Gå til innhold

Da har vi fått sønn nr. 3!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å bli skikkelig lei nå. Hadde termin i går, 22. juli, men kunne godt tenke meg å bli ferdig med dette svangerskapet. Spesielt når man har 2 barn fra før av.

Så ved litt ekstra hagearbeid og fysisk aktivitet så ser det ut til at det var den utløsende faktoren. Torsdag 19. juli satte riene igang kl 1645. Mente nok at dette måtte være rier. (Har født prematurt og igangsatt tidligere, så jeg vet ikke helt hva en "normal fødsel" er.)

Riene ga seg ikke da jeg la meg på sofaen. OK, da får jeg begynne å ta tiden imellom. Ops. 5 minutter. Da er det kanskje på tide å ringe svigermor så hun kan passe de 2 andre. Mannen min ringte først føden og sa vi kom. Det var greit. Mannen min ringte deretter moren sin og ba henne slenge seg på sykkelen. "Å, skal vi på lekeplassen med Tord (eldstemann)" - var svaret hennes..... Nå har hun gått og ventet og ventet og når vi da ENDELIG ringer så skjønner hun ikke at det virkelig skjer.... Måtte le litt da. "Neida, nå reiser vi på sykehuset!!!"

Var vel på plass på sykehuset 1730 tenker jeg.... Hadde ikke helt oversikten, men vi reiste vel hjemmefra 1715 og har kort vei til sykehuset.

Akutten, og så fødeavdeling. Ledig fødestue. De vanlige spørsmålene. Jeg jobber meg gjennom noen rier, men de er ikke utrolig vonde, men dette er noe nytt for meg.

Undersøkelse.

9 cm åpning sier jordmor. Jeg kjenner hånden ikke kommer spesielt langt inn.

"Hva sa du" sa jeg. 9 cm???? Hallo!!! Har jeg virkelig vært så treig i oppfattelsen....??? Jordmor bare lo av meg. Hun visste vel at fødselen kom til å ta litt tid allikevel og det hadde ikke vært noen reell fare for at jeg fødte i bilen. Men det var liksom litt komisk også.

Fødselen ellers forløp egentlig veldig greit. Jordmor og barnepleieren snakket hardt til meg innimellom for å få meg igjennom fødselen. Helt greit for jeg har aldri gått på noe kurs.

Så endelig var vi i mål. Ut kom en lang gutt med langt mørkt hår.

Gutten som skal hete Eirik, veide 4280 og var 53 cm lang.

Alt i alt en veldig grei fødsel å se tilbake på.

Og nå skal jeg ikke ha flere barn!!!

Var på sykehuset til i går da han ahdde litt forhøyet senkning pga en mulig infeksjon og litt lavt blodsukker.

Nå ligger han her på sofaen og lager litt lyder så storebror på 11 måneder ikke skjønner noe....

Storebror på 3 1/2 år er i barnehagen.

Så det var min fødsel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med gutten din.

Har ganske tette du også da. Har tvillinger på 13 måneder jeg da, men har jo allikevel noen uker igjen...

Masse lykke til videre =)

Skrevet

Gratulerer så masse med lille store gutten! Høres ut som en flott fødsel! Ønsker dere lykke til videre og håper det snart er min tur nå :-)

Skrevet

Må være litt sjokk å komme inn med 9 cm åpning ja.. hehe!!

Godt det er over, nå kan du kose deg masse!! Travelt blir det nok.. :-)

Gratulerer og lykke til videre!!

*klem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...