Duracellgirl*prøver* Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Jeg er dritt lei turnusleger.. derfor har jeg bare gått til jm dette svangerskapet. men nå har jm ferie og jeg måtte til en turnuslege... hun var da russisk og snakket sånn halveis at jeg skjønnte hva hun sa. jeg måtte forklare hva kynnere var for noe... Hun sa hun syntes synd på overarmen min etter å ha målt blodtrykket.. for det blir jo litt rødt.. (eh...) Hun skulle kjenne på magen,og sjekke om hodet var festet..da hun trykket til nederst så gjorde det helvetes vondt på venstre side og jeg sa ifra. Da ble hun helt forferdet og unnskylte seg og sa det var synd på meg.. Så var jeg ferdig. jeg hadde +1 på urinprøva(proteiner) og +2 på lokuid eller hva det nå enn er... Hun sendte meg ut og sa: det kommer helt sikkert til å gå bra med deg tror jeg.. om det er noe mer så ringer du legevakten. Tilbake sitter jeg faktisk mindre klok enn før jeg dro dit.. ikke f**** om jeg reiser tilbake på ny kontroll om en uke til henne, nei nå går jeg hjemme til lillebror kommer.
pylvis Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Uff, så dumt at du har dårlig erfaring med turnusleger. Jeg har bare positivt å si om dem, det har alltid tatt seg god tid og dobbeltsjekket om de var usikre. Jeg føler meg nesten tryggere med leger i turnus, for de jeg har vært borti har vært så grundige. Du har nok hatt veldig uflaks!!! Lykke til neste gang!!
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Åhuffda, er det så ille at turnuslegene utdanner seg for å bli gode leger for deg og barna dine, bare fordi hun snakker litt dårlig norsk? Er det ikke rom til flere leger enn de ferdige i din bok da?
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Dessuten er det fritt sykehusvalg i norge, så da får du bare ringe fødeavdelingen i stedet!
Duracellgirl*prøver* Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2007 Er det jeg har trodd om turnusleger også.. de er jo som regel nyutdannede og ekstra nøye med ikke å gjøre noen feil.. men de jeg har vært borti har ikke hatt det minste peiling på noenting.. jeg må fortelle dem hva slags punkter som skal fylles ut, og de aner ikke hva kraftige kynnere er for noe??? hehe. Heldigvis er jeg andregangs, så jeg har endel peiling på hva de ulike tingene og plagene er selv.. så jeg er ikke urolig.. bare irritert fordi den timen jeg var der kunne jeg brukt til å vaske gulv istedet..hehe.. totalt bortkastet tur til legen føler jeg. Å fylle inn datoen idag og hvor langt på vei jeg er.. det kunne jeg gjort selv.
Duracellgirl*prøver* Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2007 kan jeg be om å få de siste kontrollene på sykehuset?? Istedet for på helsehuset hos turnuslegen?
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 ja faktisk så mye som har skjedd i ditt svangerskap hadde jeg faktisk gjort det!!! jeg hadde også problemer med endel ferievikarer og da ringte jeg til sykehuset og sa at dette gadd jeg ikke, og da gikk jeg til endel forskjellige leger på sykehuset, noen turnus og de var flinke. inntrykket mitt er at turnusleger på sykehuset generelt er flnker enn de på hs
Duracellgirl*prøver* Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. juli 2007 Jo selvfølgelig gjør ikke det henne til en dårligere lege at hun ikke snakker norsk.. men jeg synes du bør kunne gjøre deg forstått og vite hva de ulike tingene på et helsekort er for noe om du skal ha ansvaret for 2 kommuners gravide.. derfor jeg blir oppgitt.
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 23. juli 2007 #9 Skrevet 23. juli 2007 Misforsto litt jeg da. Da skjønner jeg det.. be om å få kontrollene på sykehuset du.
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 23. juli 2007 #10 Skrevet 23. juli 2007 Hørtes nesten ut som legen jeg var hos på sykehuset sist...det er vel ikke i Tønsberg vel?
Duracellgirl*prøver* Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 23. juli 2007 Ja ok, det visste jeg faktisk ikke at var en mulighet, har ikke tenkt på det før og heller ingen som har nevnt det. men jeg har jo valgt å gå til jm i hele svangerskapet fordi legen min er i permisjon, og jeg da viste jeg måtte gå til mange ulike turnusleger.. og hos jm har jeg fått grei oppfølging synes jeg.. Jeg også har vært borti mange turnusleger før som har virket bedre enn de faste legene faktisk.. så jeg har nok bare vært uheldig med de 2 turnuslegene jeg har vært borti i dette svangerskapet.
Duracellgirl*prøver* Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 23. juli 2007 hehe.. nop temmelig langt fra deg gitt;)
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 23. juli 2007 #13 Skrevet 23. juli 2007 Turnus pleier jo å være kjedelig nøye med alt.. Jeg ble helt oppgitt i mitt svangerskap fordi de ville ha meg til observasjon "for sikkerhetsskyld".. Dro hjem og turnuslegen sto og så langt etter meg og virket skikkelig bekymret.. Hehehe Ja, ring sykehuset du.. Kan jo ikke ha det sånn:-)!
Duracellgirl*prøver* Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 23. juli 2007 ja sant det der.. de er overbeskyttende som regel.. hehe. jepp skal snakke med sykehuset om å få de siste kontrollene der... håper jo at det ikke blir maaaaange kontroller nå som det gjennstår 10 dager til termin,men;) Takker for respons.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå