janus-guttemamma Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 jeg bare lurte litt på hva dere ville ha sagt.... Mannen min er ikke typen som har så mange kompiser. Han har derimot en del venninner som han har blitt kjent med på nettet. Det er særlig to fra USA han har mye kontakt med. Nå skal de møtes en langweekend i Washington. Jeg tenker at dette blir hans versjon av "fotballtur til England med gutta" og har ikke tenkt å hindre han eller være sur fordi han reiser. Jeg har fått tilbud om å være med, men har ikke lyst, så han reiser alene. Jeg vet ikke om de to jentene ar med sine menn eller ikke. Dersom han skulle falle for en av disse og det skulle bli noe mer enn vennskap kan jeg gjøre fint lite med det uansett og da regner jeg med at han sier ifra. En venninne av meg sier jeg er alt for godtroende og "lar han få lov til formye", som hun sier. Hva hadde dere gjort, sagt, tenkt?
*Vetlis* Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Jeg hadde ikke latt mannen min dra til USA for å møte venninne sine der. Jeg hadde ikke tillatt mannen min å chatte med jenter på nettet heller. Men der har du meg. Saken hadde nok vært annerldes om han alltid hadde vært sånn, men han har bare kompiser, ingen venninner. Han er ikke typen liksom, så derfor ville jeg reagert om han plutselig hadde beg. med det. Jeg er for sjalu også til å tillate noe sånt hehe! Men jeg vet at han aldri ville latt meg gjøre det heller :-) Å det er jeg glad for!
Hva skjer'a?♂ Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Jeg synes det er raust av deg, flott at du er så trygg på deg selv. Her hadde det vært uaktuellt. Mannen min hadde ikke noen venninner når vi traff hverandre og en klassisk mann med interesse for bil og fotball. Er ikke naturlig for ham å ha jentevenner og det synes jeg er ganske behagelig egentlig:-)
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 først ville jeg fått greie på om disse venninnene hadde med seg mennene sine! hvis de ikke har med mennene sine ville jeg ærlig talt ikke latt mannen min dratt! jeg stoler på mannen min og alt det der, MEN.. jeg hadde ikke kommet til å sovet mye den helgen han var borte likevel.. jeg er vel skapt ganske sjalu og har vært nødt til å lære meg å bite i meg hva jeg tenker noen ganger, men min hadde nok pent måtte være hjemme sammen med sin kjedelige og veldig gravide kone gitt=)
Serial mom Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Er jo ikke det at du ikke har fått tilbudet om å være med,da,men... Jeg hadde IKKE syntes det var greit om min mann dro på ferie med jenter,selv om jeg stoler på han til fulle. Er litt for eiesyk til det,tror jeg!(eller sjalu,for den del!) særlig ikke helt fremmede jenter,hvorfor reise helt til statene for å få nye venninner,når det bor mange kule her hjemme,om han MÅ ha nye jentevenner! Men om du sier at han kan reise(han bestemmer vel egentlig det selv,da,men..),så har du heller ikke rett til å surmule fordi han dro,sånn i ettertid,dersom du skulle føle et stikk av sjalusi. Føler du at det blir feil,så si at du ikke synes det er greit,og velger han å dra likevel,så sier vel det litt!
~Roskva~ Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Jeg synes det er trist at venninnen din har opplevelser som gjør at hun mener det er skummelt at du lar din mann gjøre ting han har lyst til. Hvis hun ikke klarer å se forbi sine egne dårlige erfaringer, og vurdere din mann ut fra deres forutsetninger, så skal du ikke høre på henne. Hadde jeg latt min sambo dra på tur for å møte venninner som han kjenner fra nettet? Ja, hvis det er folk jeg vet han har "kjent" lenge, og som jeg har fått følge med på samtalene med innimellom, så hadde det vært greit for meg :-)
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 Jeg kan ikke forstår noe sånt kan i det hele tatt tenkes eller planlegges når man har dame og barn på vei. Hallo! Hadde jeg vært i din sko så skulle jeg alldri tillate noe ting i det hele tatt skje.For det første så burde chatting vært forbudt, og i vært fall ikke med damer!!! Du er nok for snill tenker jeg.Han kan jo dra til puber og sånt hvis han trenger noe venner. men og dra til USA for noe damer er helt uakseptabelt for min de!!Du bør nok vokne kjære deg. Det er ikke noe normale menn som gjør sånt.
janus-guttemamma Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. juli 2007 hvis det hadde vært gutter, da. Ville det ha blitt noe annet?
janus-guttemamma Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 23. juli 2007 godt å se at jeg ikke er helt alene
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #11 Skrevet 23. juli 2007 skeptisk altså. Ville ikke latt min samboer uansett hvilken sammenheng dra å besøke to damer i USA som han har møtt på nettet(!!!!!!!)..Fint at en sitfter bekjentskap o.l men dette blir litt i meste laget. Vet veldig godt at min samboer heller ikke ville syntes det var ok at jeg dro på bort på den måten. Hadde sagt det til han, at dette liker jeg ikke!!!!!Hadde det vært nære,gode venninner som dere har felles eller som er fra skolen o.l hadde det vært noe annerledes. Og det er lov å ha venninner selv om en er mann. Men jeg mener da ikke på denne måten. Lykke til!
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 23. juli 2007 #12 Skrevet 23. juli 2007 Hmmm...nå ser jo jeg det at jeg og sambis har et annet type forhold enn deg og mannen din så det blir litt rart og skal sammenligne. Jeg hadde aldri latt min mann få dra på "jentetur", men så har han ingen jentevenner heller så den situasjonen kommer aldri til å dukke opp. Jeg hadde heller aldri latt han sitte og chatte på nettet og bli "kjent" med andre jenter. Jeg er en av de som tviller litt på nettbaserte vennskap(og det er også sambis). Men på en annen side så er både jeg og samboeren min enige om dette, både når det gjelder chatting på nett og venner av det andre kjønn, så da blir det aldri noe problem for oss. Men dersom du og mannen din har et forhold hvor dere kan bli kjent med nye mennesker og møte dem hver for dere til tross for kjønn, så er jo det sikkert bare fint for dere såfremt dere har en felles forståelse for dette. Regner med det er såpass at dere kan si fra til hverandre dersom det skjer noe dere syns er ubehagelig,sant?
janus-guttemamma Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 23. juli 2007 så da er egentlig ikke problemet at han har venner og drar på tur for å treffe dem. Jeg er av den formening at utroskap kan skje når som helst og hvor som helst. Den plassen det skjer mest utroskap er jo på f.eks. konferanser og firmafester. Jeg kunne aldri ha tenkt meg å hindre han i å dra på en konferanse, og jeg kan ikke passe på han hele døgnet. Jeg har også reist mye på egenhånd på konferanser og med venner (ritignk mest jenter) og han har aldri "hindret" meg eller kommentert det på noen negativ måte. Han har hele tiden backet meg opp. Noe annet ville ha skuffet meg. Han vet veldig godt hvor grensen går for hva jeg aksepterer av "aktiviteter" med andre kvinner. Utifra det må han gjøre et valg om han ønsker å holde seg til det eller ikke. Om han er her eller i USA gjelder akkurat det samme. Dersom noe skulle skje forventer eg at han vil fortelle meg det, og det tror jeg faktisk også han ville ha gjort. Vi har nok et ganske åpent forhold. Ikke åpent i den forstand at han kan ligge med damer han finner det for godt å ligge med, men åpent i den forstand at han fritt får omgås venner, også dersom disse vennene er kvinner, og får gjøre egne valg... jeg har uansett ikke noe med å velge for han. Jeg tror at dersom man setter opp for mange grenser vil forholdet fort bli et fengsel.....
janus-guttemamma Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 23. juli 2007 ja, selvsagt. Det er jo viktig.
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 23. juli 2007 #15 Skrevet 23. juli 2007 så lenge du er komfortabel med det så er det vel ikkeno problem!Det som er viktig er at dere er enige og syns det er greit begge to.Derfor blir det egentlig helt uvesentlig hva andre ville gjort
janus-guttemamma Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 23. juli 2007 sant nok Jeg ble bare så overrasket da venninnem min reagerte da jeg fortalte at han skulle på tur. Så jeg lurte på om det var jeg som var rar, eller om det var hun som var "streng" Det virker, utifra svarene her, mest som det er jeg som er rar.. hehe
Vrimle Skrevet 23. juli 2007 #17 Skrevet 23. juli 2007 Jeg synes det høres greit ut så lenge han alltid har vært den typen som har venninner. Det er bra å stole på hverandre, ikke gå rundt å være så skeptisk hele tiden! Om det hadde vært for at han ville ha ny dame så hadde han alltids fått tak i det uansett.. La han dra så lenge du ikke finner noe mistenksomt;)
FrøkenGlad m jente i magen? Skrevet 23. juli 2007 #18 Skrevet 23. juli 2007 aldri i verden om jeg hadde lagt opp til å miste gubben sånn.. men det er meg da:-)
janus-guttemamma Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #19 Skrevet 23. juli 2007 tror du at man mister gubben fortere ved å nekte han ting og hindre han i å gjøre det som er viktig for han? Hvis jeg ønsket å miste gubben min, ville jeg ha mistet han ganske fort ved å si at han "Ikke fikk lov"
janus-guttemamma Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #20 Skrevet 23. juli 2007 odin.min: helt enig med deg.. dersom han ville ha ny dame eller elskerinne, ville det ha være mye mer diskret og enkelt å finne seg en her i byen.. hehe og, ja, han er typen som alltid har hatt venninner. Han syntes jenter er enklere og mer intr å prate med.. vanskelig å være uenlig med han der
~Roskva~ Skrevet 24. juli 2007 #21 Skrevet 24. juli 2007 Jeg mener fremdeles at du har rett, janus-guttemamma :-) Det er synd at noen damer ikke klarer å se at det er forskjell på menn. Hvis han er en mann som har flere jentevenner, så er det ikke nødvendigvis så forskjellig å dra på tur med guttevenner og jentevenner. Det er ikke å "legge opp til å miste mannen sin", som det ble sagt over her. For noe tull. Alt kommer jo an på situasjonen - og hvis du og mannen din er komfortabel med det, så kan han da for himmelens skyld bare dra :-)
Nette-mor med lykke i magen Skrevet 24. juli 2007 #22 Skrevet 24. juli 2007 Ikke så lett dette her. Har lest gjenom alle svarene over og her litt enig med begge sider av saken. Ikke bra å bestemme over hverandre, og veldig sunt for forholdet at han opplever at du stoler på han og viser at du bryr deg om ting som er viktig for han. Samtidig er vel weekendtur til USA med venninner fra internett litt voldsomt eller? Tror ikke jeg hadde syns det var greit, selv om jeg var invitert. Men hadde ikke nekta han å dra heller, for da kan jo du ende som den store stygge ulven på en måte. Min mann takler ikke å bli bestemt over. Har bedre erfaring med å få han til ta avgjørelsen selv, også prøver jeg å påvire han litt med mine meninger. Han tar da ofte den "rette" avgjørelsen.
SusyQ Skrevet 24. juli 2007 #23 Skrevet 24. juli 2007 Har du møtt venninnene hans? Jeg ville synes det var helt greit om min mann dro ti USA med jenter jeg visste han hadde kjent lenge, som jeg hadde møtt og som jeg visste respekterte meg og vårt forhold. Han har da også vært på flere utenandsturer, konserter osv med barndomsvenner- og venninner mens vi har vært sammen. Om mannen min hadde hatt lyst til å dra til USA for å møte jenter han og jeg aldri hadde truffet i levende live før ville jeg synes det var ...rart. Tviler på at mannen min hadde hatt lyst til å bruke såpass mye penger og feriedager for å henge ut med andre damer enn meg. Selvføgelig stoler du på mannen din, men hva er motivasjonen til disse damene? Hva slags nettsted har de truffet hverandre på? Hva har de egentlig til felles? Synes det er relevant om deres ektemenn skal være med. Men jeg ville aldri nektet mannen min noe som helst, bare lurt på hvorfor han hadde så lyst til å dra. Det kan jo være verdt en samtale.
pandabjørn Skrevet 24. juli 2007 #24 Skrevet 24. juli 2007 Skjønner ikke helt vitsen at han reiser helt bort til USA for å møte to venninner han har chattet med på nettet?? hva er vitsen spørr jeg da.....hvorfor vil han bruke flere tusen kroner for å møte 2 jenter når han har deg her hjemme??? hadde dette vært min samboer så hadde han ikke fått lov, og hvis han absoult måtte møte de så hadde jeg blitt med, men som du sier så vil/kan du ikke... min samboer hadde aldri spurt om å reise til USA heller for det hadde nok ikke vært interesse heller.. hvorfor skulle han reise utenlands for å treffe to jenter når han har meg her hjemme??
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #25 Skrevet 24. juli 2007 jeg var alt for "snill" å godtroende med min samboer,sa aldri nei når han skulle på fest,fikk styre med hobbyen sin (jakt) og ellers gjøre som han "ville".. jeg må nå gå de 9 siste uken alene for han forlot meg og fire,snart fem barn.. han møtte ei annen. men man kan jo aldri vite,din mann kansje er av den typen at han aldri ville gjøre noe sånt mot deg og deres barn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå