Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Noen som har litt informasjon fra sikre kilder her? Har så lyst til å starte opp på ketolysekur og har et barn på 7mnd. Vil ikke miste melka, men kan man risikere dette med ketolysekuren? man spiser jo alt mulig untatt karbohydrater, så vil jo tro at dette skal gå bra. Noen som vet?
PopUp Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Jeg legger ut innlegget på skravle for deg, for der er det flere som kan litt om dette tror jeg )
Fødemaskinen Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Jeg vil ikke anbefale deg å amme på ketolysekur. Jeg begynte selv på den kuren da tassen var 7 mnd, og ammingen fikk en brå slutt... Dette skjedde med meg: Tassen ble påtagelig survete. Melken ble etterhvert veldig salt, og minket drastisk i mengde. Som et resultat av det ville ikke tassen ha mer pupp. Heldigvis var han såpass vant med mme på flaske og grøt da jeg begynte å slanke meg. På den annen side er det en fin måte å avslutte med ammingen på.....Så slipper du pumping og baby vil automatisk ikke ha pupp.. Det sies også at man ikke skal slanke seg når man ammer fordi det er lagret miljøgifter i fettet, som går over i mm. Men dette strides de lærde om. Alt jeg vet, er at min tass ble grinete av ketosemelka(han fikk ikke mye, bare morgen og kveld), så noe var ikke bra. Har også hørt om andre som har fått urolige babyer ved amming i ketose. Det du kan gjøre er å spise fedon lindberg-mat og i tillegg trene vedsiden av. Da går du ned i vekt, men dog mye tregere... Du vil forøvrig finne mye info på lavkarbo.no ved å bruke søkefunksjonen der. Lykke til med slankingen, hva du enn velger å gjøre. Ketolyse er en super diett. (huffamei, dette ble langt)
Expat Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Ammehjelperen stemmer i her. Ketolysekur er ikke for ammende! Melka får merkelig smak og du får muligens en liten brystvegrer i fanget. Grethe Roede har et fint opplegg for ammende forresten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå