjere. han er flinkere å rydde etter seg etterkvart så det går jo greit men må mases litt på når det gjelder støvtørkng og anna smårydding. stortsett går det greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...