Gå til innhold

Hvordan aktivisere en hyper 9 mnd. gammel gutt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt kjeder seg og finner bare på bøll hele tiden.

Hva kan vi finne på som gjør at han får litt utfordringer og får slitt seg litt ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ehhhh.

En 9 mnd gammel gutt finner da ikke på "bøll". I den alderen vet de jo ikke forskjell på rett og galt. de ønsker å utforske verden selvsagt:)

Ta han med ut da vel dersom det er så slitsomt innendørs!

Skrevet

He he selvom barn i 9 mnd alderen ikke vet forskjell på rett og galt vil det ikke si at de ikke kan gjøre hyss...

Hold han i hendene og la han hoppe, eller la han krabbe etter deg hvis du gjemmer deg, trill ball som han må krabbe etter.

Vet at det kan være slitsomt med barn som er ekstra aktive og mange ganger krever litt mer av alt i steden for at de skal hive seg over duken, velte pynt, og nappe i alt som ikke skal nappes i.

Skrevet

Jeg aner at du ble litt irritert? Det var ikke meningen.

Jeg vet at han gjør ting for å utforske. Men han er overalt heeeeele tiden og jeg ser at han skulle hatt noe spennende å finne på. Vi leker jo med han og sånn, men han mister fort interessen.

Det går i 120 hele dagen. Tenkte derfor vi kanskje kunne få noen tips til hva han kanskje kunne synes var gøy? Noe som gjør at han roer seg ned i 2 sekunder.

Skrevet

Takk for svar angelica:) Godt med noen som forstår hvordan det kan være.

Ikke alle barn sitter stille og leker med lekene sine.

Gutten min vil helst klatre i lampene, henge i gardinene og lokke opp og igjen alle dørene. Eller reise seg opp etter tørkestativet som ikke er så veldig stødig.

Skrevet

Det kan hjelpe på å legge bedre til rette i omgivelsene, fjern alle ting dere er redde for, eller som han kan skade seg på

Det vil gjøre det så mye enklere

Skrevet

Neida, ikke irritert:)

Men blir litt "betuttet" på barna sine vegne når foreldre beskriver at de ikke kan oppføre seg i en slik alder!

Og jeg vet ALT om å ha aktive barn. Sønnen min var turbo fra han var 6 mnd gammel. Var OVERALT hele tiden og vi kunne ikke slippe han 1 sekund:)

Noen barn er bare mer aktive enn andre. Da gjelder det kanskje å oppholde seg steder hvor de faktisk fåt lov til å utforske. Rydd vekk alt som ikke er lov; planter, duker, cd'er etc. Plasser DVD og video inne i skap med f.eks glassdør. Lukk alle dører der han ikke får lov til å bevege seg og ta fram leker, bøker etc som er lov.

Vi harr selv bodd i et "fort" med løste dører etc, men bedre det enn å løpe etter og si nei hele tiden!

Skrevet

Bare hyggelig, har en gutt som har sittet rolig å lekt og aldri rørt duken, også har jeg to andre som alltid har oppsøkt det de ikke får lov til. Pga dette og aktivitetsnivå i hus skal vi kjøpe hoppeslott også har vi trampoline, to av tingene som gjør det greit for barna å hoppe av seg litt he he.

Ellers er minsten her 2 år og det gjør det mulig for oss å gå mye turer, det også hjelper minsten.

Men tro meg jeg forstår det å ha barn som er litt mer av alt he he

Skrevet

Vi har en liten krabat med veldig mye energi og er fryktløs hehe;=)

Så legger nok til rette slik at han kan fyke rundt som han vil, men jeg har tenkt på å finne et sted hvor jeg kan ta han med å bade, så kan han plaske i bassenget og slite seg litt ut på det. ( jeg uti og holder han selvsagt ;=) )

Min er også såpass liten enda til å gå på noe lekeland, så da er det heller bedre å lage til noe lignende hjemme. Så han kan utfolde seg og du slappe litt mer av.

Skrevet

Her i huset har vi åpen løsning mellom stue og kjøkken noe som gjør det umulig å rydde vekk alt. Nå når minster er to år og klarer å åpne dører er alt låst, men det hjelper lite siden kjøkkenet er svert tilltalende i denne alderen.

Det vil ikke si at en ikke rydder bort ting som er farlig, men vanskelig å demontere skuffer som klatres i, sofa som hoppes i, stuebord som man klatrer opp på.

Så derme må man følge etter de hele tiden siden han hopper ut av lekegrind/seng, hopper over grinder=)

Skrevet

Min lille på 8 mnd er også overalt hele tiden! Han kna ikke sitte rolig et sekund! Eneste gangen han er rolig er når han sover!

Men jeg synes det virker som hans ynes det er spennende å krabbe rundt i huset, reise seg opp etter ting, utforske alt som er..?

Setter jeg meg ned for å leke med han, så går det i 2 min før han er på ferd rundt i huset igjen..

Skrevet

Noen fler som har forslag til hva man kan finne på?

Gjerne noe man kan gjøre ute. Og hva skal man finne på når det er stygt vær? Alle dagene blir liksom så like..

Skrevet

Ja, den er kjempemorsom:) Han har en kompis som har den og det er kjempestas, men vi har dessverre ikke plass til den og heller ikke økonomi akkurat nå. den koset 1000 kr. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...