jordbærsjokolade Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Jeg må bruke amme bh med innlegg om natten for jeg lekker så inmari. Syntes jeg husker å ha lest at det egentlig ikke er så bra pga produksjon eller ett eller annet. Noen som har lest det samme? Jeg finner ikke tilbake til artikkelen!
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Har ikke lest at d er dårlig for produksjonen, men for meg var det dårlig for såre brystvorter/tendens til sopp... Da jeg begynte å ligge uten, forsvant disse problemene med en gang
En liten mamma Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Jeg må også ligge med bh om natta, hvis ikke våkner jeg i våt seng! (min skatt er 5 1/2mnd) Ikke noe i veien med melkeproduksjonen her iallefall...
jordbærsjokolade Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2007 Men hva gjør du med lekasjen da? Jeg blir så klissete og ekkel med all den melken og har ikke nok sengetøy til å skifte hver dag:)
applsn Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 man skal vel helst ikke ligge med bh på natten når man ammer, pga fare for sopp og at man kan få tette melkeganger. jeg hadde veldig mye melk di første mnd, men jeg la heller et par handuker i sengen istede for å ligge med bh. men det er jo helt opp til deg, hvis ikke du har noen plager med å ha bh, så går det vel greit:)
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Jeg legger også håndduker i senga hvis det trengs... Men det har faktisk gått veldig greit. Bare ha noen ekstra håndduker å skifte med ila natta, så hiver du bare den våte på gulvet, og legger på en ny Man vasker jo så mye klær i disse tider uansett, så noen håndduker fra eller til går vel greit
mamma til en prinsesse Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 Jeg lå med bh i 8 mnd etter fødselen og melkeproduksjonen her var helt fin. Måtte ligge med bh eller så ble sengen helt våt, og det var så ekkelt å ligge på. Jordmor sa til meg på sykehuset at man ikke måtte bruke bh med spiler for det kunne stoppe melkeproduksjonen, men jeg har nå brukt bh med spiler hele veien og ammer nå fremdeles....
manonym Skrevet 23. juli 2007 #8 Skrevet 23. juli 2007 Jeg bruker ammebh med ammeinnlegg hele tiden jeg, eneste gang jeg har de av er når jeg dusjer.. Har bra med melk, ammer en gutt på snart 6 måneder som er over 9 kg, så tror ikke det er noe i det. Bruker vel og merke ikke bh med spiler.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 23. juli 2007 #9 Skrevet 23. juli 2007 Jeg må bruke bh, og tror nok ikke jeg vil slutte med det heller. Jeg ammer jo om natten også, og det renner veldig fra det brystet han ikke spiser av, og da er det praktisk å ha på bh med ammeinnlegg. Har en egen bh som er litt løs og uten spiler som jeg bruker om natten. Du kan jo investere i chicco ammeinnlegg (på apoteket) til å bruke om natten, de absorberer mye og du føler deg ikke våt.
Mia_I Skrevet 23. juli 2007 #10 Skrevet 23. juli 2007 Jeg liker ikke å sove med BH, så bruker en smal singlet som jeg taper fast ammeinnleggene i - har sånne med liten tapebit på. Funker bra det. Men gleder meg til jeg kan sove uten. Går nok ikke riktig ennå (2 mnd gammel baby) Men kanskje jeg skal prøve med håndklær e.l under...
MathildeC Skrevet 23. juli 2007 #11 Skrevet 23. juli 2007 Hm, og jeg gikk rundt og trodde at man MAATTE bruke bh.. Jeg lekker ikke noe saerlig tror jeg, men trodde likevel at det var best aa "beskytte" brystvortene mot elementene.. Og at brystene maatte holdes varme. Naa hiver jeg amme bh'en om natten tvert!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 23. juli 2007 #12 Skrevet 23. juli 2007 Lå oppå et tisselaken i den perioden jeg hadde lekkasje om nettene.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #13 Skrevet 23. juli 2007 jeg bruker også bh om natta, en som jeg kjøpte på apoteket som heter sleeping brå.. husker ikke helt hvordan en skriver det, så har jeg ammeinnlegg.. går kjempefint merker ikke at den er på, er blitt så vant til den.. lekker ikke
Lille søtnos Skrevet 23. juli 2007 #15 Skrevet 23. juli 2007 Jeg brukte det og hadde aldri noen problemer med produksjonen, sopp eller noe annet. Viktig at den ikke strammer og at man skifter innlegg ofte. Har ikke hørt at det går ut over produksjonen. Er BH`en derimot for trang kan man vel få litt problemer med de melkegangene som er under press. Etter noen mnd. vil behovet være mindre for BH på natten når tilbud og etterspørsel er i balanse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå