fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 er det ikke sånn at far til barnet har krav på to uker permisjon i forbindelse med fødsel? eller kommer det ann på arbeidsplassen? trodde nemli det alle hadde krav på to uker fødselpermisjon, men her virker det som om min sambo vistnok ikke har krav påmer enn 2dager utenom fødselsdagen??? er det riktig, eller er det jeg som har missforstått hele systemet???
Mor til en stor og en liten Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Alle fedre har krav på 2 uker fri i forbindelse med fødselen men det er opp til arbeidsgiver om han får betalt da eller ikke.
fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2007 oki... det trodde jeg gjaldt de 5? andre ukene med perm faren kan ta ut jeg?? samboeren min har jo fått beskjed om at han bare får 2dager som sagt.. og at det er det ENESTE han har krav på...
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 er vel opp til hver arbeids plass tror jeg om dem får så mye som 2 uker fødsels perm. er ikke alle som får det. en kamerat av oss fikk bare 3 dager og fikk heller ikke betalt. men alle har vel krav på de 6 andre ukene vel???
fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2007 trodde det var de andre ukene som arbeidsplassen selv kunne "velge" å gi betalt jeg??? jaja..
yasmina Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Nei,nei, nei..... De to ukene etter er lovfestet og alle har krav paa dem saa sant man foelger norsk arbeidslov ( les de som jobbber paa sjoen f.eks har ikke de samme rettighetene....). Alle "vanlige" fok har krav paa disse og arbeidsgiver kan ikke nekte. Betalingen av disse er opp til arbeidsgiver derimot.... De 6 ukene som er forbeholdt far er ogsaa lovfestet og alle har krav paa dem saa sant man oppfoelger vilkaarene. Disse betaler staten og er dekket for alle..... Man faar da det same som mor har valgt ang 80 eller 100 %.
attpåklatt!! Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 De 6 ukene som er fedrekvote er det jo nav som dekker, slik de dekker din perm. Så de kan ikke arb.giver legge seg borti, så lenge dere har opparbeidet dere rett på fedrekvoten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå